Warunki korzystania z portalu podatkowego


WARUNKI DOTYCZĄCE PROFILU UŻYTKOWNIKA NA PORTALU PODATKOWYM

Zakres korzystania z Portalu Podatkowego

Portal Podatkowy służy wyłącznie do obsługi pełnomocnictw ogólnych. Umożliwia zgłoszenie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 oraz zawiadomienia o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu OPO-1. Użytkownicy konta osoby fizycznej lub konta podmiotu mają dostęp do listy pełnomocnictw ogólnych wpisanych do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych (CRPO).

Wszystkie pozostałe funkcjonalności zostały przeniesione do e-Urzędu Skarbowego, który dostępny jest pod adresem e-Urząd Skarbowy.

Rejestracja profilu użytkownika na Portalu Podatkowym

Dostęp do Portalu Podatkowego wymaga rejestracji.

W celu założenia profilu użytkownika na Portalu Podatkowym należy:

  • zapoznać się z warunkami korzystania z konta na portalu i je zaakceptować,
  • wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych w zakresie niezbędnym do korzystania z portalu,
  • wyrazić zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji dotyczących profilu użytkownika,
  • potwierdzić swoje dane identyfikacyjne – pierwsze imię, nazwisko oraz identyfikator podatkowy – z wykorzystaniem:
    • e-PUAP
    • podpisu kwalifikowanego,
  • uzupełnić dane profilu o:
  1. unikalny ciąg znaków alfanumerycznych jednoznacznie identyfikujący użytkownika (identyfikator) oraz hasło,
  2. pytanie zabezpieczające i odpowiedź na nie,
  3. adres poczty elektronicznej (e-mail), właściwy do wymiany informacji związanych z Portalem Podatkowym.

Po poprawnej rejestracji profilu użytkownika na Portalu Podatkowym, na podany adres e-mail zostanie przesłana wiadomość potwierdzająca zakończenie rejestracji wraz z linkiem przekierowującym do aktywacji konta.

Logowanie do konta

Użytkownik, który posiada aktywny profil, może zalogować się do Portalu Podatkowego przy użyciu:

  • identyfikatora użytkownika (loginu) nadanego podczas rejestracji oraz
  • hasła.

Przypomnienie hasła

Jeśli zapomnisz hasła, skorzystaj z funkcji „Zapomniałem hasła” dostępnej na stronie logowania Portalu Podatkowego.
Po podaniu właściwego  identyfikatora użytkownika (loginu), dalsze instrukcje zostaną przesłane na adres e-mail przypisany do profilu użytkownika.

Zablokowanie dostępu

Dostęp do Portalu Podatkowego może zostać zablokowany:

  • na wniosek użytkownika (w przypadku profilu osoby fizycznej),
  • na wniosek osoby umocowanej do działania w imieniu podmiotu lub użytkownika posiadającego dostęp (w przypadku konta podmiotu),
  • przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych – jeśli z wykorzystaniem portalu przekazywane są treści lub dokumenty niezwiązane z jego zakresem.

Informacje dostępne na koncie

Na koncie w Portalu Podatkowym dostępne są informacje w zakresie pełnomocnictw ogólnych oraz zawiadomień o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictw ogólnych od 1 lipca 2016 roku.