Pytania i odpowiedzi - wideorozmowa


Szukasz odpowiedzi na swoje pytania dotyczące wideorozmowy? Zapoznaj się z odpowiedziami do najczęściej zadawanych pytań.

×
  • Usługa ta umożliwia osobom posługującym się językiem migowym przeprowadzenie wideorozmowy z pracownikiem Krajowej Administracji Skarbowej z pomocą tłumacza polskiego języka migowego.

  • Osoba posługująca się językiem migowym, która zarezerwowała termin wideorozmowy i ma odpowiedni sprzęt z dostępem do Internetu i kamerą.

  • Nie, wideorozmowa z pracownikiem KAS i wsparciem tłumacza polskiego języka migowego jest bezpłatna.

  • Nie, jednak pomieszczenie, w którym będziesz rozmawiać, nie może znajdować się w miejscu publicznym, w którym panuje duży hałas. W trakcie rozmowy nie wychodź poza zasięg kamery bez uzasadnionej przyczyny.

  • Aby umówić wideorozmowę:

    1. Kliknij w przycisk Umów wideorozmowę.
    2. Wybierz sprawę, którą chcesz załatwić.
    3. Wybierz datę i godzinę wideorozmowy.
    4. Podaj swoje dane:
        • PESEL lub NIP,
        • adres e-mail,
        • numer telefonu,
      1. Kliknij Umów wizytę.
  • Aby skorzystać z usługi bez zakłóceń, potrzebujesz:

    • Komputera z minimum dwurdzeniowym procesorem (zalecany czterordzeniowy), 4 GB RAM i ekranem 1024 x 768 px.
    • Kamerki, mikrofonu i głośników lub zestawu słuchawkowego.
    • Systemu operacyjnego: Windows 10+, aktualna dystrybucja Linux.
    • Przeglądarki: Najnowsze wersje Chrome, Firefox lub Edge (Chromium).
    • Internetu: Stabilne łącze min. 2 Mb/s.
  • Wideorozmowy odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach 09:00-12:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  • Umawiając wideorozmowę podaj:

    • Imię i nazwisko osoby, która chce skorzystać z usługi
    • Identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP)
    • Numer telefonu kontaktowego
    • Adres e-mail, na który wyślemy link do wideorozmowy oraz potwierdzenie umówienia wizyty
  • Tak, uwagi możesz zgłaszać na adres e-email info.wideorozmowa@mf.gov.pl

  • Na adres email otrzymasz link do wideorozmowy, a na numer telefonu wyślemy do ciebie potwierdzenie z rezerwacją terminu.

  • Możesz uzyskać indywidulaną informację podatkową podczas wideorozmowy. Do weryfikacji będziemy potrzebować od ciebie identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) i telePINu. Z informacjami jak ustawić telePIN w e-Urzędzie Skarbowym zapoznasz się na stronie internetowej

  • Podczas rozmowy poprosimy cię o podanie identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) i telePINu na czacie. Zostaną one zweryfikowane przez pracownika KAS. Uwierzytelnienie odbywa się bez udziału tłumacza.

  • Dołącz do umówionej wideorozmowy punktualnie korzystając z linku zawartego w e-mailu z potwierdzeniem umówienia wideorozmowy. Zadbaj aby podczas rozmowy znajdować się w dobrze oświetlonym pomieszczeniu, które nie znajduje się w miejscu publicznym.

  • Jeśli dołączysz do wideorozmowy po ustalonej godzinie, czas jej trwania zostanie skrócony.

  • Wideorozmowa będzie trwać maksymalnie 45 minut.

  • Podczas jednej wideorozmowy możesz skonsultować jedną sprawę. Każda sprawa wymaga umówienia osobnej wideorozmowy.

  • Jeśli chcesz zmienić termin wideorozmowy, odwołaj ją, wysyłając e-mail na adres: info.wideorozmowa@mf.gov.pl. Następnie zarezerwuj nowy termin

  • Nie możesz przekazać zarezerwowanego terminu wideorozmowy innej osobie.

  • Możesz odwołać umówiony termin wideorozmowy wysyłając maila na adres e-mail: info.wideorozmowa@mf.gov.pl

    Aby zapewnić sprawną obsługę twojego zgłoszenia, podaj:

    • imię i nazwisko,
    • numer identyfikatora podatkowego podany w formularzu zgłoszeniowym wideorozmowy (PESEL lub NIP),
    • datę i godzinę umówionej wideorozmowy,
    • jeśli posiadasz, numer umówionej wideorozmowy,
    • adres mailowy na który wysłaliśmy Ci link do wideorozmowy.
  • Pracownik obsługujący wideorozmowę może zweryfikować zasadność rezerwacji kilku terminów oraz dane, podane w formularzu rezerwacji wideorozmowy.

  • Jeśli umówisz wideorozmowę niezgodnie z regulaminem, zostanie ona odrzucona.