Data publikacji: 02.06.2026
Data aktualizacji: 05.10.2026
Які юридичні особи повинні сплачувати податок з підприємств (юридичних осіб)
Платниками СІТ є:
Партнерства - за винятком зазначених вище товариств з обмеженою відповідальністю, акціонерних товариств та повних товариств - не є платниками податку на прибуток. Платники податку на прибуток є безпосередньо їхніми партнерами, а отриманий дохід підлягає оподаткуванню пропорційно частці цих партнерів у компаніях.
Установи, звільнені від оподаткування СІТ, включають:
Платники податків, які мають місце розташування або правління на території Польщі, сплачують податок у Польщі з усіх своїх доходів, незалежно від того, де вони отримані (необмежене податкове зобов’язання).
Платники податків, які не мають свого зареєстрованого офісу чи правління на території Польщі, сплачують податок лише з доходу, отриманого в Польщі (обмежене податкове зобов’язання).
Ви сплачуєте податок на прибуток, якщо отримуєте дохід (доходи) у Польщі, напр. з:
У деяких випадках у Польщі вам не доведеться платити податок. Будь ласка, перегляньте відповідну угоду про уникнення подвійного оподаткування, щоб дізнатися, де платити СІТ.
Якщо ви є платником податку на прибуток (CIT) у Польщі, на вас покладається обов’язок реєстрації. У цьому випадку вам має бути присвоєний податковий ідентифікаційний номер (NIP). Щоб отримати NIP, подайте заяву на ідентифікацію.
Ви подаєте заяву на ідентифікацію одноразово, незалежно від:
Якщо ви є платником податку на товари і послуги (VAT) або акцизного збору, ви маєте подати заяву на ідентифікацію до того, як перший вид діяльності підлягатиме оподаткуванню одним із цих податків. Ви подаєте заяву на ідентифікацію незалежно від заяви на реєстрацію.
Якщо ви не зареєстровані як платник податку на товари і послуги (VAT), ви подаєте заяву на ідентифікацію не пізніше кінцевого терміну подання першої декларації, показання, відомостей чи виписки, або разом з першим податковим платежем чи авансовим платежем податку.
Якщо ваше підприємство внесено до Національного судового реєстру, заява на ідентифікацію NIP складається на заяві про внесення до Національного судового реєстру, яка має бути подана не пізніше 7 днів з моменту події, що обґрунтовує внесення, крім випадків, коли положення передбачає інше.
Якщо ви є платником податків, внесеним до Національного судового реєстру, ви повинні подати заяву на ідентифікацію у полі додаткових даних протягом 21 дня з дати внесення до Національного судового реєстру.
Якщо податковим законодавством передбачені різні терміни подання заяви на ідентифікацію особи, ви робите це одноразово, відповідно до найранішої дати.
Конкретна інформація про те, як реєструється податок на компанію, як вони знімають реєстрацію
Щоб отримати NIP, необхідно подати заяву на ідентифікацію. Ви подаєте її керівнику податкового органу або іншому органу, уповноваженому на підставі окремих нормативних актів.
Якщо ви внесені до Національного судового реєстру (KRS), заява на ідентифікацію щодо:
Якщо ви не внесені до Національного судового реєстру, ви подаєте заяву на ідентифікацію до керівника податкового органу за формою NIP-2. Заява містить:
Заява також містить:
Для коригування даних також використовуються ідентифікаційні бланки (інтегрована форма – заява про внесення до KRS, NIP-8 та NIP-2).
NIP надається після подання заяви на ідентифікацію.
Суб’єктам, внесеним до Національного судового реєстру, NIP присвоюється автоматично, одразу після передачі до податкового органу даних з Національного судового реєстру.
У разі філії іноземного підприємця - після надання додаткових даних, що підтверджують статус платника страхового внеску.
Інформація про NIP автоматично передається до Національного судового реєстру одразу після його присвоєння. Передача відомостей про NIP до Національного судового реєстру може відбутися протягом 3 днів, якщо необхідно провести роз’яснювальне провадження.
Роз’яснювальне провадження, пов’язане з присвоєнням NIP, здійснює керівник податкового органу. На його підставі податковий орган визначає, чи не був NIP раніше присвоєний суб’єкту. Після закінчення провадження визначається або присвоюється NIP.
