Niezbędna do składania drogą elektroniczną deklaracji podatkowych, wypełnianych w interaktywnych formularzach w formacie PDF dostępnych na Portalu Podatkowym.
Szczegółowy opis odinstalowania/instalacji wtyczki znajduje się w "Instrukcja użytkownika interaktywnych formularzy deklaracji i podań składanych od roku 2018 opatrywanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz podpisem elektronicznym zapewniającym autentyczność deklaracji i podań opartym na danych autoryzujących („dane autoryzujące")", w rozdziałach:
- 2.2. Instalacja wtyczki (plugin) do programu Adobe Reader
- 2.2.1. Odinstalowanie wtyczki
- 2.2.2. Instalacja nowej wersji wtyczki
Wtyczka (plug-in) wersja 10.0.0 – opis najważniejszych zmian:
Przed instalacją wersji 10.0.0 zalecane jest usunięcie poprzedniej wersji wtyczki – zamknięcie przeglądarki Adobe i odinstalowanie jej z Panelu sterowania - Programy i funkcje (lub Dodaj/usuń programy).
-
ekran danych autoryzujących dostosowany do składania dokumentów w roku 2023
Korzystanie z nieaktualnych wersji oprogramowania do zarządzania kartą kryptograficzną oraz składania i weryfikacji bezpiecznego podpisu elektronicznego skutkować będzie nieprawidłowym podpisywaniem i odrzucaniem dokumentów na bramkach Systemu e Deklaracje.
Informacja na temat konfiguracji oprogramowania do podpisu jest dostępna w dokumencie „Oprogramowanie do podpisu elektronicznego i zarządzania kartami kryptograficznymi, dostarczane przez centra certyfikacji – ustawienia dla systemu e-Deklaracje" dostępnym do pobrania poniżej.