Głos podatnika - szczegóły zgłoszenia
Głos podatnika
6

6

0

emcek

Kategoria: Dialog_z_biznesem
Numer zgłoszenia: Głos_podatnika_Dialog_z_biznesem_116918
Data zgłoszenia: 07.03.2024
Status pomysłu: Wyjaśnione
szanowni Państwo, porażka. prowadzę biuro rachunkowe i odkąd wprowadzono emcek nie załatwiłam żadnej urzędowej sprawy od ręki. DO tej pory dzwoniłam do konkretnego działu w urzędzie skarbowym i temat był omówiony, jak trzeba, W tym roku jest jeden wielki bałagan. Telefony od podatników odbierają osoby niekompetentne. Kto ich posadził na informacji. W wyniku błędnie udzielonych informacji, są wysyłane błędne dokumenty. Następnie przychodzą wezwania o korekty, wyjaśnienia i sprawy toczą się tygodniami. A wystarczyłby jeden telefon do odpowiedniego działu w danym urzędzie. Proszę, żeby ministerstwo finansów wycofało się z centralizacji tego typu zadań. księgowa i podatnik.
Biura rachunkowe mogą uzyskać informacje na infolinii zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, tj. pod warunkiem, że posiadają pełnomocnictwo ogólne (PPO) lub są Użytkownikiem Konta Organizacji (UKO) dla organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.
Jeśli pracownik biura rachunkowego ma udzielone pełnomocnictwo, to po nadaniu swojego indywidualnego telePINu w serwisie e-Urząd Skarbowy, dzwoniąc na infolinię, może uzyskać od konsultanta informację indywidualną o swoim mocodawcy.