71
4
Możliwość sprawdzenia czy podatek został prawidłowo opłacony
Chciałbym mieć możliwość po złożeniu deklaracji podatkowej za uprzedni rok i uregulowania należność sprawdzenia czy na pewno jestem na 'zero' z Urzędem Skarbowym.

W ramach projektu e-Urząd Skarbowy przygotowywana jest funkcjonalność wglądu do dokonanych wpłat, jak i salda.
Dodatkowo warto nadmienić, że usługa Twój e-PIT umożliwia zapłacenie podatku wykazanego w
składanym zeznaniu podatkowym bezpośrednio w ramach usługi płatności on-line. Wykorzystanie
tej formy zapewnia prawidłowość opisania i wykonania przelewu podatkowego ( dane do przelewu
są automatycznie uzupełniane). Dodatkowo zmieniający się status płatności jednoznacznie wskazuje,
czy została ona prawidłowo zrealizowana.
-
20.05.2022
Czy termin (pierwsza połowa 2022) dotyczący sald i wpłat (również z VAT?) zostanie utrzymany?
Ministerstwo Finansów:
W e-Urzędzie Skarbowym udostępnimy usługę prezentowania stanu rozliczeń i sald. Planowane wdrożenie rozwiązania – IV kwartał 2022r. -
17.05.2022
Dalej nie ma tej funkcji.
Ministerstwo Finansów:
W e-Urzędzie Skarbowym udostępnimy usługę prezentowania stanu rozliczeń i sald. Planowane wdrożenie rozwiązania – IV kwartał 2022r. -
02.05.2022
Czy istnieje już możliwość wglądu do dokonanych wpłat jak i sald podatku dochodowego?
Ministerstwo Finansów:
W e-Urzędzie Skarbowym udostępnimy usługę prezentowania stanu rozliczeń i sald. Planowane wdrożenie rozwiązania - IV kwartał 2022r. -
01.05.2022
Dlaczego w opisie mojej płatności widnieje opis- przeterminowana? mimo że od razu dokonałem płatności przez swój bank?
Ministerstwo Finansów:
Indywidualne zapytania dot. statusu przetwarzania płatności w e-Urzędzie Skarbowym należy kierować do działu wsparcia na adres: info.eurzad@mf.gov.pl -
04.04.2022
Okazało się, że mojego banku nie ma na liście płatności online - już po wypełnieniu wszelkich danych i przejściu do usługi. Płatność została wycofana, a niedopłata została zapłacona przez bankowość internetową. W historii płatności na e-Koncie przelew figuruje jako niezrealizowany. Czy po zaksięgowaniu wpłaty na mikrorachunku ten status ulegnie zmianie czy z uwagi na samo wprowadzenie danych do płatności online i niestety ich wycofanie z uwagi na brak banku w bazie, ten status się pojawił i już pozostanie bez zmian? Jeżeli tak, to jak sprawdzić, czy podatek faktycznie wpłynął na konto?
Ministerstwo Finansów:
Uruchomiliśmy możliwość realizowania płatności poprzez BLIK. Indywidualne zapytania dot. statusu przetwarzania płatności w e-Urzędzie Skarbowym należy kierować do działu wsparcia na adres: info.eurzad@mf.gov.pl -
04.01.2022
Jak można sprawdzić w chwili obecnej czy pit z 2020 nie ma niedopłaty, ponieważ w e-urzędzie nie widnieje zwrot z tego roku, więc mam obawy, że mogę mieć nieuregulowaną należność. Jak to sprawdzić?
Ministerstwo Finansów:
Do czasu uruchomienia usługi w e-US takie informacje można uzyskać w swoim urzędzie skarbowym. -
21.07.2021
Bardzo interesujący pomysł. Czy funkcjonalność wglądu dokonanych wpłat jak i sald jest już dostępna? Jeśli nie - jaki jest przewidywany termin uruchomienia.
Ministerstwo Finansów:
Usługa przeglądania danych podatkowych zostanie udostępniona w pierwszej połowie 2022 roku. -
20.06.2021
Czy istnieje już możliwość wglądu do dokonanych wpłat jak i sald podatku dochodowego?
Ministerstwo Finansów:
Uruchomienie usługi e-Konto Podatnika jest planowane na 2022r.
W ramach e-Urzędu Skarbowego została udostępniona usługa Płatności on-line. Oznacza to możliwość dokonania zapłaty podatkowych i niepodatkowych należności do urzędu skarbowego, w szybki i intuicyjny sposób. Formatka przelewu w większości uzupełniania jest automatycznie, co minimalizuje ryzyko nieprawidłowości w zaadresowaniu wpłaty. Dodatkowo, w Historii płatności, widoczne jest zestawienie dokonanych wpłat za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo w usłudze e-Urząd Skarbowy udostępniona zostanie funkcjonalność Podglądu rozliczeń. Dzięki temu podatnik będzie miał dostęp do bieżącej wiedzy o stanie swoich rozliczeń z urzędem skarbowym, w tym o posiadanych nadpłatach i zaległościach. -
16.02.2021
nie ma wszystkich banków do zapłaty on-line
Ministerstwo Finansów:
Funkcjonalność płatności online w e-Urzędzie Skarbowym działa w oparciu o zewnętrzną usługę Paybynet oferowaną przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. (KIR). Dołączenie przez banki do usługi KIR jest niezależną decyzją każdego banku. Prowadzimy działania informacyjno-promocyjne w celu rozszerzenia płatności online o inne banki. -
05.05.2020
Popieram w całości. Od 2020 r. wpłat podatków z tytułu PIT, CIT i VAT mamy dokonywać na indywidualny rachunek podatkowy. Proponuję, by informacja o dokonanej wpłacie, obojętnie czy przez KIR, czy też przez bankowość elektroniczną, czy jeszcze inaczej była dostępna w systemie, po zalogowaniu się do usługi Twój e-pit. To powinno być wykonalne i pozwoli spać spokojnie.