- Jak załatwić większość spraw bez wizyty w urzędzie skarbowym? – to główny temat webinariów organizowanych przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową
- 9 maja, o godzinie 10:00 odbędzie się spotkanie skierowane do podmiotów obsługujących podatników np. księgowych i doradców podatkowych
- 15 maja, o godzinie 10:00, zaplanowane jest spotkanie dla podatników
- W szczególności zachęcamy do uczestnictwa mieszkańców sześciu województw, w których działa już nowa infolinia Krajowej Administracji Skarbowej: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego.
Coraz więcej spraw związanych z rozliczeniem podatków można załatwić z dowolnego miejsca, przez telefon i Internet. Nie ma więc konieczności wizyty w stacjonarnym urzędzie skarbowym.
Zdalne usługi dostępne w e-Urzędzie Skarbowym są coraz bardziej popularne. Dość powiedzieć, że od początku tego roku o 30% wzrosła liczba osób logujących się do e-US i załatwiających tą drogą swoje sprawy
– mówi Sylwia Zdebiak, dyrektor departamentu relacji z klientami w Ministerstwie Finansów.
Obecnie według stanu na 8 kwietnia - od początku istnienia usługi, czyli 1 lutego 2021 r. – około 15,3 mln użytkowników wykonało 182 mln wejść do serwisu e-Urzędu Skarbowego (e-US).
Rośnie też popularność usługi składania i odbierania dokumentów na koncie w e-US, czyli tzw. e-korespondencji. Już 1,9 mln podatników aktywowało tę formę komunikacji z nami
– informuje Sylwia Zdebiak.
Bezpiecznie również przez telefon
Możliwość uzyskania pełnych informacji i załatwienia spraw przez Internet dają bezpieczne formy logowania z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Daje to pewność zachowania tajemnicy skarbowej. Jeszcze do niedawna podatnicy nie mieli możliwości uzyskania takich wrażliwych informacji przed telefon. Teraz taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego. Działa tam już nowy model Infolinii KAS, w którym informacje dotyczące indywidualnego podatnika można uzyskać z uwierzytelniając się telePIN-em.
Do tej pory niecałe 35 tys. osób ustawiło sobie telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego. Dlatego chcemy zachęcić do korzystania z tej formy uwierzytelniania się. W czasie webinariów będziemy pokazywali krok po kroku jak ustawić taki telePIN. Wyjaśnimy też jak uwierzytelnić się w czasie rozmowy telefonicznej. Podamy też konkretne przykłady spraw, w których kontakt telefoniczny i przez Internet będzie wystarczał do załatwienia sprawy od początku do końca, bez konieczności wizyty w stacjonarnym urzędzie
– zachęca Sylwia Zdebiak.
Jak wziąć udział w webinarium?
Ze względu na różne potrzeby i różnorodność spraw załatwianych przez samych podatników i przez podmioty obsługujące podatników np. księgowych i doradców podatkowych, Ministerstwo postanowiło zrobić dwa odrębne webinaria dla tych grup. Będą one zorganizowane na platformie MS Teams. Obydwa będą zaczynały o godzinie 10:00 i potrwają około 1,5 godziny. Będzie można do nich dołączyć pod poniższymi linkami:
- 9 maja, godz. 10:00 - webinarium dla podmiotów obsługujących podatników np. księgowych i doradców podatkowych https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_Zjk2ZDg5MDEtMDg0ZC00ZjhkLWE2MTgtOTY5MTE1NGY0Zjlk%40thread.v2/0?context=%7B%22Tid%22%3A%22647754c7-3974-4442-a425-c61341b61c69%22%2C%22Oid%22%3A%22df461704-802a-40a9-9381-23063328a7d1%22%2C%22IsBroadcastMeeting%22%3Atrue%2C%22role%22%3A%22a%22%7D&btype=a&role=a
- 15 maja, godz. 10:00 – webinarium dla podatników https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YmVlZTM5YTgtZDQ5Ni00ZDkzLWI1MWYtM2Q1M2Q3OTU5OTQ2%40thread.v2/0?context=%7B%22Tid%22%3A%22647754c7-3974-4442-a425-c61341b61c69%22%2C%22Oid%22%3A%22df461704-802a-40a9-9381-23063328a7d1%22%2C%22IsBroadcastMeeting%22%3Atrue%2C%22role%22%3A%22a%22%7D&btype=a&role=a