Data publikacji: 16.06.2026
Data aktualizacji: 16.06.2026
Під час ведення бізнесу необхідно зареєструватися як платник VAT, якщо:
Подайте заяву на реєстрацію (VAT-R):
Ви можете скористатися звільненням від обов’язку реєстрації як платник VAT:
Для реєстрації платником VAT – подайте до податкового органу реєстраційну заяву за формою VAT-R.
Пам’ятайте: для реєстрації платника VAT потрібен номер NIP (податковий ідентифікаційний номер). Якщо у вас його немає – подайте заяву на ідентифікацію NIP.
Ви подаєте заяву VAT-R до компетентного податкового органу. Якщо:
Заяву VAT-R можете:
Реєстраційну заяву (VAT-R) подавайте:
Реєстрація платника VAT є безкоштовною. Однак, якщо ви вкажете в заявці, що хочете отримати підтвердження реєстрації, ви заплатите 170 злотих.
Податковий орган перевірить вашу заяву та, залежно від обраного варіанту, зареєструє вас як «активного платника VAT» або «звільненого платника VAT». Якщо ви вказали в заяві, що хочете отримати підтвердження реєстрації та здійснили оплату, орган видасть вам підтвердження реєстрації.
На етапі перевірки заяви податковий орган може попросити надати додаткові документи.
Вас не зареєструють, якщо:
Вас не зареєструють, якщо:
Ви подаєте зміну реєстраційних даних платника VAT у формі VAT-R. Для цього позначте на формі, що мета повідомлення – оновлення даних.
Ви повинні зробити це протягом 7 днів з дати зміни даних.
Вам не потрібно оновлювати декларацію VAT-R, якщо ви змінюєте дані, які підлягають оновленню відповідно до Закону про засади реєстрації та ідентифікації платників податків та платників (наприклад, зміна адреси, зміна прізвища, зміна назви компанії). Ви оновлюєте ці дані за допомогою заяви на оновлення даних з метою реєстрації - відповідно за формою CEIDG-1, NIP-2, NIP-7, NIP-8 або шляхом подання заяви про зміну даних до Національного судового реєстру. Ви також повинні повідомити про зміну адреси за формою VAT-R, тільки якщо така зміна спричинила зміну сфери діяльності керівника податкового органу.
Положення не передбачають скасування реєстрації платників VAT, але можливість вилучення з реєстру платників VAT.
Ви можете знятися з реєстрації як платник VAT, якщо ви припинили свою діяльність, що підлягає оподаткуванню VAT в Польщі. Для цього подайте форму VAT-Z до відповідного податкового органу. У вас є 7 днів, щоб зробити це з дати припинення такої діяльності. На підставі цього повідомлення керівник податкового органа вилучить вас з реєстру платників VAT.
Ви не можете передати свою реєстрацію платника VAT компанії, яка має інший номер податкової ідентифікації (NIP).