Głos podatnika - szczegóły zgłoszenia
Głos podatnika
2

2

0

Książka kontaktów (telefony, e-maile) do Oddziałów Celnych

Kategoria: Dialog_z_biznesem
Numer zgłoszenia: Głos_podatnika_Dialog_z_biznesem_115686
Data zgłoszenia: 22.03.2023
Status pomysłu: Wyjaśnione
Proponuję utworzenie książki kontaktów do poszczególnych komórek organizacyjnych Oddziałów Celnych, zwłaszcza tych największych (np. przy terminalach morskich), najlepiej z krótką informacją, jaki jest zakres załatwianych spraw przez daną komórkę i opublikowanie jej na niniejszym portalu w dziale "Cło" lub na PUESC. Takiej roli nie pełną ani dane teleadresowe do Urzędów Celno-Skarbowych na podatki.gov.pl ani publikacja "Siatka CUDO", gdzie znajdują się jedynie podstawowe kontakty. Mój postulat bierze się z długiej praktyki w obsłudze celnej przedsiębiorców i wielokrotnych kontaktów z Oddziałami Celnymi na Wybrzeżu. Często załatwienie jednej sprawy wymaga serii kilku kontaktów, gdzie urzędnicy odsyłają do kolejnej komórki podając jeszcze jeden numer telefonu. Ze względów, które rozumiem, nie każdy telefon może być odebrany, więc niejednokrotnie prosta rzecz, jak umówienie rewizji celnej, urasta do rangi co najmniej kilkugodzinnego przedsięwzięcia. W efekcie te kontakty często bywają podszyte wzajemnymi pretensjami stron i urzędników, co łącznie wszystkim utrudnia pracę. Z takiej książki kontaktów korzystaliby głównie profesjonaliści - np. agenci, specjaliści do spraw celnych - którzy będą rozumieli czym się zajmują dyspozytorzy, rewidenci, kasjerzy w Oddziałach Celnych i powinno spowodować to zmniejszenie liczby telefonów do administracji celnej. Po dodaniu krótkiego opis zakresu działań komórki organizacyjnej i godzin urzędowania, byłoby to użyteczne narzędzie.
Wszystkie informacje znajdują się w Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw CUDO (https://www.podatki.gov.pl/clo/informacje-dla-przedsiebiorcow/aeo-i-uproszczenia-celne/procedura-uproszczona/wytyczne-i-instrukcje/centrum-urzedowego-dokonywania-odpraw-cudo/).
Nie planujemy rozszerzania zakresu informacji czy też zmiany sposobu kontaktu z poszczególnymi oddziałami.