Deklaracja dostępności


Ministerstwo Finansów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej e-Paragony w wersji 2.1.3.

  • Aplikacja opublikowana:
  • Ostatnia aktualizacja aplikacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • aplikacja ogranicza swój widok wyłącznie do orientacji pionowej,
  • aplikacja nie obsługuje klawiatur zewnętrznych,
  • obsługa części kontrolek i informacji o błędach może być trudna do zrozumienia i obsłużenia przez osoby niewidome ze względu na niewystarczająco precyzyjne etykiety oraz instrukcje odczytywane przez czytnik ekranu,
  • pojedyncze komunikaty w snackbarach, które znikają po 5 sekundach,
  • interfejs aplikacji obsługuje zmiany ustawień dynamicznej wielkości czcionki modyfikowanej w ułatwieniach dostępu platformy systemowej. Zmianie ulega tekst, który system potrafi sam powiększyć.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie audytu zewnętrznego przeprowadzonego przez Nautil Sp. z.o.o. na zamówienie Skarbu Państwa, Ministerstwo Cyfryzacji. Wyniki audytu przedstawiają Raport z audytu aplikacji mobilnej e-Paragony (iOS) (doc, 159 KB) oraz Raport z audytu aplikacji mobilnej e-Paragony (Android) (doc, 158 KB)

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy w 2025 aktualizować aplikację mobilną. W kolejnych aktualizacjach zamierzamy zlikwidować większość błędów dostępności cyfrowej, o których mowa powyżej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić do Departamentu Poboru Padatków — mejlowo sekretariat.dpp@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (22) 694 52 20.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

Ministerstwo Cyfryzacji udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej gmachu Ministerstwa Finansów znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Informacje dotyczące dostępności architektonicznej siedzib jednostek Krajowej Administracji Skarbowej znajdziesz na stronach tych jednostek w zakładce Załatwianie spraw/Dostępność.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Ministerstwo rozszerzyło katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym skontaktowanie się z urzędem. Więcej informacji o na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa - Informacja dla osób niepełnosprawnych/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących