Najważniejsze zmiany
- Przedsiębiorstwo odlicza koszty, które musi ponieść, aby rozszerzać swoje rynki zbytu – również zagraniczne.
- Wydatki mogą zostać odliczone 2 razy – jako koszty uzyskania przychodów oraz w ramach ulgi.
- Dla celów proponowanej ulgi odliczeniu może podlegać aż 1 mln zł.
- W ten sposób wspieramy firmy, które zwiększają swoje przychody i rozwijają się.
Rozwój firm nie jest możliwy bez poszukiwania nowych rynków zbytu. Dlatego ekspansja firm na rynki zagraniczne, ale także w kraju, wymaga znacznych nakładów. Chodzi o wydatki m.in. na uczestnictwo w targach, działania promocyjno-informacyjne, przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu. Głównym celem ulgi jest możliwość dodatkowego odliczenia wartości wydatków, które są związane ze zwiększeniem przychodów ze sprzedaży produktów. Stanowi to zachętę do rozszerzania działalności nie tylko na rynek krajowy, ale także na zagraniczne rynki zbytu.
Jak skorzystać z ulgi na ekspansję i rozwój firm
Propozycja podatkowa w programie Polskiego Ładu polega na możliwości dodatkowego odliczenia kosztów, które musi ponieść przedsiębiorstwo, aby rozszerzać swoje rynki zbytu, w tym zagraniczne. Wydatki na ekspansję biznesu mogą zostać odliczone 2 razy – raz jako koszty uzyskania przychodów, drugi raz w ramach ulgi – przy czym dla celów proponowanej ulgi odliczeniu może podlegać aż 1 mln zł. Jedynym warunkiem jest wzrost sprzedaży danego produktu w ciągu dwóch lat.
Od podstawy opodatkowania przedsiębiorca odlicza koszty, które poniósł w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. To działanie służy dodatkowemu wsparciu firm.
Pozwoli im zwiększać przychody, dzięki którym będą mogły dalej się rozwijać.
Podatkowe wsparcie obejmuje przedsiębiorstwa, w tym małe i średnie podmioty, które podejmują wyzwanie związane z ekspansją zarówno na rynki zagraniczne, jak i rynek krajowy.