Telefon do konsultanta Krajowej Administracji Skarbowej


Masz pytanie? Chcesz dowiedzieć się więcej z zakresu przepisów podatkowych lub celnych?

05.11.2025
UWAGA! Zmiany na infolinii KAS.
Informujemy, że od 3 listopada nastąpiły zmiany na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej.
Szczegółową listę tematów w zakresie których możesz uzyskać informację na infolinii, znajdziesz w Zapowiedzi głównej.

 

22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)

801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)

+48 22 330 03 30 (z zagranicy)

 

Twój klucz do rozwiania wątpliwości podatkowych

Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoje bezpośrednie źródło wiedzy.

Czego dowiesz się na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej i w jakich godzinach

Nasi konsultanci prowadzą rozmowę w języku polskim. Rozpoczynając połączenie, wyrażasz zgodę na jej nagranie.

Dzwoniąc na infolinię KAS możesz uzyskać:

    • informacje w zakresie rachunkowości i upomnień, np. informację o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych oraz informację w zakresie upomnienia (wybierz 1)
    • ogólną informację podatkowo-celną (wybierz 2)

Indywidualną informację podatkową otrzymasz po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym lub aplikacji e-US, bez konieczności kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Na stronie e-US zakładka Ustawienia Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. W aplikacji e-US Konto zakładka Ustawienia konta i Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.

Infolinię obsługują pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):

Wybierz 1 - jeśli chcesz rozmawiać w sprawie rachunkowości i upomnień

Wybierz 2 - jeśli chcesz rozmawiać w sprawie ogólnej informacji podatkowej i celnej

Wybierz 3 - Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych

Wybierz 4 - Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Wybierz 5 - Infolinia Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie - potwierdzanie numerów VAT kontrahentów

Wybierz 6 - Infolinia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)

1. Rachunkowość i upomnienia - konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących sprawach:

    • Twoich rozliczeń
    • Upomnień
Jeśli chcesz uzyskać indywidualną informację podatkową podczas rozmowy telefonicznej, potrzebujesz kodu telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Informacja w sprawie indywidualnych rozliczeń podatkowych jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.

Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO).

2.Informacja podatkowa i celna – konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:

1. Przepisy podatkowo-celne:

    • Podatek dochodowy od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
    • Podatek od czynności cywilnoprawnych
    • Podatek od spadków i darowizn
    • Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
    • Podatek od osób prawnych
    • Podatek akcyzowy
    • Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
    • Przepisy celne i Brexit
    • Podatek akcyzowy
    • Gry hazardowe
    • Intrastat

Po połączeniu wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie twoich słów, poprosi Cię o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.

2. Usługi online m.in.:

    • Twój e-PIT
    • e-deklaracje
    • JPK
Informacje podatkowe i celne są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00

3. Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych

    • Strefy Klienta KAS, czyli: zakładania, usuwania konta lub zmiany danych na koncie PUESC, Rejestracji osób, firm oraz ich powiązań na platformie PUESC, Elektronicznego podpisywania dokumentów, Korzystania z PUESC poprzez mój pulpit, moje dokumenty - wybierz: 1 (informacje udzielane są 24h)
    • Deklaracji podatkowych, w tym deklaracji akcyzowej od samochodu i uzyskania potwierdzenia zapłaty - wybierz: 2 (wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 16:00)
    • Przewozu towarów objętych monitorowaniem w systemie SENT, w tym kodów transakcyjnych do potwierdzania odbioru paliwa opałowego - wybierz: 3 (informacje udzielane są 24h)
    • Zgłoszeń celnych przywozowych i deklaracji wysyłanych do systemu AIS IMPORT - wybierz 4 (informacje udzielane są 24h)
    • Zgłoszeń celnych wywozowych wysyłanych do systemu AES, w tym dokumentów T2L - wybierz 5 (informacje udzielane są 24h)
    • Statystyki UE, czyli zgłoszeń INTRASTAT – wybierz 6 (wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 16:00)
    • Zgłoszeń celnych tranzytowych wysyłanych do systemu NCTS2 - wybierz 7 (informacje udzielane są 24h)
    • Przemieszczania wyrobów akcyzowych w systemie EMCS PL2 - wybierz 8 (informacje udzielane są 24h)

4. Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów oferuje wsparcie w załatwianiu indywidualnych spraw związanych z poszczególnymi podatkami:

    • Podatku dochodowego od osób prawnych 
    • Podatku dochodowego od osób fizycznych 
    • Podatku od towarów i usług 
    • Podatku akcyzowego
    • Innych zobowiązań podatkowych
Informacje indywidualne dostępne są po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

5. Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów

Infolinia, na której możesz potwierdzić numer VAT kontrahentów.

Wnioski o weryfikację numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej możesz również złożyć pocztą elektroniczną na adres numery.vat@mf.gov.pl podając NIP i dane polskiego podatnika, numer VAT i dane kontrahenta z UE oraz datę weryfikacji.

Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

6. Infolinia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) - konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:

  1. Pomoc techniczna:
    • Aplikacja Podatnika
    • Aplikacja mobilna KSeF
  2. Informacja dotycząca przepisów podatkowych KSeF

Po połączeniu wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o temat rozmowy. Jeżeli Kasja nie zrozumie Twoich słów lub temat rozmowy wykroczy poza jej możliwości, Kasja przełączy Cię do konsultanta.

Konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00

Witamy na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

Uwaga nastąpiły zmiany na infolinii - jeśli chcesz uzyskać informację podatkową lub celna wybierz 2

Odpowiedzi na pytania dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur KSeF udzielamy pod numerem 6.

