Telefon do konsultanta Krajowej Administracji Skarbowej


Masz pytanie? Chcesz dowiedzieć się więcej z zakresu przepisów podatkowych lub celnych?

11.09.2024

22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)

801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)

+48 22 330 03 30 (z zagranicy)

 

Twój klucz do rozwiania wątpliwości podatkowych

Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące się pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoja bezpośrednia linia do wiedzy i wsparcia.

Zakres tematyczny i godziny pracy infolinii Krajowej Administracji Skarbowej

Nasi konsultanci prowadzą rozmowę w języku polskim. Rozpoczynając połączenie, wyrażasz zgodę na jej rejestrację.

Dzwoniąc na infolinię KAS możesz uzyskać

  • ogólną informację podatkowo-celną (wybierz 1lub 2)
  • indywidualną informację podatkową np. informację o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych (wybierz 1)

Informacje dostępne po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

TelePIN wygenerujesz w kilku prostych krokach zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego, przejdź do sekcji Ustawienia wybierz Infolinię Krajowej Administracji Skarbowej i Ustaw telePIN .

Infolinię obsługują pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):

Wybierz 1 - Infolinia obsługiwana przez konsultantów urzędów skarbowych - ogólna i indywidulana informacja podatkowa

Wybierz 2 - Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej - ogólna informacja podatkowa i celna

Wybierz 3 -Infolinia dla użytkowników platformy usług elektronicznych skarbowo-celnych

Wybierz 4 - Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Wybierz 5 - Infolinia - potwierdzanie numerów VAT kontrahentów

 

1. Infolinia urzędu skarbowego – Infolinia obsługiwana przez pracowników urzędów skarbowych

  • Podatek od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
  • Podatek od czynności cywilno-prawnych
  • Podatek od spadków i darowizn
  • Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
  • Podatek od osób prawnych
  • Podatek akcyzowy
  • Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
  • Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym
Jeśli chcesz uzyskać informację indywidualnej sprawy w urzędzie skarbowym w kanale telefonicznym, potrzebujesz kodu telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Infolinia urzędu skarbowego jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00; od wtorku do piątku w godzinach 8:00 do 15:00.

Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy co wynika z pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub o organizacji dla której jesteś upoważnioną osobą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym tzw. UKO.

2. Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej – konsultanci z udzielają odpowiedzi następujących tematach:

  1. Przepisów podatkowych
  • Podatek od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
  • Podatek od czynności cywilno-prawnych
  • Podatek od spadków i darowizn
  • Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne
  • Podatek od osób prawnych
  • Podatek akcyzowy
  • Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy
  1. Przepisów celnych i podatku akcyzowego
  • Przepisy celne i Brexit
  • Podatek Akcyzowy
  • Gry hazardowe
  • Intrastat

3. Portalu podatkowego oraz e-deklaracji

  • Procedury związane z Portalem Podatkowym, elektronicznym wypełnianiem zeznań i deklaracji oraz Centralnym Rejestrem Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR), Rejestrami Działalności na Rzecz Spółek lub Trastów oraz Działalności w zakresie walut wirtualnych (EDWM)
  • Pomoc techniczna dla Portalu Podatkowego, systemu e-deklaracje oraz usługi Twój e-PIT (EDWT)
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 18:00 

     3. Infolinia dla użytkowników platformy usług elektronicznych skarbowo-celnych

Informacje udzielane są w ciągu 24h, jeżeli zgłoszenie dotyczy:

  • Strefy Klienta KAS, czyli: zakładania, usuwania konta lub zmiany danych na koncie PUESC, Rejestracji osób, firm oraz ich powiązań na platformie PUESC, Elektronicznego podpisywania dokumentów, Korzystania z PUESC poprzez mój pulpit, moje dokumenty
  • Przewozu towarów objętych monitorowaniem w systemie SENT w tym kodów transakcyjnych do potwierdzania odbioru paliwa opałowego
  • Zgłoszeń celnych przywozowych i deklaracji wysyłanych do systemu AIS
  • Zgłoszeń celnych wywozowych wysyłanych do systemu AES w tym dokumentów T2L
  • Zgłoszeń celnych tranzytowych wysyłanych do systemu NCTS2
  • Przemieszczania wyrobów akcyzowych w systemie EMCS PL2
W dni robocze od godziny 8:00 do 16:00 świadczymy wsparcie dla usług:
  • Deklaracji podatkowych, w tym deklaracji akcyzowej od samochodu i uzyskania potwierdzenia zapłaty
  • Statystyki UE czyli zgłoszeń INTRASTAT

4. Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów oferuje wsparcie w postaci dedykowanego opiekuna Kluczowego Podmiotu, który pomoże w załatwianiu indywidualnych spraw związanych z poszczególnymi podatkami:

  • Podatku dochodowego od osób prawnych (CIT)
  • Podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT)
  • Podatku od towarów i usług (VAT)
  • Podatku akcyzowego
  • Innych zobowiązań podatkowych
Informacje indywidualne dostępne są po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 15:00

5. Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów

Infolinia na której możesz potwierdzić numer VAT kontrahentów.

Wnioski o weryfikację numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej możesz również złożyć pocztą elektroniczną na adres numery.vat@mf.gov.pl podając NIP i dane polskiego podatnika, numer VAT i dane kontrahenta z UE oraz datę weryfikacji.

Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 14:00

Witamy na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora. Dla zapewnienia jednolitej informacji podatkowej i celnej rozmowy są nagrywane. Aby zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wybierz 9.  

 

 

 

Klauzula o przetwarzaniu danych osobowych

Informacje dotyczące obowiązku informacyjnego w telefonicznym kanale komunikacji.