Podstawowy podatek od dochodów osobistych.
Mam dochody z pracy wykonywanej za granicą
Mam dochody z umowy zlecenia lub o dzieło
Podatki, które opłacasz, kiedy zmienia się Twoja sytuacja majatkowa.
Wybrane podatki lokalne oraz inne formy opodatkowania.
Od czynności cywilnoprawnych (PCC)
GLOBE - opodatkowanie wyrównawcze
Od sprzedaży alkoholu w opakowaniach powyżej 300 ml
Podatek od niektórych instytucji finansowych
Data publikacji: 15.12.2025
Data aktualizacji: 15.12.2025
To serwis na podatki.gov.pl, w którym klienci Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) szybko, łatwo i kompleksowo załatwią swoje sprawy podatkowe. Zrobią to w dowolnym momencie i korzystając z dowolnego urządzenia. Aby z niego skorzystać, wystarczy zalogować się przez login gov.pl (tj. profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną), danymi podatkowymi lub aplikacją mObywatel.
Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do przeznaczonych dla niego informacji i usług.
Znajdziesz tu takie usługi jak:
Uzyskasz dostęp m. in. do:
Złożysz do urzędu skarbowego:
Złożysz do Krajowej Informacji Skarbowej:
Platforma zapewni również pełną transakcyjność (m.in. przez elektroniczne płatności online) dla wszystkich udostępnianych e-usług, funkcjonalności.
W e-Urzędzie Skarbowym systematycznie będą się pojawiać nowe usługi, co umożliwi kompleksową obsługę użytkowników.
Nie. Do e-Urzędu Skarbowego zalogujesz się na stronie podatki.gov.pl.
Jeśli chcesz skorzystać z usług e-Urzędu Skarbowego złóż formularz ZAP-3 w urzędzie skarbowym.
Jeśli chcesz skorzystać z usług e-Urzędu Skarbowego złóż formularz ZAP-3 w urzędzie skarbowym.
Do e-Urzędu Skarbowego możesz się zalogować:
przez login.gov.pl (tj. profil zaufany, aplikację mObywatel, bankowość elektroniczną lub e-dowód)
Będziesz mieć pełny dostęp do swoich danych (zakładka Twoje dane) i wszystkich usług e-Urzędu Skarbowego.
twoimi danymi podatkowymi (PESEL lub NIP i kwota przychodów)
Będziesz mieć dostęp do swoich danych (zakładka Twoje dane) i usługi Twój e-PIT. Pozostałe usługi e-Urzędu Skarbowego będą niedostępne.
Aby się zalogować danymi podatkowymi, przygotuj:
Zakres danych dostępnych w e-Urzędzie Skarbowym zależy od wybranej przez ciebie metody logowania.
Po zalogowaniu przez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczna) lub aplikację mObywatel będziesz mieć pełny dostęp do swoich danych i wszystkich usług e-Urzędu Skarbowego.
Jeśli zalogujesz się danymi podatkowymi, będziesz mieć ograniczony dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego, tj. wyłącznie do Twojego e-PIT i do swoich danych (zakładka Twoje dane).
Użytkownik zalogowany danymi podatkowymi ma dostęp do swoich danych i usługi Twój e-PIT. Pozostałe usługi e-Urzędu Skarbowego będą niedostępne.
Aby uzyskać dostęp do pozostałych usług, zaloguj się przez login.gov.pl lub aplikację mObywatel.
Do korzystania z e-Urzędu Skarbowego nie jest wymagana rejestracja użytkownika. Zaloguj się jedną z dostępnych metod, by uzyskać dostęp do swojego konta w e-Urzędzie Skarbowym
Każde logowanie do naszych usług jest rejestrowane, a użytkownik posiada dostęp do swojej historii logowania.
Nie, po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego będziesz mieć dostęp do wszystkich usług udostępnianych w serwisie, w tym do usługi Twój e-PIT.
Nie, korzystanie z e-Urzędu Skarbowego jest dobrowolne.
Nie ma takiej potrzeby. Nasze usługi są dostępne za pośrednictwem aplikacji webowej z wykorzystaniem przeglądarki internetowej użytkownika.
Tak, ale to nie wszystko. W e-Urzędzie Skarbowym osoby fizyczne mogą dokonać zapłaty:
Masz do wyboru trzy metody płatności:
Jeśli chcesz zapłacić pełną kwotę zaległości, uwzględniającą odsetki za zwłokę i opłatę prolongacyjną należy:
Nie trzeba mieć kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Każde pismo wysłane przez zalogowanego użytkownika e-Urzędu Skarbowego zostanie w jego imieniu opatrzone pieczęcią kwalifikowaną Szefa KAS. W takiej pieczęci dodamy identyfikator oraz imię i nazwisko użytkownika.
Tak, będzie to można zrobić przez usługę e-mikrofirma, udostępnianą w e-Urzędzie Skarbowym.
Aby złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia w imieniu innej osoby fizycznej lub innego podmiotu niebędącego osobą fizyczną za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego musisz posiadać pełnomocnictwo ogólne PPO-1.
Osoby, które nie posiadają aktualnych pełnomocnictw ogólnych mają zablokowaną taką możliwość.
e-Urząd Skarbowy umożliwia złożenie pełnomocnictwa UPL-1 w swoim imieniu lub imieniu innej osoby fizycznej czy innego podmiotu niebędącego osobą fizyczną – jeśli użytkownik jest pełnomocnikiem zawodowym (adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym) i składa uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa UPL-1.
