Departament Poboru Podatków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej e-Paragony.
- Data publikacji aplikacji mobilnej: 2021-12-30
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-11-23
Status pod względem zgodności z ustawą
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treści niedostępne
- Brak możliwości zmiany orientacji aplikacji na poziomą.
- Brak możliwości obsługi klawiaturą zewnętrzną.
- Obsługa części kontrolek i informacji o błędach może być trudna do zrozumienia i obsłużenia przez osoby niewidome ze względu na niewystarczająco precyzyjne etykiety oraz instrukcje odczytywane przez czytnik ekranu.
- Pojedyncze komunikaty w snackbarach, które znikają po 5 sekundach.
- Interfejs aplikacji obsługuje zmiany ustawień dynamicznej wielkości czcionki modyfikowanej w ułatwieniach dostępu platformy systemowej. Zmianie ulega tekst, który system potrafi sam powiększyć.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2023-11-23
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-29
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sekretariat DPP.
- E-mail: sekretariat.dpp@mf.gov.pl
- Telefon: +48 (22) 694 52 20
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
- E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
- Telefon: +48 800 676 676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Departament Poboru Podatków, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej gmachu Ministerstwa Finansów znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Ponadto w związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się Ministerstwo rozszerzyło w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym możliwość skontaktowania się z urzędem. Więcej informacji o na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa - Informacja dla osób niepełnosprawnych/ Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.
Departament Poboru Podatków nie zapewnia stałej dostępności tłumacza języka migowego na miejscu. Jeśli chcesz skorzystać z takiej formy komunikacji prosimy o zgłoszenie tego faktu przynajmniej 3 dni robocze przed wizytą.