9
8
1
Twój E-pit - informacja o braku wpłaty podatku wprowadza w błąd
Kategoria: Uslugi_elektroniczne
Numer zgłoszenia: Głos_podatnika_Uslugi_elektroniczne_114505
Data zgłoszenia: 09.04.2020
Status pomysłu: Zrealizowane
Po wejściu w złożony w lutym pit-28 widać informację o braku wpłaty należnego podatku, pomimo dokonania zapłaty w terminie. Na infolinii podatkowej zostałem poinformowany, że system nie uwzględnia wpłat dokonanych inaczej niż przez płatność online i w przypadku, gdy zapłacono przelewem ze swojego banku, będzie widniała kwota do zapłacenia, mimo, że faktycznie wpłata dotarła.
Sugeruję umieszczenie informacji, że jeśli dokonano wpłaty inaczej niż przez przycisk zapłaty online, informacja o braku wpłaty jest nieaktualna i można ją zignorować.
Sugeruję umieszczenie informacji, że jeśli dokonano wpłaty inaczej niż przez przycisk zapłaty online, informacja o braku wpłaty jest nieaktualna i można ją zignorować.
Odpowiedź MF:
W pełni podzielamy Pana pogląd. W przyszłości zadbamy o dokładniejszą informację w tym zakresie.
W pełni podzielamy Pana pogląd. W przyszłości zadbamy o dokładniejszą informację w tym zakresie.
Komentarze:
-
11.03.2021
Nadal nie poprawione
Ministerstwo Finansów:
Zadanie integracji usługi TeP z systemem Poltax2B Plus zostanie zweryfikowane przez ekspertów biznesowych, tak żeby do czasu rozwiązania tego zagadnienia przekazywać Klientowi odpowiedni komunikat. Jednocześnie w ramach projektu e-Urząd Skarbowy planowane jest wdrożenie usługi umożliwiającej podgląd stanu rozliczeń na koncie rozrachunkowym podatnika.