Підтвердженням присвоєння NIP для суб’єктів, внесених до KRS, є оприлюднення цього номера в KRS.
В інших випадках підтвердження присвоєння NIP видає керівник податкового органу. Це робиться негайно, не пізніше 3 днів з дня отримання податковим органом правильної заяви на ідентифікацію.
Якщо ви внесені до Національного судового реєстру (KRS), подайте до реєстраційного суду коригуючу заяву на ліквідацію реєстрації.
Якщо ви не внесені до Національного судового реєстру, подайте до податкового органу коригуючу заяву NIP-2.
З якого прибутку слід платити корпоративний податок
Базою оподаткування є дохід, що становить суму доходів від джерел прибутку (приросту капіталу та інших).
Дохід від даного джерела прибутків – це перевищення суми прибутків, отриманих з цього джерела, над витратами на їх отримання, досягнутими в податковому році.
В особливих випадках базою оподаткування може бути дохід (наприклад, від дивідендів).
У разі оподаткування за єдиною ставкою прибутку капітальних компаній (Естонський CIT) базою оподаткування є:
Ви можете обрати оподаткування за єдиною ставкою, якщо відповідаєте всім наведеним нижче умовам:
Ви також можете подати повідомлення ZAW-RD до закінчення прийнятого податкового року, якщо в останній день місяця, що передує першому місяцю оподаткування за єдиною ставкою, ви закриєте книги бухгалтерського обліку та підготуєте фінансову звітність відповідно до правил бухгалтерського обліку.
Примітка: Ви не можете обрати оподаткування за єдиною ставкою, якщо ви, зокрема є:
Базові ставки податку CIT становлять:
Ви можете скористатися зниженою ставкою - 9%, якщо:
У деяких випадках – пов’язаних із перетвореннями та натуральними внесками, не можна використовувати ставку 9%.
Примітка: ставка 9% не поширюється на доходи від джерела – приросту капіталу.
Єдина ставка на доходи капітальних компаній (Естонський CIT) становить:
Ставка податку становить 0,035% від суми первісної вартості всіх будівель, зменшеної на суму 10 000 000 злотих за кожен місяць.
Ставка податку становить 19% бази оподаткування.
До кваліфікованих прав інтелектуальної власності належать:
Ставка податку становить 10% від бази оподаткування.
Ставка податку становить 19% від бази оподаткування.
У деяких випадках вам не потрібно платити податок у Польщі або ви можете сплатити його за нижчою ставкою. Будь ласка, дивіться відповідну податкову угоду, щоб дізнатися, де і скільки платити CIT.
Як часто компанії повинні подавати податкову декларацію (податковий період). Що таке термін
Податковим роком СІТ є календарний рік (з 1 січня по 31 грудня). Однак ви можете самостійно вказати податковий рік, який не збігатиметься з календарним. Тоді податковий рік має становити дванадцять місяців поспіль. Ви можете змінити прийнятий податковий рік.
Протягом податкового року ви зобов’язані внести авансові внески з податку на прибуток. Ви можете здійснити передоплату:
Ви не подаєте податкові декларації протягом податкового року.
Якщо ви обрали оподаткування за єдиною ставкою (Естонський CIT), то податковим роком є фінансовий рік у розумінні правил бухгалтерського обліку.
Якщо оподаткування за єдиною ставкою (Естонський CIT) обрано до закінчення прийнятого податкового року, першим податковим роком оподаткування за єдиною ставкою є період з першого числа місяця, наступного за кінцем попереднього податкового року, до кінця місяця прийнятого фінансового року.
Після закінчення податкового року ви подаєте до податкового органу річну податкову декларацію із зазначенням суми доходу або збитку (CIT-8).
Зробити це можна до кінця третього місяця року, наступного за податковим. Протягом цього періоду ви також повинні сплатити податок або різницю між податком до сплати з доходів, зазначених у податковій декларації, та сумою авансів, сплачених з початку року.
Увага: Якщо ви маєте статус нерезидента (у вас немає зареєстрованого офісу або правління в Польщі) і ви отримуєте дохід лише від транскордонного злиття або поділу юридичних осіб, ви подаєте свою декларацію CIT-8 до кінця третього місяця, наступного за місяцем отримання цього доходу. Ви також повинні сплатити належний податок протягом цього періоду.
