- Informacje ogólne
- Regulamin określa zasady umawiania się na wizytę w urzędzie skarbowym z wykorzystaniem aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Każdy, kto chce załatwić sprawę w urzędzie skarbowym, powinien umówić się na wizytę na zasadach określonych w tym regulaminie.
 - Właścicielem aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” jest Szef Krajowej Administracji Skarbowej.
 - Usługa polega na umówieniu planowanej wizyty klienta w wybranym urzędzie skarbowym. Jest to możliwe:
- elektronicznie – użytkownik samodzielnie umawia wizytę korzystając z aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Aplikacja jest dostępna przez internet na stronach wymienionych w rozdziale 2 pkt. b;
 - telefonicznie – dzwoniąc na numer podany na stronie urzędu skarbowego;
 - osobiście – podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie umawiania wizyt.
 
 - Użytkownik aplikacji umawia wizytę w urzędzie skarbowym poprzez:
- prawidłowe wypełnienie zgłoszenia w aplikacji,
 - zaakceptowanie Regulaminu,
 - zatwierdzenie podanych danych używając przycisku: „Umów wizytę”.
 
 - Korzystanie z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” jest bezpłatne.
 - Świadczenie usługi odbywa się na zasadach opisanych w Regulaminie.
 
 - Zasady korzystania z aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”
- Do skorzystania z aplikacji niezbędne jest:
- urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet – komputer, smartfon, itp.,
 - połączenie z siecią Internet.
 
 - Aplikacja „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” jest dostępna poprzez stronę:
- www.podatki.gov.pl
 - wizyta.podatki.gov.pl
 - stronę internetową każdego urzędu skarbowego i izby administracji skarbowej.
 
 - Krajowa Administracja Skarbowa nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do usługi z przyczyn od niej niezależnych.
 - Krajowa Administracja Skarbowa nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z regulaminem działania użytkownika aplikacji.
 - Krajowa Administracja Skarbowa może czasowo zawiesić dostęp do aplikacji lub jej części ze względów bezpieczeństwa lub innych niezależnych od niej przyczyn.
 - Użytkownik może zgłosić uwagi związane z działaniem usługi na adres e – mail: uwagi.umow.wizyte@mf.gov.pl .
 
 - Do skorzystania z aplikacji niezbędne jest:
 - Umawianie wizyty – wskazówki korzystania z aplikacji
- Umówienie wizyty polega na prawidłowym wypełnieniu zgłoszenia w aplikacji. Użytkownik:
- wskazuje właściwy urząd skarbowy lub wyszukuje go za pomocy wyszukiwarki,
 - wskazuje rodzaj sprawy i wybiera dokładniejszy temat z listy lub opisuje swoją sprawę w polu „uwagi”,
 - wybiera spośród dostępnych dogodny dla siebie termin (dzień i godzinę wizyty),
 - podaje następujące dane obowiązkowe:
- imię i nazwisko osoby, która przyjdzie do urzędu,
 - PESEL dla osoby fizycznej, NIP w przypadku przedsiębiorców – dane osoby lub firmy, których dotyczy sprawa,
 - numer telefonu kontaktowego,
 - oraz dane dobrowolne: adres e – mail, w celu otrzymania potwierdzenia umówienia wizyty (wiadomość wysyłana automatycznie bez możliwości odpowiadania),
 
 - potwierdza zapoznanie się z regulaminem oraz zatwierdza podane dane za pomocą przycisku „Umów wizytę”.
 
 - Użytkownik zobowiązany jest podać dane zgodnie z prawdą.
 - 
Na numer kontaktowy krajowego telefonu komórkowego mogą być wysyłane SMS-y związane z umówioną wizytą.
 
 - Umówienie wizyty polega na prawidłowym wypełnieniu zgłoszenia w aplikacji. Użytkownik:
 - Uwagi dodatkowe związane z umówioną wizytą
- Osoba umówiona na wizytę powinna przybyć punktualnie w miejsce wskazane w potwierdzeniu. W celu potwierdzenia tożsamości należy posiadać ze sobą dokument ze zdjęciem.
 - 
Spóźnienie może spowodować zwolnienie zarezerwowanego terminu i umówienie innej osoby.
 - 
Rozpoczęcie wizyty możliwe jest po zakończeniu wizyty przez wcześniej umówionego klienta.
 - 
Umówienie się na wizytę w jednej sprawie umożliwia obsługę tylko w tej sprawie.
 - Użytkownik może umówić kilka terminów w kilku sprawach.
 - Pracownik Urzędu Skarbowego może:
 
 
- 
- zweryfikować zasadność rezerwacji kilku terminów,
 - zweryfikować dane podane przez użytkownika w aplikacji (uzupełnić lub zmienić w uzgodnieniu z użytkownikiem),dzwoniąc na podany numer telefonu kontaktowego. Trzykrotna nieudana próba połączenia z użytkownikiem stanowi podstawę do odrzucenia zgłoszenia i zwolnienia terminu wizyty. Przy czym:
 
