Wybierz temat pomocy, aby uzyskać potrzebne informacje
Pomoc techniczna serwisu e-Urząd Skarbowy
Pytania dotyczące serwisu e-Urząd Skarbowy można przesłać na e-mail:
Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, prosimy o podanie:
- imienia, nazwiska, identyfikatora podatkowego i numeru telefonu do kontaktu,
- numeru referencyjnego lub numeru dokumentu (jeżeli zostały nadane),
- zainstalowanego systemu operacyjnego i jego wersji,
- używanej przeglądarki,
- metody uwierzytelnienia do usługi e-Urząd Skarbowy (login.gov.pl, dane podatkowe),
- dokładnego lub przybliżonego czasu wykonania czynności/wystąpienia błędu lub problemu,
- ewentualnie załączenie zrzutu ekranu, na którym widoczny jest błąd lub komunikat błędu.
Pytania dotyczące usługi Twój e-PIT prześlij na e-mail:
Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, prosimy o podanie:
- imienia, nazwiska, identyfikatora podatkowego i numeru telefonu do kontaktu,
- numeru referencyjnego lub numeru dokumentu (jeżeli zostały nadane),
- zainstalowanego systemu operacyjnego i jego wersji,
- używanej przeglądarki,
- metody uwierzytelnienia do usługi Twój e-PIT (profil zaufany, dane podatkowe),
- dokładnego lub przybliżonego czasu wykonania czynności/wystąpienia błędu lub problemu,
- ewentualnie załączenie zrzutu ekranu, na którym widoczny jest błąd lub komunikat błędu.
Pomoc w sprawie problemów technicznych przy obsłudze systemu e-Deklaracje uzyskasz pod adresem e-mail:
Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, prosimy o podanie:
- imienia, nazwiska lub nazwy podmiotu, identyfikatora podatkowego i numeru telefonu do kontaktu,
- numeru referencyjnego lub numeru dokumentu (jeżeli zostały nadane),
- adresu mailowego użytego do wysyłki deklaracji lub pliku,
- zainstalowanego systemu operacyjnego i jego wersji,
- używanej przeglądarki,
- rodzaju używanego podpisu, a w przypadku podpisu kwalifikowanego informacji o wystawcy certyfikatu.
W sprawach technicznych, w tym w zakresie pilotażu testowego dotyczącego Krajowego Systemu e-Faktur – napisz na:
W sprawach technicznych dotyczących plików JPK – w tym w sprawie aplikacji e-mikrofirma – napisz na:
Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, prosimy o podanie:
- imienia, nazwiska lub nazwy podmiotu, identyfikatora podatkowego i numeru telefonu do kontaktu,
- numeru referencyjnego lub numeru dokumentu (jeżeli zostały nadane),
- adresu mailowego użytego do wysyłki deklaracji lub pliku,
- zainstalowanego systemu operacyjnego i jego wersji,
- używanej przeglądarki,
- rodzaju używanego podpisu, a w przypadku podpisu kwalifikowanego informacji o wystawcy certyfikatu.
Powiadomienia o niezgodności w JPK_VAT
Jeśli w przesłanym pliku JPK_VAT wystąpią niezgodności, otrzymasz powiadomienie. Może to być:
- e-mail z adresu jpk.powiadomienia@mf.gov.pl albo
- SMS,
które dotrą na adres e-mail lub numer telefonu, wskazane w zgłoszeniu identyfikacyjnym czy aktualizacyjnym lub
- list pocztowy.
Powiadomienia z tytułem „Ministerstwo Finansów – powiadomienie JPK" oraz podpisem „Ministerstwo Finansów" będą zawierać prośbę o sprawdzenie składanych JPK_VAT i o kontakt z właściwym urzędem skarbowym. Pozwoli to wyjaśnić stwierdzone niezgodności i ewentualnie skorygować JPK_VAT lub złożoną deklarację VAT.
Powiadomienia w formie e-mailowej i SMS są generowane automatycznie. NIE odpowiadaj na takie wiadomości.
Pytania dotyczące wdrożenia kas online prześlij na e-mail:
Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, prosimy o podanie:
- imienia, nazwiska lub nazwy podmiotu, identyfikatora podatkowego i numeru telefonu do kontaktu,
- unikatowego nr kasy rejestrującej,
- daty i godziny wystąpienia błędu,
- opisu problemu.