Tak, ale musisz posiadać udzielone pełnomocnictwo UPL-1 od osoby, w imieniu której chcesz złożyć zgłoszenie ZAP-3.
Tak, e-Urząd Skarbowy umożliwia przeglądanie deklaracji elektronicznych oraz ich wizualizację, pobranie i wydrukowanie, z poziomu zakładek:
Informacja o złożonym zeznaniu będzie widoczna w zakładce Historia deklaracji, po przetworzeniu dokumentu w bazie danych Krajowej Administracji Skarbowej – w przypadku deklaracji złożonej poza serwisem e-US.
Informacja o złożonym zeznaniu będzie widoczna w zakładce Dokumenty – Wysłane po poprawnym przetworzeniu dokumentu – w przypadku deklaracji złożonej z poziomu e-US.
Z poziomu tych zakładek będziesz mieć możliwość wizualizacji i wydruku złożonego dokumentu.
Tak, status zwrotu zobaczysz, gdy rozpoczniemy jego realizację. Informacja ta będzie dostępna w zakładce „Zwroty podatków”.
Raport podatnika skierowany jest przede wszystkim do osób prowadzących działalność gospodarczą oraz organizacji.
Zawiera on sekcje z danymi identyfikacyjnymi, informacjami o zaległościach i egzekucji, zaliczkach, deklaracjach, rachunkach bankowych i pełnomocnikach, a także informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.
Ma on charakter informacyjny i służy do przekazywania podatnikom szczegółowych danych dotyczących ich statusu podatkowego.
Podatnik prowadzący działalność gospodarczą, użytkownik konta organizacji lub pracownik urzędu skarbowego na wniosek przedsiębiorcy, podczas osobistej wizyty.
Nie, raport wygenerowany pierwszy raz danego dnia jest kasowany o północy i nie uwzględnia zmian, które mogły nastąpić w ciągu dnia.
Usługa Rozliczenia umożliwia klientom:
Osoby fizyczne, w kontekście swoich rozliczeń i w kontekście rozliczeń organizacji, jeśli są zalogowani jako użytkownicy konta organizacji.
Dostęp do usługi jest możliwy ze strony głównej:
Do usługi można również przejść z poziomu Historia deklaracji.
W usłudze Rozliczenia prezentowane są wszystkie transakcje nierozliczone stanowiące nadpłatę lub zaległość bez ograniczeń czasowych. Dodatkowo prezentowane są transakcje rozliczone (powiązane) z okresu 5 ostatnich lat, jednak nie starsze niż 1 stycznia 2021 r.
Wszelkie aktualizacje dokonane w danych prezentowanych w serwisie e-Urząd Skarbowy są pobierane z systemów Krajowej Administracji Skarbowej raz na dobę - w trybie nocnym. Natomiast wpłaty dokonane w e-Urzędzie Skarbowym za pośrednictwem BLIK i kart płatniczych będą widoczne w zakładce „Rozliczenia” dopiero następnego dnia po ich zaksięgowaniu przez właściwy urząd skarbowy, w zależności od metody płatności odpowiednio:
Użytkownik e-US w swoich rozliczeniach zobaczy:
Tak, pisma w sprawie WIS składa się i doręcza wyłącznie za pośrednictwem konta w e-Urzędzie Skarbowym korzystając z Pisma WIS.
Jeśli otrzymałeś z KIS:
Aby zarządzać telePIN-em – ustawić go, zmienić, a nawet usunąć – wystarczy zalogować się do Twojego osobistego konta w e-Urzędzie Skarbowym lub w aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy. Po zalogowaniu, szukaj sekcji Ustawienia – znajdziesz ją bezpośrednio w e-Urzędzie Skarbowym lub, w przypadku aplikacji mobilnej, jako Ustawienia konta – Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. W tej sekcji znajdują się opcje pozwalające na samodzielne zarządzanie Twoim telePIN-em, bez potrzeby kontaktu z pracownikiem urzędu. W razie jakichkolwiek wątpliwości lub potrzeby dodatkowej pomocy, dostępna jest Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.
Szczegółowe informacje na temat telePIN znajdziesz na stronie
To prawda, kod telePIN może zostać wydany osobie upoważnionej do działania w imieniu organizacji. Należy jednak pamiętać, że kod telePIN jest powiązany z konkretną osobą fizyczną, a więc jest telePIN-em pełnomocnika, a nie bezpośrednio kodem tej organizacji.
Szczegółowe informacje na temat telePIN znajdziesz na stronie
TelePIN, czyli unikalny, sześciocyfrowy kod, służy przede wszystkim do identyfikacji dzwoniącego w rozmowie telefonicznej z infolinią KAS – Krajowej Administracji Skarbowej. Dzięki niemu, można uzyskać poufne informacje na temat swoich spraw podatkowych. Mówiąc dokładniej, chodzi o dane dotyczące np. nadpłat podatku, statusu zwrotów czy też aktualnego stanu rozliczeń z Urzędem Skarbowym. TelePIN jest wymagany, aby mieć pewność, że dostęp do informacji mają tylko osoby uprawnione.
Szczegółowe informacje na temat telePIN znajdziesz na stronie