Regulamin korzystania z usługi czatu


Informacje dotyczące regulaminu usługi czatu.

02.01.2025

Regulamin korzystania z usługi czatu

  • Użytkownik zapoznaje się z regulaminem usługi:
    • na stronie www.podatki.gov.pl w zakładce „Skontaktuj się z nami” – „Czat”;
    • po kliknięciu w ikonę czatu.

Po otwarciu okna czatu użytkownik akceptuje regulamin, aby rozpocząć rozmowę.

  • Użytkownik może zgłosić uwagi dotyczące usługi oraz ma dostęp do:
    • komunikatu dotyczącego RODO;
    • deklaracji dostępności.
  • Użytkownik nie ma możliwości wklejenia gotowej treści wiadomości ani obrazów.
  • Rozmowy archiwizujemy, wypełniając obowiązek prawny z art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia RODO w związku z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  • Kanał czat obsługujemy w zakresie:
    • podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT);
    • podatku od towarów i usług, identyfikacji podatkowej (VAT);
    • podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku do spadków i darowizn (PCC, SD).
    • usługi Twój e-PIT;
    • Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
  • Usługę czatu realizujemy:
    • całodobowo za pośrednictwem czatbota Kaspro;
    • w godzinach od 8:00 do 16:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku z udziałem konsultantów.
  • O zmianie godzin pracy konsultantów np. w dni okołoświąteczne poinformujemy odrębnym komunikatem.
  • W ramach usługi umożliwiamy zadawanie pytań z zakresu prawa podatkowego, które nie wymagają analizy skomplikowanego stanu faktycznego i interpretacji przepisów. W razie naruszenia tej zasady przez użytkownika, proponujemy mu skorzystanie z innych usług lub kanałów kontaktu.
  • Rozmowa może zostać:
    • przełączona od czatbota do konsultanta;
    • przełączona od konsultanta do eksperta (o przekierowaniu decyduje konsultant);
    • zakończona, jeśli użytkownik przez 3 minuty nie kontynuuje rozmowy;
    • zakończona, gdy zawiera treści obraźliwe i wypowiedz, które naruszają zasady kultury lub dobra osobiste konsultanta.
  • Po zakończeniu rozmowy użytkownik może:
    • pobrać zanonimizowaną rozmowę do pliku zewnętrznego;
    • ocenić rozmowę, wypełniając ankietę. Wypełnienie ankiety jest anonimowe ;
  • Rozmowy prowadzimy wyłącznie w języku polskim.
  • Informacja, której udzielamy w ramach czatu:
  • nie jest indywidualną interpretacją przepisów prawa podatkowego, w rozumieniu przepisów rozdziału 1a działu II ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
  • nie jest wiążącą informacją stawkową w rozumieniu przepisów rozdziału 1a działu VIII ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług;
  • nie jest wiążącą informacją akcyzową – w rozumieniu działu IA ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym;
  • nie jest wiążącą informacją taryfową ani wiążącą informacją o pochodzeniu towarów – w rozumieniu art. 33 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiającego unijny kodeks celny;
  • o nie jest informacją pozostającą w związku z przedmiotem postępowania podatkowego (w rozumieniu art. 121 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa) lub postępowania celnego (w rozumieniu unijnych i krajowych przepisów prawa celnego).