W sprawach dotyczących składania dokumentów MDR do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej oraz działania aplikacji MDR udostępnionej przez Ministerstwo Finansów - napisz na e-mail:
Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, prosimy o podanie:
- imienia, nazwiska lub nazwy podmiotu, identyfikatora podatkowego i numeru telefonu do kontaktu,
- zainstalowanego systemu operacyjnego i jego wersji,
- nazwy przeglądarki internetowej używanej podczas generowania pliku XML lub narzędzia do tego wykorzystanego,
- parametrów technicznych komputera i łącza internetowego,
- daty i czasu wystąpienia błędu,
- szczegółowego opisu błędu wraz z załączonymi zrzutami ekranów.
W sprawach technicznych przy obsłudze portalu do składania sprawozdań finansowych i innych dokumentów do Repozytorium Dokumentów Finansowych Krajowego Rejestru Sądowego – napisz na e-mail:
W sprawach dotyczących składania sprawozdań finansowych do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej - napisz na:
W przypadku zgłaszania problemów z aplikacją e-Sprawozdania prosimy o podanie:
- nazwy oraz wersji systemu operacyjnego, np. Windows 10 Pro (w przypadku systemu Windows taką informację znajdziesz w: Panel Sterowania - System i zabezpieczenia - System)
- parametrów technicznych komputera: np. procesor Intel Core i5-7200 CPU @ 2.5GHz 2.70GHz 16,0 GB RAM (w przypadku systemu Windows taką informację znajdziesz w: Panel Sterowania - System i zabezpieczenia - System).
- nazwy uruchamianej aplikacji oraz jej wersji (np. aplikacja e-Sprawozdania Finansowe 1.0.4.0).
- daty i czasu wystąpienia błędu, np. 20.07.2018 10:25.
- opisu błędu, np. Podczas otwierania aplikacji wyświetla się białe okno, nie następuje załadowanie Menu głównego aplikacji mimo oczekiwania 30 minut.
- oraz dołącz plik sprawozdania finansowego, którego dotyczy błąd.
Pytania do Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) możesz przesyłać przez internetowy formularz (aby go otworzyć, kliknij w przycisk "Zadaj pytanie").
Jeśli masz pytanie o JPK, sprawdź, czy znajdziesz odpowiedź na nie w Pytaniach i odpowiedziach w zakładce JPK_VAT z deklaracją
Pamiętaj: wypełnij wszystkie obowiązkowe pola formularza. Na adres e-mail wskazany w formularzu prześlemy potwierdzenie przekazania pytania (wraz z nadanym mu numerem), a następnie odpowiedź.
Konsultanci KIS udzielają informacji w zakresie:
- podatku dochodowego od osób fizycznych,
- podatku dochodowego od osób prawnych,
- podatku od towarów i usług (VAT), kas rejestrujących, zwrotu VAT na materiały budowlane (VZM),
- identyfikacji podatkowej (NIP),
- podatku akcyzowego,
- podatku od czynności cywilnoprawnych,
- podatku od spadków i darowizn,
- procedur dotyczących e-Deklaracji oraz Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR),
- zeznań podatkowych osób fizycznych i usługi Twój e-PIT,
- przepisów celnych i Brexit,
- gier hazardowych,
- Intrastatu.
- JPK – Jednolitego Pliku Kontrolnego.
Otrzymana odpowiedź:
- nie stanowi indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w rozumieniu przepisów rozdziału 1a działu II ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
- nie stanowi wiążącej informacji stawkowej, w rozumieniu przepisów rozdziału 1a działu VIII ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług;
- nie stanowi informacji pozostającej w związku z przedmiotem postępowania podatkowego (w rozumieniu art. 121 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa) lub postępowania celnego (w rozumieniu unijnych i krajowych przepisów prawa celnego);
- nie stanowi wiążącej informacji akcyzowej – w rozumieniu działu IA ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym;
- nie stanowi wiążącej informacji taryfowej ani wiążącej informacji o pochodzeniu towarów – w rozumieniu art. 33 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny
Pytania w zakresie funkcjonowania systemu oraz przekazywania ewidencji można kierować na adres: