1. Informacje ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania z usługi „Wideorozmowa ze wsparciem tłumacza polskiego języka migowego” zwanej dalej „Wideorozmową”. Każdy Klient głuchy lub niedosłyszący, który chce skorzystać z Wideorozmowy, zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem.
- Wideorozmowę zapewnia Minister Finansów.
- Wideorozmowa z pracownikiem Krajowej Administracji Skarbowej odbywa się przy jednoczesnym wsparciu tłumacza polskiego języka migowego. Dzięki niej Klient głuchy lub niedosłyszący (zwany dalej „Klientem”) może załatwić swoje sprawy bez wizyty osobistej w urzędzie skarbowym
- Klient umawia Wideorozmowę elektronicznie poprzez:
-
- prawidłowe wypełnienie zgłoszenia na stronie: www.podatki.gov.pl
- zaakceptowanie Regulaminu,
- zatwierdzenie podanych danych używając przycisku: Umów wizytę.
-
- Korzystanie z Wideorozmowy jest bezpłatne.
- Wideorozmowa z pracownikiem Krajowej Administracji Skarbowej nie może być nagrywana, utrwalana ani udostępniana poza usługą.
- Zapewnienie Wideorozmowy odbywa się na zasadach opisanych w Regulaminie.
2. Cel i szczegóły korzystania z usługi
- Wideorozmowa ma na celu umożliwienie rozmowy w czasie rzeczywistym, pomiędzy Klientem oraz pracownikiem Krajowej Administracji Skarbowej z pomocą tłumacza polskiego języka migowego.
- Obsługę oraz wsparcie Klienta w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych.
- Tłumaczenie podczas Wideorozmowy będzie realizowane przez certyfikowanych i wykwalifikowanych tłumaczy polskiego języka migowego.
3. Zasady korzystania z Wideorozmowy
- Do skorzystania z usługi niezbędne jest posiadanie komputera:
- Komputer z minimalnymi parametrami:
- Procesor: Dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 1,1 GHz. Dla lepszej jakości wideo i płynności zalecany jest procesor czterordzeniowy lub lepszy.
- Pamięć RAM: Minimum 4 GB.
- Wyświetlacz: Rozdzielczość ekranu co najmniej 1024 x 768 pikseli.
- Urządzenia peryferyjne: Kompatybilna kamera internetowa oraz mikrofon i głośniki lub zestaw słuchawkowy z mikrofonem.
- Z systemem operacyjnym:
- Windows: Windows 10 lub nowszy.
- Linux: Aktualna dystrybucja z najnowszymi aktualizacjami.
- Z przeglądarką internetową:
- Google Chrome – najnowsza wersja lub bezpośrednio ją poprzedzająca,
- Mozilla Firefox – najnowsza wersja lub bezpośrednio ją poprzedzająca.
- Microsoft Edge (oparty na Chromium) – najnowsza wersja lub bezpośrednio ją poprzedzająca.
- Z połączeniem internetowym:
- Stabilne łącze internetowe o minimalnej przepustowości 2 Mb/s.
- Komputer z minimalnymi parametrami:
- Pracownik może zakończyć rozmowę w uzasadnionych przypadkach np. jeśli Klient nie będzie kontynuował rozmowy.
- Minister Finansów nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Wideorozmowy z przyczyn od niej niezależnych.
- Minister Finansów nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z regulaminem działania Klienta.
- Minister Finansów może czasowo zawiesić możliwość prowadzenia Wideorozmów ze względów bezpieczeństwa lub innych niezależnych od niej przyczyn.
- Klient może zgłosić prośbę o pomoc techniczną związaną z działaniem usługi na adres email: info.wideorozmowa@mf.gov.pl
4. Umawianie wideorozmowy – wskazówki
- Umówienie wideorozmowy polega na prawidłowym wypełnieniu zgłoszenia na stronie. Klient:
- wskazuje rodzaj sprawy i wybiera temat z listy lub opisuje swoją sprawę w polu „dodatkowe informacje, które dotyczą twojej sprawy”.
- wybiera spośród dostępnych dogodny dla siebie termin, akceptując poniższe założenia:
- wideorozmowy będą się odbywały we wtorki i czwartki w godzinach 09:00 -12:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
- formularz umówienia wideorozmowy zostanie wysłany najpóźniej 2 dni robocze przed planowanym terminem,
- czas trwania jednej wideorozmowy wynosi 45 minut,
- podaje następujące dane obowiązkowe:
- imię i nazwisko Klienta,
- PESEL dla osoby fizycznej, NIP w przypadku przedsiębiorców – dane osoby lub firmy, których dotyczy sprawa,
- numer telefonu kontaktowego,
- adres email Klienta, który chce skorzystać z usługi. Na ten adres wyślemy potwierdzenie umówienia wideorozmowy oraz link do wideorozmowy. Wiadomość będzie wysyłana automatycznie i nie można na nią odpowiadać,
- potwierdza zapoznanie się z Regulaminem oraz zatwierdza podane dane za pomocą przycisku „Umów wizytę”.
- Klient zobowiązany jest podać dane zgodnie z prawdą.
- Na numer kontaktowy krajowego telefonu komórkowego Klienta zostanie wysyłany SMS potwierdzający umówioną wideorozmową.
5.Uwagi dodatkowe związane z umówioną wideorozmową
- Osoba umówiona na wideorozmowę zobowiązuje się punktualnie dołączyć do wideorozmowy, korzystając z linku zawartego w emailu z potwierdzeniem umówienia wideorozmowy.
- Uzyskanie indywidulanej odmiejscowionej informacji podatkowej będzie możliwe po potwierdzeniu tożsamości.
- W celu potwierdzenia tożsamości należy posiadać identyfikator podatkowy i kod telePIN nadany w e-Urzędzie Skarbowym.
- Dołączenie do wideorozmowy po ustalonej godzinie będzie skutkowało skróceniem czasu jej trwania.
- Niezałatwienie sprawy podczas jednej wideorozmowy będzie wymagało zarezerwowania kolejnego terminu.
- Umówienie się na wideorozmowę w jednej sprawie umożliwia obsługę tylko w tej sprawie.
- Klient może umówić kilka terminów w kilku sprawach.
- Pracownik obsługujący wideorozmowę może zweryfikować dane podane w formularzu rezerwacji wideorozmowy.
- Podczas umówionej wideorozmowy zostanie obsłużona osoba podana w zgłoszeniu.
- Nie będą akceptowane zamiany terminów wideorozmowy z inną osobą/podmiotem, czy odstępowanie terminu umówionej wideorozmowy innej osobie/podmiotowi.
- Z umówionej wideorozmowy można zrezygnować wysyłając email na adres: info.wideorozmowa@mf.gov.pl. Treść emaila powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację wcześniej zarezerwowanej wideorozmowy:
- dane osobowe umówionego Klienta,
- numer umówionej wideorozmowy,
- datę i godzinę spotkania,
- Wideorozmowy umówione w sposób niezgodny z regulaminem zostaną odrzucone.
6. Postanowienia końcowe
- Klient Wideorozmowy zobowiązuje się do korzystania z usługi w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz postanowieniami tego Regulaminu, w tym do zaniechania dokonywania, w ramach korzystania z usługi, jakichkolwiek działań sprzecznych z normami społecznymi, obyczajowymi oraz powszechnie obowiązującymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed umówieniem Wideorozmowy.
- W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązujące
- Minister Finansów zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.