Pytania i odpowiedzi


Szukasz odpowiedzi na swoje pytania dotyczące czatu? Zapoznaj się z odpowiedziami do najczęściej zadawanych pytań.

×

1. Usługa czatu

  • Regulamin znajdziesz:

  • Za pośrednictwem czatu uzyskasz informacje dotyczące wyłącznie tematów podatkowych w obszarze:

    • podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT),
    • podatku od towarów i usług (VAT),
    • podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC), podatku od spadków i darowizn (SD)
    • wybranych e-usług oraz
    • Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)

    Tematami z zakresu podatków nie są m.in. informacje o przepisach ZUS, rejestracji działalności gospodarczej w CEIDG, mandatach.

  • Na czacie uzyskasz wyłącznie ogólne informacje. Nie uzyskasz informacji, które wymagają wglądu w indywidualne dane podatników.

  • Czat służy do szybkiej komunikacji w zakresie takich tematów podatkowych, które nie są skomplikowane i nie budzą wątpliwości– nie wymagają szczegółowej analizy stanu faktycznego i interpretacji przepisów.

  • W oknie czatu nie możesz wklejać gotowych treści ani obrazów.

  • Usługę czatu możesz ocenić w ankiecie satysfakcji, po zakończeniu rozmowy. Zamknij czat krzyżykiem, który znajduje się w prawym górnym rogu okno czatu. Ankieta pojawi się, gdy wybierzesz przycisk „Podziel się z nami opinią”.

  • 2. Rozmowa z czatbotem Kaspro

  • Wirtualny Asystent Klienta Kaspro to czatbot oparty na sztucznej inteligencji, który w sposób zautomatyzowany odpowie na część twoich pytań.

  • Z Kaspro porozmawiasz za pośrednictwem czatu, który jest umieszczony na stronie www.podatki.gov.pl. Najłatwiej znajdziesz go, jeśli wybierzesz zakładkę „Skontaktuj się z nami”, a następnie „Czat”. Rozmowę możesz również rozpocząć na podstronach dotyczących podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC) oraz podatku od spadków i darowizn (SD).

  • Na początku rozmowy Kaspro zada ci kilka pytań, które umożliwią mu udzielenie odpowiedzi w interesującym Cię obszarze tematycznym. Odpowiadając na nie, skorzystaj z zaproponowanych przez Kaspro podpowiedzi w formie przycisków. To pozwoli na uzyskanie informacji, których potrzebujesz.

    Szczegółowe informacje jak rozmawiać z Kaspro w przewodniku.

    Podczas rozmowy możesz napisać, że chcesz, aby Kaspro połączył cię z konsultantem. Pamiętaj, z konsultantem porozmawiasz na czacie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.

  • Podczas rozmowy, która dotyczy podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC) albo podatku od spadków i darowizn (SD) możesz korzystać z: 

    • popularnych tematów

    to przygotowane dla Ciebie podpowiedzi, które dotyczą najczęstszych tematów rozmów. Nie musisz z nich korzystać. Jeżeli nie znajdziesz swojego pytania w „Popularnych tematach” to wpisz je w okno „Wpisz wiadomość”, na dole czatu. 

    • powiązanych tematów

    to przygotowane dla Ciebie dodatkowe informacje związane z tematem, którego dotyczy twoja rozmowa z Kaspro. Kliknij w temat, który Cię interesuje, a informacja otworzy się w przeglądarce internetowej, w osobnej zakładce. Po tym, jak zapoznasz się z jej treścią, możesz powrócić do czatu.

  • Przycisk „Inne pytanie” pozwala na zmianę tematu rozmowy. Umożliwia również rozmowę z konsultantem – jeśli wpiszesz w oknie czatu np. „połącz mnie z konsultantem”, „połącz mnie z człowiekiem”.

  • Zdarza się, że w czasie rozmowy o podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC) albo podatku od spadków i darowizn (SD), wiadomość od Kaspro „ucieka do góry”. Nie widzisz początku wypowiedzi, za to w dolnej części okna czatu pojawiają się tematy popularne lub powiązane. Taki sposób działania ułatwia rozmowę czat np. osobom z niepełnosprawnościami, które korzystają np. wyłącznie z klawiatury albo z czytników.

  • 3. Rozmowa z konsultantem KIS

  • Od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00, Kaspro:

    • przekieruje cię bezpośrednio do konsultanta – jeśli chcesz rozmawiać w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) innym niż najem prywatny, składki ZUS, działalność gospodarcza oraz podatku od towarów i usług (VAT) albo identyfikacji podatkowej,
    • przekieruje cię do konsultanta – jeśli podczas rozmowy o podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC), podatku od spadków i darowizn (SD), podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) w zakresie najem prywatny, składki ZUS, działalność gospodarcza - rozpozna, że twoje pytanie wymaga zaangażowania człowieka.

    Jeśli ty uznasz, że chcesz porozmawiać z konsultantem, napisz w oknie czat, np. „połącz mnie z konsultantem”, „połącz mnie z człowiekiem”. Kaspro przełączy cię do konsultanta.

  • Na czacie porozmawiasz z konsultantem od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.

    Może zdarzyć się, w przypadku dużego zainteresowania usługą czat, że nie uda ci się porozmawiać z konsultantem do godziny 16.00. W takiej sytuacji nie czekaj dłużej i zakończ połączenie. Skontaktuj się w kolejnym dniu roboczym.

    O ewentualnej zmianie godzin pracy konsultantów, np. w dni okołoświąteczne, Kaspro powiadomi cię odpowiednim komunikatem.

  • Rozmowa z konsultantem zostanie rozłączona, jeśli nie będziesz jej kontynuował przez 3 minuty. Zanim to się stanie, w oknie czat pojawi się powiadomienie o upływającym czasie na przesłanie pytania.

    Rozmowa może zostać przerwana/zakończona, jeśli pojawią się w niej obraźliwe treści bądź wypowiedzi, które naruszają zasady kultury lub dobra osobiste konsultanta.