Twój klucz do rozwiania wątpliwości podatkowych
Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoje bezpośrednie źródło wiedzy.
Czego dowiesz się na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej i w jakich godzinach
Dzwoniąc na infolinię KAS możesz uzyskać:
-
- ogólną informację podatkowo-celną (wybierz 1 lub 2)
- indywidualną informację podatkową, np. informację o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych (wybierz 1)
Indywidualną informację podatkową otrzymasz po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinię obsługują pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):
Wybierz 0 - Infolinia dotycząca składania zeznań podatkowych od osób fizycznych i usługi Twój e-PIT
Wybierz 3 -Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych
Wybierz 4 - Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
Wybierz 6 - Infolinia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)
0. Infolinia obsługiwana przez pracowników Krajowej Informacji Skarbowej i urzędów skarbowych – konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:
- Zeznań podatkowych osób fizycznych
- Usługi Twój e-PIT
Infolinia jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Po połączeniu wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie twoich słów, poprosi Cię o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.
1. Infolinia obsługiwana przez pracowników urzędów skarbowych - konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:
-
- Podatek od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
- Podatek od czynności cywilno-prawnych
- Podatek od spadków i darowizn
- Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
- Podatek od osób prawnych
- Podatek akcyzowy
- Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
- Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym
Jeśli chcesz uzyskać indywidualną informację podatkową podczas rozmowy telefonicznej, potrzebujesz kodu telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Infolinia urzędu skarbowego jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO).
2. Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej – konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:
1. Przepisy podatkowo-celne:
-
- Podatek od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Podatek od spadków i darowizn
- Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
- Podatek od osób prawnych
- Podatek akcyzowy
- Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
- Przepisy celne i Brexit
- Podatek akcyzowy
- Gry hazardowe
- Intrastat
Po połączeniu wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie twoich słów, poprosi Cię o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.
2. Usługi online m.in.:
-
- Twój e-PIT
- e-deklaracje
- JPK
Konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
3. Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych
-
- Strefy Klienta KAS, czyli: zakładania, usuwania konta lub zmiany danych na koncie PUESC, Rejestracji osób, firm oraz ich powiązań na platformie PUESC, Elektronicznego podpisywania dokumentów, Korzystania z PUESC poprzez mój pulpit, moje dokumenty - wybierz: 1 (informacje udzielane są 24h)
- Deklaracji podatkowych, w tym deklaracji akcyzowej od samochodu i uzyskania potwierdzenia zapłaty - wybierz: 2 (wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 16:00)
- Przewozu towarów objętych monitorowaniem w systemie SENT, w tym kodów transakcyjnych do potwierdzania odbioru paliwa opałowego - wybierz: 3 (informacje udzielane są 24h)
- Zgłoszeń celnych przywozowych i deklaracji wysyłanych do systemu AIS IMPORT - wybierz 4 (informacje udzielane są 24h)
- Zgłoszeń celnych wywozowych wysyłanych do systemu AES, w tym dokumentów T2L - wybierz 5 (informacje udzielane są 24h)
- Statystyki UE, czyli zgłoszeń INTRASTAT – wybierz 6 (wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 16:00)
- Zgłoszeń celnych tranzytowych wysyłanych do systemu NCTS2 - wybierz 7 (informacje udzielane są 24h)
- Przemieszczania wyrobów akcyzowych w systemie EMCS PL2 - wybierz 8 (informacje udzielane są 24h)
4. Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów oferuje wsparcie w załatwianiu indywidualnych spraw związanych z poszczególnymi podatkami:
-
- Podatku dochodowego od osób prawnych
- Podatku dochodowego od osób fizycznych
- Podatku od towarów i usług
- Podatku akcyzowego
- Innych zobowiązań podatkowych
Informacje indywidualne dostępne są po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
5. Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
Infolinia, na której możesz potwierdzić numer VAT kontrahentów.
Wnioski o weryfikację numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej możesz również złożyć pocztą elektroniczną na adres numery.vat@mf.gov.pl podając NIP i dane polskiego podatnika, numer VAT i dane kontrahenta z UE oraz datę weryfikacji.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
6. Infolinia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) - konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:
- Informacja lub pomoc techniczna:
- Aplikacja Podatnika
- Aplikacja mobilna KSeF
- Programy komercyjne*
- API KSeF
- Informacja merytoryczna
*W zakresie komunikatów zwracanych przez API oraz ogólnych informacji na temat funkcjonalności, jakie mogą zostać zapewnione przez dostawcę. W przypadku błędów w działaniu programu w pierwszej kolejności zalecamy kontakt z dostawcą oprogramowania.
Po połączeniu w temacie Aplikacji Podatnika oraz informacji merytorycznej wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o temat rozmowy. Jeżeli Kasja nie zrozumie Twoich słów lub temat rozmowy wykroczy poza jej możliwości, Kasja przełączy Cię do konsultanta.
Konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
Zapoznaj się z nasza zapowiedzą główną, którą usłyszysz
Witamy na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Dla zapewnienia jednolitej informacji podatkowej i celnej rozmowy są nagrywane. Aby zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wybierz 9.
Jeżeli chcesz połączyć się z infolinią:
Dotyczącą zeznań podatkowych osób fizycznych i usługi Twój e-PIT wybierz 0.
