Regulamin korzystania z usługi czatu


Informacje dotyczące regulaminu usługi czatu.

24.07.2025

Regulamin korzystania z usługi czatu

  • Usługa czatu to kanał szybkiej komunikacji w zakresie wymiany informacji:
    • z obszaru prawa podatkowego niewymagających skomplikowanej analizy stanu faktycznego i interpretacji przepisów:
      • podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT), w tym zeznań rocznych osób fizycznych,
      • podatku od towarów i usług, identyfikacji podatkowej (VAT),
      • podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku do spadków i darowizn (PCC, SD),
    • obejmujących funkcjonalności dostępne w:
      • Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF),
      • serwisie e-Urząd Skarbowy, w tym w usłudze Twój e-PIT.
  • Użytkownik może skorzystać z usługi czatu:
  • Użytkownikiem jest każda osoba korzystająca z usługi czatu.
  • Użytkownik korzysta z usługi czatu dobrowolnie i nieodpłatnie.
  • Po otwarciu okna usługi czatu, użytkownik akceptuje regulamin, aby rozpocząć rozmowę.
  • Użytkownik może zgłosić błąd oraz uwagi dotyczące działania usługi czatu oraz ma dostęp do:
    • komunikatu RODO,
    • deklaracji dostępności.
  • W celu uzyskania dostępu do usługi czatu, użytkownik musi posiadać urządzenie z dostępem do sieci Internet, na którym zainstalowana jest aktualna wersja przeglądarki internetowej.
  • W zakresie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz usług i funkcjonalności dostępnych w serwisie e-Urząd Skarbowy, w tym usługi Twój e-PIT - użytkownik prowadzi rozmowę wyłącznie z czatbotem Kaspro, z możliwością wskazania alternatywnych kanałów kontaktu. W pozostałym zakresie rozmowa może zostać przekierowana do konsultanta.
  • Informacja o zmianie godzin pracy konsultantów (np. w dni okołoświąteczne) zostanie opublikowana w Komunikatach technicznych na stronie .
  • Usługa czatu jest realizowana:
    • za pośrednictwem automatycznego narzędzia komunikacji czatbot Kaspro – całodobowo,
    • z konsultantem - w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00.
  • Rozmowy są prowadzone wyłącznie w czasie rzeczywistym, w języku polskim.
  • Użytkownik nie ma możliwości wklejenia gotowej treści wiadomości ani obrazów do okna usługi czatu.
  • Rozmowa zostanie:
    • zakończona:
      • po rozmowie z czatbotem Kaspro,
      • jeśli użytkownik przez 3 minuty nie kontynuuje rozmowy,
      • gdy zawiera treści obraźliwe i wypowiedzi naruszające zasady kultury lub dobra osobiste konsultanta,
      • przez użytkownika, w każdej chwili, poprzez zamknięcie okna czatu,
  • przełączona:
    • od czatbota Kaspro do konsultanta,
    • od konsultanta do eksperta (o przekierowaniu decyduje konsultant),
    • przerwana w przypadku wylogowania użytkownika z serwisu e-Urząd Skarbowy.
  • w przypadku wylogowania użytkownika z serwisu e-Urząd Skarbowy.
  • Zamknięcie okna usługi czatu spowoduje zakończenie czatu bez możliwości powrotu do konwersacji.
  • Po zakończeniu rozmowy użytkownik może:
    • pobrać zanonimizowaną rozmowę do pliku zewnętrznego,
    • ocenić rozmowę, wypełniając ankietę. Wypełnienie ankiety jest anonimowe oraz dobrowolne;
    • mieć wgląd do maksymalnie 10 ostatnich konwersacji w przypadku korzystania z usługi czatu przez zalogowanego użytkownika serwisu e-Urząd Skarbowy.
  • Rozmowy są archiwizowane spełniając obowiązek prawny, o którym stanowi art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia RODO w związku z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

  • Informacja, która jest udzielana w ramach czatu z konsultantem:
    • nie stanowi indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego,
      w rozumieniu przepisów rozdziału 1a działu II ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
    • nie stanowi wiążącej informacji stawkowej, w rozumieniu przepisów rozdziału 1a działu VIII ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług,
    • nie stanowi informacji pozostającej w związku z przedmiotem postępowania podatkowego (w rozumieniu art. 121 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa) lub postępowania celnego
      (w rozumieniu unijnych i krajowych przepisów prawa celnego),
    • nie stanowi wiążącej informacji akcyzowej – w rozumieniu działu IA ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym,
    • nie stanowi wiążącej informacji taryfowej ani wiążącej informacji
      o pochodzeniu towarów – w rozumieniu art. 33 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny.
  • Właścicielem usługi czatu jest Ministerstwo Finansów z siedzibą w Warszawie (00-916), ul. Świętokrzyska 12.