Pytania i odpowiedzi - wideorozmowa
Szukasz odpowiedzi na swoje pytania dotyczące wideorozmowy? Zapoznaj się z odpowiedziami do najczęściej zadawanych pytań.
Usługa ta umożliwia osobom posługującym się językiem migowym przeprowadzenie wideorozmowy z pracownikiem Krajowej Administracji Skarbowej z pomocą tłumacza polskiego języka migowego.
Osoba posługująca się językiem migowym, która zarezerwowała termin wideorozmowy i ma odpowiedni sprzęt z dostępem do Internetu i kamerą.
Nie, wideorozmowa z pracownikiem KAS i wsparciem tłumacza polskiego języka migowego jest bezpłatna.
Nie, jednak pomieszczenie, w którym będziesz rozmawiać, nie może znajdować się w miejscu publicznym, w którym panuje duży hałas. W trakcie rozmowy nie wychodź poza zasięg kamery bez uzasadnionej przyczyny.
Aby umówić wideorozmowę:
- Kliknij w przycisk Umów wideorozmowę.
- Wybierz sprawę, którą chcesz załatwić.
- Wybierz datę i godzinę wideorozmowy.
- Podaj swoje dane:
- PESEL lub NIP,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- Kliknij Umów wizytę.
Aby skorzystać z usługi bez zakłóceń, potrzebujesz:
- Komputera z minimum dwurdzeniowym procesorem (zalecany czterordzeniowy), 4 GB RAM i ekranem 1024 x 768 px.
- Kamerki, mikrofonu i głośników lub zestawu słuchawkowego.
- Systemu operacyjnego: Windows 10+, aktualna dystrybucja Linux.
- Przeglądarki: Najnowsze wersje Chrome, Firefox lub Edge (Chromium).
- Internetu: Stabilne łącze min. 2 Mb/s.
Wideorozmowy odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach 09:00-12:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Umawiając wideorozmowę podaj:
- Imię i nazwisko osoby, która chce skorzystać z usługi
- Identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP)
- Numer telefonu kontaktowego
- Adres e-mail, na który wyślemy link do wideorozmowy oraz potwierdzenie umówienia wizyty
Tak, uwagi możesz zgłaszać na adres e-email info.wideorozmowa@mf.gov.pl
Na adres email otrzymasz link do wideorozmowy, a na numer telefonu wyślemy do ciebie potwierdzenie z rezerwacją terminu.
Możesz uzyskać indywidulaną informację podatkową podczas wideorozmowy. Do weryfikacji będziemy potrzebować od ciebie identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) i telePINu. Z informacjami jak ustawić telePIN w e-Urzędzie Skarbowym zapoznasz się na stronie internetowej
Podczas rozmowy poprosimy cię o podanie identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) i telePINu na czacie. Zostaną one zweryfikowane przez pracownika KAS. Uwierzytelnienie odbywa się bez udziału tłumacza.
Dołącz do umówionej wideorozmowy punktualnie korzystając z linku zawartego w e-mailu z potwierdzeniem umówienia wideorozmowy. Zadbaj aby podczas rozmowy znajdować się w dobrze oświetlonym pomieszczeniu, które nie znajduje się w miejscu publicznym.
Jeśli dołączysz do wideorozmowy po ustalonej godzinie, czas jej trwania zostanie skrócony.
Wideorozmowa będzie trwać maksymalnie 45 minut.
Podczas jednej wideorozmowy możesz skonsultować jedną sprawę. Każda sprawa wymaga umówienia osobnej wideorozmowy.
Jeśli chcesz zmienić termin wideorozmowy, odwołaj ją, wysyłając e-mail na adres: info.wideorozmowa@mf.gov.pl. Następnie zarezerwuj nowy termin
Nie możesz przekazać zarezerwowanego terminu wideorozmowy innej osobie.
Możesz odwołać umówiony termin wideorozmowy wysyłając maila na adres e-mail: info.wideorozmowa@mf.gov.pl
Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, podaj:
- imię i nazwisko,
- numer identyfikatora podatkowego podany w formularzu zgłoszeniowym wideorozmowy (PESEL lub NIP),
- datę i godzinę umówionej wideorozmowy,
- jeśli posiadasz, numer umówionej wideorozmowy,
- adres mailowy na który wysłaliśmy Ci link do wideorozmowy.
Pracownik obsługujący wideorozmowę może zweryfikować zasadność rezerwacji kilku terminów oraz dane, podane w formularzu rezerwacji wideorozmowy.
Jeśli umówisz wideorozmowę niezgodnie z regulaminem, zostanie ona odrzucona.