W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z 13 listopada 2025 r. zostały opublikowane Noty wyjaśniające do Nomenklatury scalonej Unii Europejskiej (C/2025/6096).
Na stronie 202 dodaje się uwagę wyjaśniającą w brzmieniu:
|
3921 |
Pozostałe płyty, arkusze, folie, taśmy i pasy, z tworzyw sztucznych
Zobacz Noty wyjaśniające do podpozycji 8507 90 31 |
Na stronie 348 dodaje się uwagę wyjaśniającą w brzmieniu:
|
8507 90 31 |
Separatory z folii z tworzywa sztucznego o grubości nieprzekraczającej 40 mikrometrów
Podpozycja ta obejmuje folie separacyjne o grubości nieprzekraczającej 40 mikrometrów, które są przedstawiane w rolkach. Folie te są specjalnie zaprojektowane do użycia w akumulatorach litowo-jonowych w celu oddzielenia anody od katody, umożliwiając bezpieczny przepływ jonów podczas ładowania i rozładowywania. Ponadto folie separacyjne odgrywają kluczową rolę w zapobieganiu zwarciom w akumulatorze. Separatory te są elastyczne i mają zwykle biały lub przezroczysty wygląd, a ich szerokość jest ściśle dostosowana do odpowiednich akumulatorów. Grubość tych folii wynosi zazwyczaj od 5 do 25 mikrometrów, ale nie przekracza 40 mikrometrów. Są one zwykle wykonane z polimerów półkrystalicznych na bazie poliolefin, takich jak polietylen (PE), polipropylen (PP), polichlorek winylu (PVC) lub poliamidy (na przykład nylon). Folie separacyjne mogą być jednowarstwowe lub wielowarstwowe, przy czym te drugie mają często strukturę trójwarstwową PP/PE/PP. Niektóre folie mogą być powleczone cząstkami ceramicznymi (na przykład tlenkiem glinu lub tlenkiem tytanu o wysokiej czystości) lub polimerami, takimi jak PVDF, lub włókninami. Po przycięciu do ostatecznej długości (określonej podczas procesu produkcyjnego) wyroby są gotowe do użycia jako folie separacyjne w akumulatorach litowo-jonowych. Folie są przycinane do odpowiedniej długości na miejscu na tej samej linii produkcyjnej, na której produkowane są akumulatory, przy użyciu specjalistycznych maszyn, które podają rolki i przycinają je zgodnie z dokładnymi specyfikacjami. |