UPO dotyczy tylko deklaracji złożonych elektronicznie – jest potwierdzeniem, że poprawnie złożyłeś deklarację.
Wysłana elektronicznie deklaracja uzyska unikalny numer referencyjny (32 znakowy numer) – dzięki niemu możesz sprawdzić status wysłanego dokumentu.
Aktualny status i UPO dostępne są w usłudze Status wysłanej e-Deklaracji.
Wysłanie dokumentu nie jest równoznaczne z jego złożeniem, a wygenerowany przez system numer referencyjny nie jest jeszcze UPO.
Deklaracja musi mieć status „200”, który oznacza, że dokument jest prawidłowo złożony. Wszystkie inne komunikaty świadczą o tym, że:
- nie ma dokumentu (status 300),
- dokument nie został poprawnie złożony, czyli deklaracja nie będzie podlegać dalszej obsłudze i nie zostanie przekazana do wskazanego w dokumencie urzędu skarbowego (status z grupy 400),
- dokument jest nadal przetwarzany (status 301, 302, 303).
Po pozytywnej weryfikacji złożonej deklaracji – czyli po pojawieniu się statusu „200” – możesz od razu pobrać UPO.
UPO możesz pobrać również za pomocą formularza dostępnego w sekcji załączniki.
Pobranie UPO jest jedynym potwierdzeniem złożenia przez ciebie zeznania podatkowego i innych deklaracji podatkowych.