Głos podatnika - szczegóły zgłoszenia
Głos podatnika
3

3

0

Poprawa wydruków UPP z portalu PUESC

Kategoria: Akcyza
Numer zgłoszenia: Głos_podatnika_Akcyza_115274
Data zgłoszenia: 23.09.2021
Status pomysłu: Wyjaśnione
Wydruk potwierdzenia złożenia deklaracji AKC-4, OPEK i innych znajdujących się w portalu PUESC, zawiera tylko 3 informacje które są pomocne dla użytkownika systemu, tj NIP, data, numer nadany przez Urząd. Brakuje: Nazwy podmiotu składającego deklarację, nazwy deklaracji, okresu za który składana jest deklaracja, informacji o jest to potwierdzenie do deklaracji pierwotnej czy też korekta, nazwy urzędu do którego została złożona deklaracja. Potwierdzenie złożenia deklaracji powinno jasno informować użytkownika oraz urzędnika co, kiedy, przez kogo, do kogo zostało przekazane w formie elektronicznej.
Dokument UPP jest dokumentem uniwersalnym potwierdzającym jedynie, że w danym czasie został złożony dokument elektroniczny, zgodny ze schematem i wymogami określonymi przez system dziedzinowy, w którym dokument ma być obsłużony. Zawiera on m.in. dokładną datę złożenia i kolejny numer wpływu (WPL), który może ułatwić odnalezienie dokumentu w przypadku wystąpienia problemów w komunikacji pomiędzy portalem, a systemem dziedzinowym. UPP ma podobny charakter co kancelaryjna pieczęć wpływu na dokumencie papierowym przesłanym pocztą tradycyjną lub złożonym osobiście w siedzibie urzędu. Nie może on zawierać elementów wskazanych przez podatnika, gdyż wystawiany jest do różnego rodzaju dokumentów, nie zawsze zawierających takie dane.