Telefon do konsultanta Krajowej Administracji Skarbowej - zmiany od 1 października 2024 r.


Od 1 października 2024 r. wdrożyliśmy nowy model obsługi telefonicznej Klienta KAS.

07.11.2024

22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)

801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)

+48 22 330 03 30 (z zagranicy)

 

Twój klucz do rozwiania wątpliwości podatkowych

Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoje bezpośrednie źródło wiedzy.

Czego dowiesz się na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej i w jakich godzinach

Nasi konsultanci prowadzą rozmowę w języku polskim. Rozpoczynając połączenie, wyrażasz zgodę na jej nagranie.

Dzwoniąc na infolinię KAS możesz uzyskać:

    • ogólną informację podatkowo-celną (wybierz 1 lub 2)
    • indywidualną informację podatkową, np. informację o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych (wybierz 1)

Indywidualną informację podatkową otrzymasz po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

TelePIN ustawisz w kilku prostych krokach: zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego, przejdź do sekcji Ustawienia, wybierz Infolinię Krajowej Administracji Skarbowej i Ustaw telePIN.

Infolinię obsługują pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):

Wybierz 1 - Infolinia obsługiwana przez pracowników urzędów skarbowych - ogólna i indywidualna informacja podatkowa

Wybierz 2 - Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej - ogólna informacja podatkowa i celna

Wybierz 3 -Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych

Wybierz 4 - Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Wybierz 5 - Infolinia Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie - potwierdzanie numerów VAT kontrahentów

 

1. Infolinia obsługiwana przez pracowników urzędów skarbowych - konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:

    • Podatek od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
    • Podatek od czynności cywilno-prawnych
    • Podatek od spadków i darowizn
    • Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
    • Podatek od osób prawnych
    • Podatek akcyzowy
    • Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
    • Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym
Jeśli chcesz uzyskać indywidualną informację podatkową podczas rozmowy telefonicznej, potrzebujesz kodu telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Infolinia urzędu skarbowego jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.

Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO).

 

2. Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej – konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:

1. Przepisy podatkowo-celne:

    • Podatek od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
    • Podatek od czynności cywilnoprawnych
    • Podatek od spadków i darowizn
    • Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
    • Podatek od osób prawnych
    • Podatek akcyzowy
    • Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
    • Przepisy celne i Brexit
    • Podatek akcyzowy
    • Gry hazardowe
    • Intrastat

Po połączeniu wirtualna asystentka zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie twoich słów, poprosi Cię o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.

2. Usługi online m.in.:

    • Twój e-PIT
    • e-deklaracje
    • JPK
Konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00

3. Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych

    • Strefy Klienta KAS, czyli: zakładania, usuwania konta lub zmiany danych na koncie PUESC, Rejestracji osób, firm oraz ich powiązań na platformie PUESC, Elektronicznego podpisywania dokumentów, Korzystania z PUESC poprzez mój pulpit, moje dokumenty - wybierz: 1 (informacje udzielane są 24h)
    • Deklaracji podatkowych, w tym deklaracji akcyzowej od samochodu i uzyskania potwierdzenia zapłaty - wybierz: 2 (wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 16:00)
    • Przewozu towarów objętych monitorowaniem w systemie SENT, w tym kodów transakcyjnych do potwierdzania odbioru paliwa opałowego - wybierz: 3 (informacje udzielane są 24h)
    • Zgłoszeń celnych przywozowych i deklaracji wysyłanych do systemu AIS IMPORT - wybierz 4 (informacje udzielane są 24h)
    • Zgłoszeń celnych wywozowych wysyłanych do systemu AES, w tym dokumentów T2L - wybierz 5 (informacje udzielane są 24h)
    • Statystyki UE, czyli zgłoszeń INTRASTAT – wybierz 6 (wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 16:00)
    • Zgłoszeń celnych tranzytowych wysyłanych do systemu NCTS2 - wybierz 7 (informacje udzielane są 24h)
    • Przemieszczania wyrobów akcyzowych w systemie EMCS PL2 - wybierz 8 (informacje udzielane są 24h)

4. Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów oferuje wsparcie w załatwianiu indywidualnych spraw związanych z poszczególnymi podatkami:

    • Podatku dochodowego od osób prawnych 
    • Podatku dochodowego od osób fizycznych 
    • Podatku od towarów i usług 
    • Podatku akcyzowego
    • Innych zobowiązań podatkowych
Informacje indywidualne dostępne są po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

5. Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów

Infolinia, na której możesz potwierdzić numer VAT kontrahentów.

Wnioski o weryfikację numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej możesz również złożyć pocztą elektroniczną na adres numery.vat@mf.gov.pl podając NIP i dane polskiego podatnika, numer VAT i dane kontrahenta z UE oraz datę weryfikacji.

Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

Witamy na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora. Dla zapewnienia jednolitej informacji podatkowej i celnej rozmowy są nagrywane. Aby zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wybierz 9.  

 

Dowiesz się kto jest Administratorem danych osobowych w telefonicznym kanale komunikacji