Pytania i odpowiedzi
Szukasz odpowiedzi na swoje pytanie dotyczące kreatora ORD-IN? Zapoznaj się z odpowiedziami do najczęściej zadawane pytania.
Kreator wniosku ORD-IN jest interaktywnym formularzem wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.
Kreator umożliwia prawidłowe sporządzenie wniosku ORD-IN. Formularz zawiera wskazówki dotyczące informacji, jakie masz podać w kolejnych polach wniosku.
Aby korzystać z Kreatora wniosku ORD-IN nie musisz się rejestrować/logować.
Nie, historia wniosków nie jest zapisywana. Kreator wniosku ORD-IN to usługa działająca poprzez przeglądarkę użytkownika.
Stosowanie Kreatora nie jest obowiązkowe, jednak zmniejsza ryzyko błędnego wypełnienia wniosku ORD-IN.
Nie ma takiej potrzeby. Nasze usługi są dostępne za pośrednictwem aplikacji webowej z wykorzystaniem przeglądarki internetowej użytkownika.
Kreator wniosku ORD-IN został przygotowany przez Krajową Administrację Skarbową i jest udostępniany bezpłatnie.
Kiedy podpisujesz wniosek, pamiętaj, że istnieją dwa sposoby jego wysłania: elektronicznie lub papierowo.
- Forma elektroniczna – jeśli decydujesz się na przesłanie wniosku drogą elektroniczną, użyj podpisu elektronicznego (podpis kwalifikowany lub podpis zaufany), który zapewnia prawną ważność Twojego podpisu oraz potwierdza Twoją tożsamość i autentyczność. Możesz skorzystać z usługi Podpisz dokument elektronicznie – wykorzystaj podpis zaufany, aby podpisać wniosek profilem zaufanym. Jeśli wysyłasz skan wniosku podpisany odręcznie, musisz go także podpisać podpisem elektronicznym.
- Forma papierowa – jeśli wybierasz dostarczenie wniosku w formie papierowej, pamiętaj, że musisz podpisać go odręcznie, co potwierdzi Twoją zgodność i autentyczność. To tradycyjna forma podpisu, używana przy przesyłaniu dokumentów w formie papierowej.
Pamiętaj, że wysyłając wniosek drogą elektroniczną, musisz użyć podpisu elektronicznego, podczas gdy w przypadku wysyłki papierowej konieczne jest zastosowanie podpisu odręcznego.
Nie, jeśli wysyłasz skan wniosku, mimo podpisu odręcznego, musisz go także podpisać podpisem elektronicznym (podpis kwalifikowany lub podpis zaufany). Możesz skorzystać z usługi Podpisz dokument elektronicznie – wykorzystaj podpis zaufany, aby podpisać wniosek profilem zaufanym.
Nie, Kreator wniosku ORD-IN służy wyłącznie do wygenerowania wniosku.
Zapisany wniosek ORD-IN użytkownik może podpisać elektronicznie i przesłać:
- za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na adres ePUAP/KIS/wnioski,
- jako załącznik do pisma ogólnego w e-Urzędzie Skarbowym.
Zapisany wniosek ORD-IN użytkownik może też wydrukować i po podpisaniu przesłać w sposób tradycyjny na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.
Kreator umożliwia zapisanie wypełnionego wniosku na własnym urządzeniu użytkownika.
Nie, zamknięcie kreatora w trakcie wypełniania wniosku ORD-IN spowoduje utratę wprowadzonych danych.
Wypełniony wniosek można wygenerować do pliku w formacie PDF.
Nie, kreator nie umożliwia edycji wypełnionego i zapisanego wcześniej wniosku.
Tak, z Kreatora można korzystać w systemach Linux i MacOS. Rekomendujemy, aby korzystać z najnowszych wersji przeglądarek.
Rekomendujemy, aby korzystać z najnowszych wersji przeglądarek np.: Google Chrome, Firefox, Edge, Safari