20
10
PPO-1 papierowo
Forma pisemna pełnomocnictwa ogólnego jest również dopuszczalna, ale tylko w przypadku wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających złożenie tego pełnomocnictwa, jego zmianę, odwołanie lub wypowiedzenie, w formie dokumentu elektronicznego.
-
28.10.2021
Tyle to ja wiem. Nie prosiłem o informację, jak złożyć pełnomocnictwo ogólne, tylko wysunąłem pomysł, aby forma papierowa była równoważna z elektroniczną
Ministerstwo Finansów:
Zakres działania pełnomocnika ogólnego obejmuje wszystkie sprawy podatkowe oraz inne sprawy należące do właściwości organów podatkowych. Od momentu wprowadzenia tego rodzaju pełnomocnictwa do ustawy Ordynacja podatkowa pełnomocnictwo to było przesyłane jedynie w formie elektronicznej. Mając na uwadze charakter tego pełnomocnictwa oraz fakt, że organy podatkowe, dzięki Centralnemu Rejestrowi Pełnomocnictw Ogólnych (prowadzonego w formie elektronicznej) mają aktualne informacje o wszystkich ustanowionych pełnomocnikach ogólnych nie znajduje uzasadnienia umożliwianie składania tego pełnomocnictwa w formie papierowej. Warto też zauważyć, że nadal istnieje możliwość ustanowienia pełnomocnika do danej sprawy podatkowej (pełnomocnictwo szczególne), gdzie pełnomocnictwo można złożyć na piśmie do akt sprawy.