 
- 
- 
- próba połączenia rozumiana jest jako zgłoszenie się niezajętego sygnału i nieodebranie połączenia po co najmniej sześciu sygnałach, w odstępach co najmniej piętnastominutowych,
 - 
nagranie wiadomości w poczcie głosowej z prośbą o kontakt telefoniczny i nieoddzwonienie użytkownika traktowane jest jako podstawa do anulowania zgłoszenia,
 - 
komunikat o braku takiego numeru lub włączenie się sygnału faxu jest podstawą odrzucenia zgłoszenia po jednokrotnej próbie połączenia
 - 
zgłoszenie się sygnału zajętości lub komunikat o przebywaniu poza zasięgiem nie jest rozumiane jako próba połączenia
 
 
 - 
 
- 
- 
Na umówionej wizycie obsłużona będzie tylko osoba podana w zgłoszeniu lub osoba posiadająca pełnomocnictwo/upoważnienie do występowania w imieniu umówionej osoby.
 - 
Nie będą akceptowane zamiany terminów wizyty z inną osobą/podmiotem, czy odstępowanie terminu umówionej wizyty innej osobie/podmiotowi.
 - Z umówionej wizyty można zrezygnować:
- 
po wypełnieniu formularza online „Odwołaj wizytę” dostępnego w aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”,
 - 
dzwoniąc na numer wskazany na stronie urzędu skarbowego.
 
 - 
 - 
Wizyty umówione w sposób niezgodny z regulaminem zostaną odrzucone
 
 - 
 
5. Badanie satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym
- 
- Użytkownik aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”, który podczas rejestracji wizyty podał swój adres e-mail, może otrzymać prośbę o wypełnienie krótkiej ankiety on-line.
 - List przewodni z prośbą o wypełnienie ankiety zostanie wysłany z adresu: Rezerwacja.wizyty.opinia@mf.gov.pl.
 - Wypełnienie ankiety przez użytkownika jest dobrowolne i w żaden sposób nie jest powiązane z celem wizyty klienta w urzędzie skarbowym, sposobem i szybkością załatwienia jego sprawy.
 - Wypełnienie ankiety jest anonimowe. Podczas wypełniania ankiety i następnie procesu analizy jej wyników, nie są przetwarzane żadne dane osobowe użytkowników aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”.
 - Wszystkie odpowiedzi respondentów badania satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym są zapisywane i przechowywane w systemie LimeSurvay.
 - LimeSurvay jest oficjalnie zatwierdzonym przez służby informatyczne, systemem służącym do wszystkich badań realizowanych na potrzeby Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej.
 
 
6. Ochrona danych osobowych - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
- 
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Szef Krajowej Administracji Skarbowej, mający siedzibę w Warszawie (00-916) przy ul. Świętokrzyskiej 12. Z Administratorem mogą się Państwo skontaktować pisząc na adres siedziby Administratora.
 -  Inspektor Ochrony Danych – Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować pisząc na adres e – mail: IOD@mf.gov.pl . 
Z Inspektorem Ochrony Danych mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych danych na mocy RODO. - Cele przetwarzania i podstawa prawna - Państwa dane osobowe przetwarzamy w celu umówienia wizyty w urzędzie skarbowym, w związku z realizacją ustawowych zadań Administratora, polegających na zapewnieniu przez urzędy skarbowe obsługi i wsparcia podatnika i płatnika w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w powiązaniu z art. 2 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej). Z danych dostępnych w aplikacji korzystają pracownicy właściwego urzędu skarbowego. Uwagi zgłaszane przez Państwa zbierane są w celu udoskonalenia działania aplikacji.
 - Odbiorcy danych - Państwa dane osobowe nie będą nikomu przekazywane. Jednak, gdy wynika to z przepisów prawa, Państwa dane mogą być udostępniane i przekazywane na żądanie innym organom administracji publicznej, służbom, sądom i prokuraturze.
 - Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej - Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
 - Okres przechowywania danych - Państwa dane osobowe będą przechowywane w systemie przez okres niezbędny do realizacji celu, tj. umówienia wizyty w urzędzie skarbowym – lecz nie dłużej niż do końca dnia, na który została umówiona wizyta. 
Korespondencja elektroniczna w sprawie uwag, o których mowa w części 2 lit. f, zostanie usunięta po udzieleniu odpowiedzi zwrotnej. - Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych - Mają Państwo prawo do:
- uzyskania potwierdzenia, że przetwarzane są Państwa dane, dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii ( art. 15 RODO)
 - sprostowania Państwa danych w przypadku, gdy dane są nieprawdziwe lub niekompletne ( art. 16 RODO)
 - ograniczenia przetwarzania Państwa danych na zasadach określonych w art. 18 RODO
 
 - Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - W związku z przetwarzaniem przez administratora przekazanych danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
 
 
i. Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych
Przekazanie nam Państwa danych osobowych jest warunkiem umówienia wizyty przy pomocy aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i wynika z regulaminu tej usługi.
j. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz profilowanie
Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
7. Postanowienia końcowe
- 
- Użytkownik aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” zobowiązuje się do korzystania z aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz postanowieniami tego Regulaminu, w tym do zaniechania dokonywania, w ramach korzystania z usługi, jakichkolwiek działań sprzecznych z normami społecznymi, obyczajowymi oraz powszechnie obowiązującymi zasadami korzystania z sieci Internet.
 - Użytkownik powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”.
 - W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązujące.
 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.