Jak wypełnić wniosek
- Wniosek wypełnij dużymi, drukowanymi literami,
- skorzystaj z czarnego lub niebieskiego długopisu,
- wypełnij tylko jasne pola.
Wypełnianie dokumentu – krok po kroku
Krok 1 – Sekcja nagłówkowa
Załącznik ORD-WS/B wypełnij jako osoba zainteresowana niebędąca stroną postępowania.
W pozycji 1. wpisz NIP lub numer PESEL zainteresowanego będącego stroną postępowania który składa wniosek ORD-WS, do którego załącza się wypełniony formularz ORD-WS/B. W tę pozycję nie wpisuj własnego numeru PESEL lub NIP.
Krok 2 – A. Dane zainteresowanego niebędącego stroną postępowania
A.1. Dane identyfikacyjne
W pozycji 3. wpisz swój NIP lub numer PESEL, tj. zainteresowanego, niebędącego stroną postępowania.
Podaj numer PESEL, jeżeli jesteś osobą fizyczną, która:
- nie prowadzi działalności gospodarczej,
- nie jest zarejestrowana jako podatnik VAT.
Podaj NIP, jeżeli jesteś osobą, która:
- prowadzi działalność gospodarczą lub jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT,
- jest płatnikiem podatków, składek na ubezpieczenie społeczne i/lub zdrowotne.
W pozycji 5. wpisz nazwisko i pierwsze imię, jeśli jesteś osobą fizyczną, lub nazwę pełną, jeśli działasz w imieniu osoby prawnej, jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, podatkowej grupy kapitałowej lub innego podmiotu.
Pozycje 10. i 11. dotyczą wnioskodawców niebędących osobami fizycznymi. Wypełnij je wyłącznie, jeśli działasz w imieniu osoby prawnej, jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, lub innego podmiotu niebędącego osobą fizyczną, zarejestrowanego w rejestrze publicznym, z którego wynika sposób jego reprezentowania.
A.2. Status zainteresowanego
Część A.2 dotyczy Twojego statusu wobec sprawy, w której składany jest wniosek ORD-WS. W pozycji 12. wskaż, jaką pełnisz rolę w sytuacji opisanej w stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym.
A.3. Adres zamieszkania / Adres siedziby zainteresowanego
W części A.3 umieść swoje dane adresowe.
A.4. Adres do doręczeń zainteresowanego
Jeśli adres zamieszkania lub siedziby jest inny niż adres do doręczeń, wypełnij pozycje 22-30.
W pozycji 31. możesz wskazać adres do doręczeń w systemie ePUAP albo adres do doręczeń elektronicznych. Wypełnienie tej pozycji nie jest obowiązkowe. Wypełnij ją, wyłącznie gdy wniosek składasz w postaci papierowej i nie wyraziłeś zgody na doręczanie pism w systemie e-Urząd Skarbowy, a pisma w sprawie będącej przedmiotem wniosku mają być doręczane w systemie ePUAP albo na adres do doręczeń elektronicznych. Adres do doręczeń w systemie ePUAP oraz adres do doręczeń elektronicznych to nie jest adres e-mail (więcej na stronach: www.epuap.gov.pl: Jak znaleźć swój adres w systemie ePUAP? oraz https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/czym-sa-e-doreczenia). Jeżeli wyraziłeś zgodę na doręczanie pism w systemie e-Urząd Skarbowy, pisma w sprawie będącej przedmiotem wniosku będą doręczane w systemie e-Urząd Skarbowy.
W przypadku braku możliwości doręczenia pisma na adres do doręczeń w systemie ePUAP albo na adres do doręczeń elektronicznych doręczenie pisma nastąpi na adres wskazany w części A.3 albo A.4 za potwierdzeniem odbioru.
Krok 3 – B. Organy podatkowe właściwe dla zainteresowanego niebędącego (...)
W większości spraw podatkowych właściwy jest naczelnik urzędu skarbowego. Naczelnika urzędu skarbowego właściwego w Twojej sprawie określ ze względu na miejsce zamieszkania albo adres siedziby, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej[1].
Krok 4 – C. Pełnomocnicy i przedstawiciele zainteresowanego niebędącego stroną postępowania
C.1. Informacja o pełnomocniku do doręczeń lub dane przedstawiciela
Część C.1 wypełnij, jeśli ustanowiłeś pełnomocnika do doręczeń lub jeśli działasz przez przedstawiciela. Jeśli ustanowiłeś pełnomocnika do doręczeń, należy dołączyć do każdego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej oryginał lub notarialnie poświadczony lub uwierzytelniony przez adwokata, radcę prawnego lub doradcę podatkowego odpis pełnomocnictwa do doręczeń. Do wniosku należy także dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (chyba że przepisy szczególne nie wymagają wniesienia opłaty skarbowej). Pełnomocnictwo do doręczeń powinno być sporządzone według określonego wzoru – w tym celu możesz skorzystać z druku PPD-1 – pełnomocnictwo do doręczeń.
C.2. Adres do doręczeń przedstawiciela
Część C.2 dotyczy danych do doręczeń Twojego przedstawiciela. W pozycji 49. wskaż jego adres do doręczeń w systemie ePUAP albo adres do doręczeń elektronicznych. Wypełnienie tej pozycji nie jest obowiązkowe. Wypełnij ją, wyłącznie, gdy wniosek składasz w postaci papierowej i nie wyraziłeś zgody na doręczanie pism w systemie e-Urząd Skarbowy, a pisma w sprawie będącej przedmiotem wniosku mają być doręczane w systemie ePUAP albo na adres do doręczeń elektronicznych. Adres do doręczeń w systemie ePUAP oraz adres do doręczeń elektronicznych to nie jest adres e-mail. Jeżeli Twój przedstawiciel wyraził zgodę na doręczanie pism w systemie e-Urząd Skarbowy, pisma w sprawie będącej przedmiotem wniosku będą doręczane w systemie e-Urząd Skarbowy.
W przypadku braku możliwości doręczenia pisma na adres do doręczeń w systemie ePUAP albo na adres do doręczeń elektronicznych, doręczenie pisma nastąpi na adres wskazany w części C.2 za potwierdzeniem odbioru.
C.3. Informacja o pełnomocniku szczególnym
Część C.3 wypełnij, jeśli udzieliłeś pełnomocnictwa szczególnego, czyli upoważnienia do działania w Twoim imieniu w sprawie składanego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej. Możesz do sprawy wyznaczyć więcej niż jednego pełnomocnika szczególnego. Jeśli ustanowiłeś pełnomocnika szczególnego (pełnomocników szczególnych), należy dołączyć do każdego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej oryginał lub notarialnie poświadczony lub uwierzytelniony przez adwokata, radcę prawnego lub doradcę podatkowego odpis pełnomocnictwa szczególnego (pełnomocnictw szczególnych). Do wniosku należy także dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (chyba że przepisy szczególne nie wymagają wniesienia opłaty skarbowej). Pełnomocnictwo powinno być sporządzone według określonego wzoru – w tym celu możesz skorzystać z druku PPS-1– pełnomocnictwo szczególne.
Krok 5 – D. Oświadczenie i podpis zainteresowanego będącego stroną postępowania (...)
Składając podpis w pozycji 52. oświadczasz, że sprawa, którą opisujesz, nie jest w trakcie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub kontroli celno-skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego.
Krok 6 – Objaśnienia
Na końcu wniosku znajdziesz Objaśnienia, zapoznaj się z nimi podczas wypełniania wniosku.
Pliki do pobrania