Якщо ви є материнською компанією в групі податкового капіталу, подайте свою податкову декларацію CIT-8AB.
Якщо ви обрали оподаткування за єдиною ставкою (Естонський CIT), ви подаєте до податкового органу декларацію про суму доходу, отриманого за попередній податковий рік (CIT-8E). Для цього у вас є час до кінця 3-го місяця наступного податкового року.
Строк сплати податку за єдиною ставкою залежить від суб’єкта оподаткування за єдиною ставкою:
Доходи від діяльності, що здійснюються іноземними підконтрольними підрозділами, відображаються в податковій декларації CIT-CFC. Ви подаєте її окремо для кожного з блоків.
Подати податкову декларацію можна до кінця 9-го місяця року, наступного за податковим. Ви також повинні сплатити податок протягом цього періоду.
Якщо ви отримуєте дохід від нереалізованого прибутку, подайте декларацію CIT-NZ.
Подати декларацію можна до 7 числа місяця, наступного за місяцем, у якому виник дохід від нереалізованого прибутку. Ви також повинні сплатити податок протягом цього періоду.
Спосіб подачі декларацій
Декларації CIT-8 і CIT-8AB і декларація CIT-8E подаються в електронній формі.
Декларації CIT-CFC та CIT-NZ подаються в електронній або паперовій формі.
Електронні бланки на www.podatki.gov.pl.
Якщо ви не бажаєте подавати декларації особисто, це може зробити за вас повірений.
Якщо ви є платником податку СІТ, ви повинні вести бухгалтерські книги. На їх основі можна буде правильно визначити суму доходу (збитку), базу оподаткування та суму податку на прибуток підприємств.
Бухгалтерські книги повинні вестися відповідно до положень Закону про бухгалтерський облік.
Ви також ведете бухгалтерські книги, коли ви є філією чи представництвом іноземних підприємців.
Якщо ви є громадською організацією (наприклад, асоціацією, фондом), об’єднанням органів місцевого самоврядування чи групою сільських домогосподарок, ви можете вести спрощений реєстр доходів і витрат.
Особливі принципи ведення бухгалтерського обліку застосовуються, зокрема, до банків, брокерських контор, пенсійних фондів, інвестиційних фондів, страхових компаній та перестрахових компаній.
Яка ставка корпоративного податку
Базові ставки податку CIT становлять:
Ви можете скористатися зниженою ставкою - 9%, якщо:
У деяких випадках – пов’язаних із перетвореннями та натуральними внесками, не можна використовувати ставку 9%.
Примітка: ставка 9% не поширюється на доходи від джерела – приросту капіталу.
Єдина ставка на доходи капітальних компаній (Естонський CIT) становить:
Ставка податку становить 0,035% від суми первісної вартості всіх будівель, зменшеної на суму 10 000 000 злотих за кожен місяць.
Ставка податку становить 19% бази оподаткування.
До кваліфікованих прав інтелектуальної власності належать:
Ставка податку становить 10% від бази оподаткування.
Ставка податку становить 19% від бази оподаткування.
У деяких випадках вам не потрібно платити податок у Польщі або ви можете сплатити його за нижчою ставкою. Будь ласка, дивіться відповідну податкову угоду, щоб дізнатися, де і скільки платити CIT.
Звільнення від сплати податку на прибуток підприємств
Суб'єкти, зазначені в Законі, підлягають звільненню.
Суб’єкти також звільняються від оподаткування СІТ. Тоді вони підлягають т. зв. суб'єктивному звільненню.
Установи, звільнені від оподаткування СІТ, включають:
Іншим видом пільг є також т. зв. об'єктивне звільнення, яке можна розділити на: безумовні та умовні.
Безумовне звільнення — це привілей, на який ви маєте право, якщо отримуєте дохід із джерела, звільненого від податку на прибуток, незалежно від мети, на яку ви витрачаєте отримані кошти.
До інших беззастережних виключень належать:
Умовне звільнення полягає в тому, щоб звільнити частину або всі ваші доходи від оподаткування, але лише за умови, що ви спрямовуєте їх на цілі, визначені законодавцем.
До умовних звільнень належать:
Ви не можете скористатися наведеними вище пільгами, якщо: