
Zaświadczenia
W e-US możesz złożyć wniosek o bezpłatne wydanie:
- zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości (ZAS-W) na przygotowanym i wstępnie wypełnionym wniosku
- innego zaświadczenia, w tym celu skorzystaj z „Pisma ogólnego”. Wystarczy, że w treści pisma napiszesz jakie zaświadczenie jest potrzebne.
Pismo ogólne
umożliwia wysłanie pisma w dowolnej sprawie do:
- urzędu skarbowego,
- urzędu celno-skarbowego,
- izby administracji skarbowej,
- Ministerstwa Finansów,
- Szefa Krajowej Administracji Skarbowej,
- Krajowej Informacji Skarbowej.

Pismo WIS
Pismo WIS umożliwia złożenie wniosku o wydanie Wiążącej Informacji Stawkowej (WIS) oraz pism w toku postępowania WIS, wniesienie odwołania lub zażalenia bądź wycofania któregoś z tych pism. Więcej o usłudze WIS

Zawiadomienie ZAW-NR
umożliwia zgłoszenie do urzędu zapłaty należności na inny rachunek niż ten podany w Wykazie podatników VAT
Zawiadomienie ZAW-NR jest przeznaczone dla przedsiębiorców.

Wniosek o zwrot kosztów za zakup kasy fiskalnej
umożliwia złożenie formularza, dzięki któremu organizacja może otrzymać zwrot kosztów za zakup kasy fiskalnej.

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty
umożliwia proste i szybkie wypełnienie formularza, dzięki któremu organizacja otrzyma zwrot nadpłaconego podatku.

Wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań
pozwala na wskazanie rodzaju należności, na którą urząd zaliczy nadpłatę lub zwrot, zgodnie z dyspozycją.

Wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty
umożliwia złożenie wyjaśnienia i jednocześnie dyspozycji właściwego zaliczenia wpłaty, którą urząd zakwalifikował jako wpłatę do wyjaśnienia.

Rejestr zastawów skarbowych
narzędzie umożliwia wyszukanie informacji o obciążeniu ruchomości lub zbywalnego prawa majątkowego - bez danych o podmiocie, którego zaległości ten zastaw dotyczy.
Organizacja może również złożyć wniosek o wydanie wypisu lub zaświadczenia z Rejestru Zastawów Skarbowych (WW-1):
- wypis - jeśli chce się dowiedzieć czy ruchomość bądź zbywalne prawo majątkowe jest obciążone zastawem skarbowym (jeden wniosek może dotyczyć tylko jednego przedmiotu),
- zaświadczenie – jeśli chce się dowiedzieć czy figuruje jako właściciel obciążonych zastawem skarbowym ruchomości bądź zbywalnych praw majątkowych.
Opłata za wydanie wypisu lub zaświadczenia wynosi 50 PLN

Historia deklaracji
umożliwia przeglądanie deklaracji elektronicznych (w tym ich wizualizację, pobranie i wydrukowanie) oraz podgląd danych podstawowych z deklaracji złożonych w formie papierowej.
Użytkownicy konta organizacji w e-US mogą zobaczyć złożone dokumenty z zakresu podatku CIT, VAT, PIT-płatnik, PCC za rok 2019 i kolejne lata podatkowe.

Rozliczenia
Dzięki usłudze, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, można sprawdzić informacje o:
- zaksięgowanych i rozliczonych deklaracjach i zeznaniach podatkowych, w tym korektach tych dokumentów,
- dokonanych wpłatach, w tym pobranych odsetkach, kosztach upomnienia;
- zrealizowanych zwrotach i przeksięgowaniach,
- wpłatach zaksięgowanych na kontach do wyjaśnienia podatników,
- wystawionych upomnieniach, tytułach wykonawczych, zagrożeniu i wpisie do Rejestru Należności Publicznoprawnych (RNP) dla transakcji nierozliczonych.
Dodatkowo w usłudze Rozliczenia udostępniono użytkownikom funkcjonalność:
- eksportu danych o rozliczeniach do plików PDF, XLSX,
- składania wniosku o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu na poczet innych zobowiązań oraz pisma w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty z poziomu konkretnej transakcji wpłaty lub nadpłaty,
- pobrania danych do płatności uwzględniających:
- należności z odsetkami za zwłokę, które są pobierane z systemów źródłowych KAS,
- zaległości rozłożonych na raty lub z odroczonym terminem płatności wraz z odsetkami za zwłokę i opłatą prolongacyjną, które są określone w decyzji.