Dla zapewnienia jednolitej informacji podatkowej i celnej rozmowy są nagrywane. Aby zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wybierz 9.

Jeżeli nie wyrażasz zgody na nagrywanie, rozłącz się i skorzystaj z e-urzędu skarbowego na stronie podatki.gov.pl.

Jeżeli chcesz rozmawiać w zakresie:

Rachunkowości i upomnień – wybierz 1

Informacja w zakresie rachunkowości i upomnień jest dostępna w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00

Informacje indywidualne są udzielane tylko po uwierzytelnieniu kodem TelePIN.

Kod ustawisz po zalogowaniu do e-urzędu skarbowego.

Wybierz 1, aby przejść dalej.

Jeżeli dzwonisz w sprawie:

  • Rachunkowości  - wybierz 1
    • Jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną – wybierz 1
    • Jeżeli chcesz uzyskać informację o swoich danych – wybierz 2

      Jeżeli posiadasz TelePIN wybierz 1, jeżeli nie posiadasz TelePINu wejdź na stronę e-urzędu skarbowego, jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną pozostań na linii.

  • Upomnienia – wybierz 2
    • Jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną – wybierz 1
    • Jeżeli chcesz uzyskać informację o swoich danych – wybierz 2

      Jeżeli posiadasz TelePIN wybierz 1, jeżeli nie posiadasz TelePINu wejdź na stronę e-urzędu skarbowego, jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną pozostań na linii.

Informacji podatkowej lub celnej – wybierz 2

Po wybraniu cyfry „2”, wirtualna asystentka zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz, i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie Twoich słów, poprosi Cię o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.

Jeżeli Twoje pytanie dotyczy:

  • Ogólnej informacji podatkowo-celnej - wybierz 1
    • Przepisy podatkowe – wybierz 1

Jeżeli dzwonisz w sprawie:

      • Podatku dochodowego od osób fizycznych PIT – wybierz 1
        • Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej – wybierz 1
        • Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą – wybierz 2
      • Podatku od czynności cywilnoprawnych PCC – wybierz 2
      • Spadków i darowizn – wybierz 3
      • Podatku od towarów i usług VAT i kas fiskalnych – wybierz 4
      • Podatku dochodowego od osób prawnych – wybierz 5
      • Rejestracji podatkowej NIP, VAT, ZAP-3, rachunku bankowego – wybierz 6
    • Przepisy celne i podatek akcyzowy – wybierz 2

Jeżeli dzwonisz w sprawie:

      • Przepisów celnych i Brexit – wybierz 1
      • Gier hazardowych – wybierz 2
      • Intrastatu – wybierz 3
      • Podatku akcyzowego – wybierz 4
  • Usług on-line (usług elektronicznych) – wybierz 2

Jeżeli Twoja sprawa dotyczy:

    • procedur związanych z e-urzędem skarbowym, elektronicznym wypełnianiem zeznań i deklaracji oraz Centralnym Rejestrem Beneficjentów Rzeczywistych, Rejestrów Działalności na Rzecz Spółek lub Trustów oraz Działalności w zakresie walut wirtualnych – wybierz 1
    • pomocy technicznej dla e-urzędu skarbowego oraz elektronicznego wypełniania zeznań i deklaracji – wybierz 2
    • usługi Twój e-PIT – wybierz 3
    • Jednolitego Pliku Kontrolnego – wybierz 4

Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych – wybierz 3

Jeżeli zgłoszenie dotyczy:

  • strefy klienta KAS, czyli: zakładania, usuwania konta lub zmiany danych na koncie PUESC, rejestracji osób, firm oraz ich powiązań na platformie PUESC, elektronicznego podpisywania dokumentów, korzystania z PUESC poprzez mój pulpit, moje dokumenty – wybierz 1
  • deklaracji podatkowych, w tym deklaracji akcyzowej od samochodu i uzyskania potwierdzenia zapłaty – wybierz 2. Wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8 do godziny 16
  • przewozu towarów objętych monitorowaniem w systemie SENT, w tym kodów transakcyjnych do potwierdzania odbioru paliwa opałowego – wybierz 3
  • zgłoszeń celnych przywozowych i deklaracji wysyłanych do systemu AIS IMPORT – wybierz 4
  • zgłoszeń celnych wywozowych wysyłanych do systemu AES, w tym dokumentów T2L – wybierz 5
  • statystyki UE, czyli zgłoszeń INTRASTAT – wybierz 6. Wsparcie dla tej usługi świadczymy wyłącznie w dni robocze od godziny 8 do godziny 16
  • zgłoszeń celnych tranzytowych wysyłanych do systemu NCTS2 – wybierz 7
  • przemieszczania wyrobów akcyzowych w systemie EMCS PL2 – wybierz 8

 

Kluczowych Podmiotów – wybierz 4

Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie – wybierz 5

Krajowego Systemu e-Faktur KSeF –wybierz 6

Jeśli chcesz uzyskać:

  •  pomoc techniczną – wybierz 1
    Jeśli korzystasz z:
    • Aplikacji Podatnika – wybierz 1
      1 września zostały wyłączone środowiska testowe i DEMO w wersji KSeF 1.0.
      Dotychczasowi Użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać.
      3 listopada zostało udostępnione środowisko testowe Aplikacji Podatnika KSeF 2.0.
      Zgłoszenie dotyczące środowiska:
      • produkcyjnego - wybierz 1
      • nieprodukcyjnego – wybierz 2
    • Aplikacji mobilnej KSeF – wybierz 2
  • informację dotyczącą przepisów podatkowych KSeF - wybierz 2

Dowiesz się kto jest Administratorem danych osobowych w telefonicznym kanale komunikacji