Możesz ją przesłać za pomocą:
-
Formularza interaktywnego online lub PDF
Aby to zrobić:
- wejdź w zakładkę e-Deklaracje
- wybierz interesujący cię podatek i pobierz odpowiedni formularz
- wypełnij formularz
- podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi
- pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)
-
Modułu systemu finansowo-księgowego
Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) możesz wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.
Aby to zrobić:
- pobierz właściwą strukturę logiczną z sekcji Struktury dokumentów XML
- wypełnij i wyślij dokument ze swojej aplikacji
- pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)
-
Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)
Aby to zrobić:
- uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia dostępną w zakładce - Dokumentacja IT
- wypełnij formularz
- podpisz go podpisem kwalifikowanym lub danymi autoryzującymi
- wyślij dokument do UBD
- pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)
Ważne! W ten sposób możesz przesłać do 20 tys. deklaracji jednocześnieKorekty deklaracji nie możesz złożyć za pomocą bramki UBD. Wyślesz ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje
Więcej informacji o UBD znajdziesz w zakładce Uniwersalna Bramka Dokumentów.
Jak udzielić pełnomocnictwa
Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik.
Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:
- papierowo – złóż go w swoim urzędzie skarbowym,
- elektronicznie – przekaż przez ePUAP lub korzystając z serwisu e-Urząd Skarbowy
Informacje o pełnomocnictwach oraz aktualne formularze znajdziesz w zakładce Pełnomocnictwa.
Aby prawidłowo wysyłać formularze, zainstaluj w systemie:
- W przypadku formularzy online lub PDF podpisywanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym: zestaw do składania podpisu elektronicznego (czytnik i oprogramowanie).
- W przypadku formularzy PDF: program Adobe Reader dostępny nieodpłatnie na stronie Adobe. Interaktywne formularze PDF wymagają co najmniej wersji DC.
- Dodatkowo w przypadku formularzy PDF: wtyczkę (plug-in) niezbędną do wysyłania drogą elektroniczną dokumentów podatkowych.
Jeśli wysyłasz drogą elektroniczną formularze PDF podpisane podpisem elektronicznym, który zapewnia autentyczność deklaracji i podań, opartym na danych autoryzujących, pobierz i zainstaluj wersję 9.0.0 wtyczki lub nowszą.