Zwroty podatków
dzięki usłudze, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, można sprawdzić informacje o:
- zwrotach VAT, CIT wystawionych po 1 stycznia 2020 r.,
- dacie zwrotu, zaliczeniu nadpłaty lub zwrotu na inne zobowiązania podatkowe lub przekazaniu jej do innego odbiorcy (co może mieć miejsce np. w przypadku zajęcia wierzytelności),
- sposobie zwrotu i kwocie naliczonej opłaty pocztowej,
- jeżeli zwrot nastąpił z naliczeniem oprocentowania, to prezentowana jest kwota odsetek wypłaconych podatnikowi.

Raport podatnika
usługa dostarcza kompleksowe informacje podatkowe w przejrzystej formie.
Raport podatnika to szczegółowe zestawienie zawierające:
- Dane organizacji, w tym: dane adresowe oraz informację o formie opodatkowania.
- Informacje o wystąpieniu ewentualnych zaległości podatkowych.
- Informacje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym.
- Szczegóły dotyczące prawidłowości w zakresie zaliczek i deklaracji podatkowych.
- Dane o rachunkach bankowych, w tym mikrorachunku podatkowym.
- Wykaz pełnomocników i ich uprawnienia.
- Informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.
- Informacje o zgodzie (lub jej braku) na e-korespondencję w e-Urzędzie Skarbowym.
Raport ma charakter wyłącznie informacyjny i może nie uwzględniać wszystkich posiadanych danych przez Krajową Administrację Skarbową. Wygenerowany raport jest ważny do północy tego samego dnia, bez aktualizacji w ciągu dnia.

Pełnomocnicy
usługa umożliwia:
- przeglądanie informacji o ustanowionych i aktywnych pełnomocnictwach ogólnych i do podpisywana deklaracji składanych elektronicznie
- składanie pełnomocnictw do podpisywania deklaracji elektronicznej (UPL-1) oraz zawiadomień o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji elektronicznej (OPL-1)

Dane organizacji
umożliwia użytkownikom dostęp: do danych działalności, informacji o mikrorachunku podatkowym oraz o użytkownikach konta organizacji
Ważne!
Użytkownicy, którzy mają dostęp rozszerzony do konta organizacji mogą składać wnioski o przyznanie/odebranie dostępu do konta tej organizacji – wystarczy:
- skorzystać z opcji „Dodaj użytkownika” i ustanowić nowego użytkownika konta organizacji lub
- kliknąć w „Odwołaj” przy nazwisku użytkownika, któremu chcesz odebrać dostęp do konta organizacji. Pamiętaj, że nie możesz odwołać siebie oraz ostatniego użytkownika konta organizacji.

Procedura SME
to szczególna procedura dla małych przedsiębiorstw, która umożliwia składanie formularzy i załatwianie wszystkich spraw związanych ze zwolnieniem VAT w innych państwach członkowskich UE.
Więcej o usłudze SME

Wniosek o rozłożenie na raty (podatki) (RAT-ZW)
umożliwia złożenie wniosku jeśli chcesz rozłożyć na raty zapłatę zobowiązania
Dokumenty, które mogą być wymagane, aby Twój wniosek był kompletny:
- Oświadczenie ORD-HZ: Formularz ORD-HZ(4)
- Oświadczenie majątkowe osoby fizycznej (prowadzącej lub nieprowadzącej działalności)
- Oświadczenie majątkowe osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej
- Oświadczenie przedsiębiorcy o wielkości otrzymanej pomocy publicznej albo o nieotrzymaniu pomocy publicznej
- Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Zgłoszenie interwencji
umożliwia zgłoszenie w formie elektronicznej roszczenia do przedmiotów podlegających przepadkowi w postępowaniu karnym skarbowym.

Pismo GLOBE
umożliwia złożenie wniosku o opinię w sprawie opodatkowania wyrównawczego oraz innych pism związanych z jej wydaniem.