Podstawowy podatek od dochodów osobistych.
Mam dochody z pracy wykonywanej za granicą
Mam dochody z umowy zlecenia lub o dzieło
Podatki, które opłacasz, kiedy zmienia się Twoja sytuacja majatkowa.
Wybrane podatki lokalne oraz inne formy opodatkowania.
Od czynności cywilnoprawnych (PCC)
GLOBE - opodatkowanie wyrównawcze
Od sprzedaży alkoholu w opakowaniach powyżej 300 ml
Podatek od niektórych instytucji finansowych
Data publikacji: 15.12.2025
Data aktualizacji: 15.12.2025
Sześciocyfrowy kod telePIN służy do weryfikacji Twojej tożsamości podczas kontaktu z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Kod telePIN nie może zawierać identycznych cyfr np. 111111 ani następujących po sobie cyfr np. 123456.
Zanim zadzwonisz na infolinię Krajowej Administracji Skarbowej przygotuj identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP) oraz telePIN.
Jeżeli dzwonisz w imieniu swojego mocodawcy lub organizacji przygotuj również jego identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP).
Potwierdzając tożsamość kodem telePIN oraz Twoim identyfikatorem podatkowym (PESEL lub NIP) możesz uzyskać indywidualną informację podatkową, np. o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych.
Ważne! Nie podawaj kodu telePIN osobom, które dzwonią do Ciebie
Kod telePIN podajesz tylko w sytuacji, gdy to Ty nawiązujesz kontakt z Infolinią KAS lub pracownikiem urzędu skarbowego.
Ważne! Jeśli nie ustawisz telePIN uzyskasz ogólną informację podatkowo-celną przez telefon.
W e-Urzędzie Skarbowym, możesz samodzielnie nadać, zmienić odblokować lub usunąć telePIN:
Jeśli podczas kontaktu z Krajowej Administracji Skarbowej trzykrotnie podasz błędny kod telePIN, nastąpi jego zablokowanie. Funkcja odblokowania kodu telePIN jest dostępna po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego i tylko Ty możesz go odblokować.
Po połączeniu z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej 22 330 03 30. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):
Wybierz 1 - jeśli chcesz rozmawiać w sprawie rachunkowości i upomnień
Wybierz 2 - jeśli chcesz rozmawiać w sprawie ogólnej informacji podatkowej i celnej
Wybierz 3 - Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych
Wybierz 4 - Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
Wybierz 5 - Infolinia Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie - potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
Wybierz 6 - Infolinia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)Jeśli chcesz uzyskać indywidualną informację podatkową – uwierzytelnij się podając swój kod telePIN oraz identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP).
Możesz uwierzytelnić się:
Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO). Wówczas zostaniesz dodatkowo poproszony o podanie identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) mocodawcy/organizacji.
Funkcjonalność nadania kodu telePIN w e-Urzędzie Skarbowym na koncie osoby fizycznej jest już aktywna. Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego lub aplikacji e-Urząd Skarbowy na swoje konto osobiste. Na stronie e-US z menu po lewej stronie wybierz Ustawienia a następnie wybierz kafel Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej, w aplikacji wejdź na Konto następnie Ustawienia konta i Infolinię Krajowej Administracji Skarbowej.
TelePIN składa się z 6 cyfr, nie może zawierać identycznych cyfr, np. 111111, ani następujących po sobie cyfr, np. 123456.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym lub aplikacji e-US, bez konieczności kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Na stronie e-US zakładka Ustawienia Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. W aplikacji e-US Konto zakładka Ustawienia konta i Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.
TelePIN usuniesz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym lub w aplikacji e-US, bez konieczności kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Zakładka Ustawienia Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. W aplikacji e-US Konto zakładka Ustawienia konta i Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.
TelePIN zmienisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym lub w aplikacji e-US, bez konieczności kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Zakładka Ustawienia Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. W aplikacji e-US Konto zakładka Ustawienia konta i Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej
Jeśli nie ustawisz telePIN, nie będziesz mógł się uwierzytelnić podczas rozmowy uzyskasz wtedy ogólną informację podatkową.
Funkcjonalność ustawienia kodu telePIN w e-Urzędzie Skarbowym na koncie osoby fizycznej jest już aktywna. Zaloguj się na swoje konto osobiste do e-Urzędu Skarbowego i z menu po lewej stronie wybierz Ustawienia następnie Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej dalej Ustaw telePIN. W aplikacji e-US wybierz Konto zakładka Ustawienia konta i przejdź do Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. Jeśli w dalszym ciągu nie będziesz mógł ustawić telePIN wyślij zgłoszenie do pomocy technicznej link
Kod tele PIN potwierdza tożsamość osoby fizycznej, w związku z tym ustawiany jest wyłącznie na koncie osoby fizycznej.
Możesz uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO). Wówczas, poza podaniem swojego kodu telePIN oraz identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) zostaniesz poproszony również o podanie identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) mocodawcy/organizacji.
Zaloguj się na swoje konto osobiste do e-Urzędu Skarbowego i z menu po lewej stronie wybierz Ustawienia następnie Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej dalej Ustaw telePIN. Nadać telePIN możesz również w aplikacji e-US Konto zakładka Ustawienia konta i Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.
Krok 1. Połączenie z infolinią:
Krok 2. Wybór opcji, Voicebot Kasja zapyta:
Krok 3: Podanie telePIN:
Krok 4. Podanie PESEL lub NIP:
Krok 5. Usłyszysz dodatkowe pytanie:
Krok 1. Połączenie z infolinią:
Krok 2. Wybór opcji, Voicebot Kasja zapyta:
Krok 3: Podanie telePIN:
Krok 4. Podanie PESEL lub NIP:
Krok 5. Usłyszysz dodatkowe pytanie:
Krok 6. Podanie PESEL lub NIP mocodawcy.
Aby odblokować kod telePIN, wykonaj następujące kroki:
Ważne: Funkcja odblokowania kodu telePIN pojawi się tylko wtedy, gdy zablokujesz kod telePIN, podając go trzykrotnie błędnie podczas kontaktu z Infolinią Krajowej Administracji Skarbowej.