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
- Zeznań podatkowych osób fizycznych – wybierz 1
- Usługi Twój e-Pit – wybierz 2
Urzędu skarbowego – wybierz 1
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
- Podatku dochodowego od osób fizycznych PIT – wybierz 1
- Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej – wybierz 1
- Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą – wybierz 2
- Podatku od czynności cywilnoprawnych PCC – wybierz 2
- Spadków i darowizn – wybierz 3
- Podatku od towarów i usług VAT i kas fiskalnych – wybierz 4
- Podatku od towarów i usług VAT i kas fiskalnych – wybierz 4
- Podatku dochodowego od osób prawnych – wybierz 5
- Podatku akcyzowego – wybierz 6
- Rejestracji podatkowej NIP, VAT, ZAP-3, rachunku bankowego – wybierz 7
- Umówienia wizyty w urzędzie – wybierz 8
Po wybraniu zakresu tematycznego:
- Jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną – wybierz 1
- Jeżeli chcesz uzyskać informację o swoich danych – wybierz 2
- Jeżeli posiadasz telePIN, wybierz 1. Jeżeli nie posiadasz telePINu wejdź na stronę e-Urzędu Skarbowego. Jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną, pozostań na linii.
Krajowej Informacji Skarbowej – wybierz 2
Po wybraniu cyfry „2”, wirtualna asystentka zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz, i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie Twoich słów, poprosi się o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.
Jeżeli Twoje pytanie dotyczy:
- Przepisów podatkowo-celnych – wybierz 1
- Przepisy podatkowe – wybierz 1
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
-
- Podatku dochodowego od osób fizycznych PIT – wybierz 1
- Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej – wybierz 1
- Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą – wybierz 2
- Podatku od czynności cywilnoprawnych PCC – wybierz 2
- Spadków i darowizn – wybierz 3
- Podatku od towarów i usług VAT i kas fiskalnych – wybierz 4
- Podatku dochodowego od osób prawnych – wybierz 5
- Rejestracji podatkowej NIP, VAT, ZAP-3, rachunku bankowego – wybierz 6
- Podatku dochodowego od osób fizycznych PIT – wybierz 1
- Przepisy celne i podatek akcyzowy – wybierz 2
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
-
- Przepisów celnych i Brexit – wybierz 1
- Gier hazardowych – wybierz 2
- Intrastatu – wybierz 3
- Podatku akcyzowego – wybierz 4
- Usług on-line (usług elektronicznych) – wybierz 2
Jeżeli Twoja sprawa dotyczy:
- procedur związanych z e-urzędem skarbowym, elektronicznym wypełnianiem zeznań i deklaracji oraz Centralnym Rejestrem Beneficjentów Rzeczywistych, Rejestrów Działalności na Rzecz Spółek lub Trustów oraz Działalności w zakresie walut wirtualnych – wybierz 1
- pomocy technicznej dla e-urzędu skarbowego oraz elektronicznego wypełniania zeznań i deklaracji – wybierz 2
- usługi Twój e-PIT – wybierz 3
- Jednolitego Pliku Kontrolnego – wybierz 4
- Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych – wybierz 3
Jeżeli zgłoszenie dotyczy:
- strefy klienta KAS, czyli: zakładania, usuwania konta lub zmiany danych na koncie PUESC, rejestracji osób, firm oraz ich powiązań na platformie PUESC, elektronicznego podpisywania dokumentów, korzystania z PUESC poprzez mój pulpit, moje dokumenty – wybierz 1
- deklaracji podatkowych, w tym deklaracji akcyzowej od samochodu i uzyskania potwierdzenia zapłaty – wybierz 2. Wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8 do godziny 16
- przewozu towarów objętych monitorowaniem w systemie SENT, w tym kodów transakcyjnych do potwierdzania odbioru paliwa opałowego – wybierz 3
- zgłoszeń celnych przywozowych i deklaracji wysyłanych do systemu AIS IMPORT – wybierz 4
- zgłoszeń celnych wywozowych wysyłanych do systemu AES, w tym dokumentów T2L – wybierz 5
- statystyki UE, czyli zgłoszeń INTRASTAT – wybierz 6. Wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8 do godziny 16
- zgłoszeń celnych tranzytowych wysyłanych do systemu NCTS2 – wybierz 7
- przemieszczania wyrobów akcyzowych w systemie EMCS PL2 – wybierz 8
- Kluczowych Podmiotów – wybierz 4
- Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie – wybierz 5
- Krajowego Systemu e-Faktur KSeF –wybierz 6
Jeśli chcesz:
- uzyskać informację lub pomoc techniczną – wybierz 1
Jeśli korzystasz z:- Aplikacji Podatnika – wybierz 1
Jeśli Twoje zgłoszenie dotyczy środowiska:
-
-
- Produkcyjnego – wybierz 1
- Przedprodukcyjnego – wybierz 2
- Testowego – wybierz 3
- Aplikacji mobilnej KSeF – wybierz 2
- Programy komercyjne – wybierz 3
- API KSeF – wybierz 4
-
- Uzyskać informację merytoryczną - wybierz 2
Dowiesz się kto jest Administratorem danych osobowych w telefonicznym kanale komunikacji