
Zaświadczenia
W e-US możesz złożyć wniosek o bezpłatne wydanie:
- zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości (ZAS-W) na przygotowanym i wstępnie wypełnionym wniosku
- innego zaświadczenia, w tym celu skorzystaj z „Pisma ogólnego”. Wystarczy, że w treści pisma napiszesz jakie zaświadczenie jest potrzebne.
Pismo ogólne
umożliwia wysłanie pisma w dowolnej sprawie do:
- urzędu skarbowego,
- urzędu celno-skarbowego,
- izby administracji skarbowej,
- Ministerstwa Finansów,
- Szefa Krajowej Administracji Skarbowej,
- Krajowej Informacji Skarbowej.

Pismo WIS
umożliwia złożenie wniosku WIS oraz pism w toku postępowania o wydanie WIS.

Zawiadomienie ZAW-NR
umożliwia zgłoszenie do urzędu zapłaty należności na inny rachunek niż ten podany w Wykazie podatników VAT
Zawiadomienie ZAW-NR jest przeznaczone dla przedsiębiorców.

Wniosek o zwrot kosztów za zakup kasy fiskalnej
umożliwia złożenie formularza, dzięki któremu organizacja otrzyma zwrot kosztów za zakup kasy fiskalnej.

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty
umożliwia proste i szybkie wypełnienie formularza, dzięki któremu organizacja otrzyma zwrot nadpłaconego podatku.

Wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań
pozwala na wskazanie rodzaju należności, na którą urząd zaliczy nadpłatę lub zwrot, zgodnie z dyspozycją.

Wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty
umożliwia złożenie wyjaśnienia i jednocześnie dyspozycji właściwego zaliczenia wpłaty, którą urząd zakwalifikował jako wpłatę do wyjaśnienia.

Rejestr zastawów skarbowych
narzędzie umożliwia wyszukanie informacji o obciążeniu ruchomości lub zbywalnego prawa majątkowego oraz złożenie wniosku o wypis lub zaświadczenie z Rejestru zastawów skarbowych.

Historia deklaracji
umożliwia przeglądanie deklaracji elektronicznych (w tym ich wizualizację, pobranie i wydrukowanie) oraz podgląd danych podstawowych z deklaracji złożonych w formie papierowej.
Użytkownicy konta organizacji w e-US mogą zobaczyć złożone dokumenty z zakresu podatku CIT, VAT, PIT-płatnik, PCC za rok 2019 i kolejne lata podatkowe.

Rozliczenia
dzięki usłudze można sprawdzić informacje o:
- zaksięgowanych i rozliczonych deklaracjach i zeznaniach podatkowych, w tym korektach tych dokumentów;
- dokonanych wpłatach, w tym pobranych odsetkach kosztach upomnienia;
- zrealizowanych zwrotach, i przeksięgowaniach;
- wpłatach zaksięgowanych na kontach do wyjaśnienia podatników;
- wystawionych upomnieniach, tytułach wykonawczych, zagrożeniu i wpisie do Rejestru Należności Publicznoprawnych (RNP) dla transakcji nierozliczonych.
Dodatkowo w usłudze Rozliczenia udostępniono użytkownikom funkcjonalność:
- eksportu danych o rozliczeniach do plików PDF, XLSX;
- składania wniosku o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu na poczet innych zobowiązań oraz pisma w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty z poziomu konkretnej transakcji wpłaty lub nadpłaty.

Zwroty podatków
dzięki usłudze można sprawdzić informacje o:
- zwrotach z VAT wystawionych po 1 stycznia 2020 r.
- dacie zwrotu, zaliczeniu nadpłaty lub zwrotu na inne zobowiązania podatkowe lub przekazaniu jej do innego odbiorcy (co może mieć miejsce np. w przypadku zajęcia wierzytelności)
- sposobie zwrotu i kwocie naliczonej opłaty pocztowej. Jeżeli zwrot nastąpił z naliczeniem oprocentowania, to prezentowana jest kwota odsetek wypłaconych podatnikowi.

Raport podatnika
usługa dostarcza kompleksowe informacje podatkowe w przejrzystej formie.
Raport podatnika to szczegółowe zestawienie zawierające:
- Dane organizacji, w tym: dane adresowe oraz informację o formie opodatkowania.
- Informacje o wystąpieniu ewentualnych zaległości podatkowych.
- Informacje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym.
- Szczegóły dotyczące prawidłowości w zakresie zaliczek i deklaracji podatkowych.
- Dane o rachunkach bankowych, w tym mikrorachunku podatkowym.
- Wykaz pełnomocników i ich uprawnienia.
- Informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.
Raport ma charakter wyłącznie informacyjny i może nie uwzględniać wszystkich posiadanych danych przez Krajową Administrację Skarbową. Wygenerowany raport jest ważny do północy tego samego dnia, bez aktualizacji w ciągu dnia.

Pełnomocnicy
usługa umożliwia:
- przeglądanie informacji o ustanowionych i aktywnych pełnomocnictwach ogólnych i do podpisywana deklaracji składanych elektronicznie
- składanie pełnomocnictw do podpisywania deklaracji elektronicznej (UPL-1) oraz zawiadomień o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji elektronicznej (OPL-1)

Dane organizacji
umożliwia użytkownikom dostęp: do danych działalności, informacji o mikrorachunku podatkowym oraz o użytkownikach konta organizacji
Ważne!
Użytkownicy, którzy mają dostęp rozszerzony do konta organizacji mogą składać wnioski o przyznanie/odebranie dostępu do konta tej organizacji – wystarczy:
- skorzystać z opcji „Dodaj użytkownika” i ustanowić nowego użytkownika konta organizacji lub
- kliknąć w „Odwołaj” przy nazwisku użytkownika, któremu chcesz odebrać dostęp do konta organizacji. Pamiętaj, że nie możesz odwołać siebie oraz ostatniego użytkownika konta organizacji.