
Twój klucz do rozwiania wątpliwości podatkowych
Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące się pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoja bezpośrednia linia do wiedzy i wsparcia.
Zakres tematyczny i godziny pracy infolinii Krajowej Administracji Skarbowej
Dzwoniąc na infolinię KAS możesz uzyskać
- ogólną informację podatkowo-celną (wybierz 1lub 2)
- indywidualną informację podatkową np. informację o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych (wybierz 1)
Informacje dostępne po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinię obsługują pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):
Wybierz 3 -Infolinia dla użytkowników platformy usług elektronicznych skarbowo-celnych
Wybierz 4 - Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
Wybierz 5 - Infolinia - potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
1. Infolinia urzędu skarbowego – Infolinia obsługiwana przez pracowników urzędów skarbowych
- Podatek od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
- Podatek od czynności cywilno-prawnych
- Podatek od spadków i darowizn
- Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
- Podatek od osób prawnych
- Podatek akcyzowy
- Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
- Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym
Jeśli chcesz uzyskać informację indywidualnej sprawy w urzędzie skarbowym w kanale telefonicznym, potrzebujesz kodu telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Infolinia urzędu skarbowego jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00; od wtorku do piątku w godzinach 8:00 do 15:00.
Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy co wynika z pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub o organizacji dla której jesteś upoważnioną osobą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym tzw. UKO.
2. Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej – konsultanci z udzielają odpowiedzi następujących tematach:
- Przepisów podatkowych
- Podatek od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
- Podatek od czynności cywilno-prawnych
- Podatek od spadków i darowizn
- Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
- Podatek od osób prawnych
- Podatek akcyzowy
- Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
- Przepisów celnych i podatku akcyzowego
- Przepisy celne i Brexit
- Podatek Akcyzowy
- Gry hazardowe
- Intrastat
3. Portalu podatkowego oraz e-deklaracji
- Procedury związane z Portalem Podatkowym, elektronicznym wypełnianiem zeznań i deklaracji oraz Centralnym Rejestrem Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR), Rejestrami Działalności na Rzecz Spółek lub Trastów oraz Działalności w zakresie walut wirtualnych (EDWM)
- Pomoc techniczna dla Portalu Podatkowego, systemu e-deklaracje oraz usługi Twój e-PIT (EDWT)
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 18:00
3. Infolinia dla użytkowników platformy usług elektronicznych skarbowo-celnych
Informacje udzielane są w ciągu 24h, jeżeli zgłoszenie dotyczy:
- Strefy Klienta KAS, czyli: zakładania, usuwania konta lub zmiany danych na koncie PUESC, Rejestracji osób, firm oraz ich powiązań na platformie PUESC, Elektronicznego podpisywania dokumentów, Korzystania z PUESC poprzez mój pulpit, moje dokumenty
- Przewozu towarów objętych monitorowaniem w systemie SENT w tym kodów transakcyjnych do potwierdzania odbioru paliwa opałowego
- Zgłoszeń celnych przywozowych i deklaracji wysyłanych do systemu AIS
- Zgłoszeń celnych wywozowych wysyłanych do systemu AES w tym dokumentów T2L
- Zgłoszeń celnych tranzytowych wysyłanych do systemu NCTS2
- Przemieszczania wyrobów akcyzowych w systemie EMCS PL2
W dni robocze od godziny 8:00 do 16:00 świadczymy wsparcie dla usług:
- Deklaracji podatkowych, w tym deklaracji akcyzowej od samochodu i uzyskania potwierdzenia zapłaty
- Statystyki UE czyli zgłoszeń INTRASTAT
4. Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów oferuje wsparcie w postaci dedykowanego opiekuna Kluczowego Podmiotu, który pomoże w załatwianiu indywidualnych spraw związanych z poszczególnymi podatkami:
- Podatku dochodowego od osób prawnych (CIT)
- Podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT)
- Podatku od towarów i usług (VAT)
- Podatku akcyzowego
- Innych zobowiązań podatkowych
Informacje indywidualne dostępne są po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 15:00
5. Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
Infolinia na której możesz potwierdzić numer VAT kontrahentów.
Wnioski o weryfikację numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej możesz również złożyć pocztą elektroniczną na adres numery.vat@mf.gov.pl podając NIP i dane polskiego podatnika, numer VAT i dane kontrahenta z UE oraz datę weryfikacji.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 14:00
Zapoznaj się z nasza zapowiedzą główną, którą usłyszysz
Witamy na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora. Dla zapewnienia jednolitej informacji podatkowej i celnej rozmowy są nagrywane. Aby zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wybierz 9.