Data publikacji: 28.05.2026
Data aktualizacji: 05.10.2026
Інформація про податкове резидентство для пенсіонерів, які є резидентами інших країн
Визначення податкового резидентства - тобто місця проживання для цілей оподаткування, дозволяє визначити:
Ви можете отримати статус податкового резидента Польщі, якщо є фізичною особою і:
Зазначене вище застосовується з урахуванням договорів про уникнення подвійного оподаткування.
Якщо вас оголосили податковим резидентом дві країни, до вас застосовуються колізійні норми, викладені у відповідному договорі про уникнення подвійного оподаткування.
Податкове резидентство та оподаткування вашого доходу
Статус податкового резидента в Польщі означає, що всі доходи, незалежно від країни, в якій вони були отримані, повинні оподатковуватися в Польщі. Тоді ви підлягаєте т. зв. необмеженій податковій відповідальності.
Якщо ви не є податковим резидентом Польщі, ви є т. зв. нерезидентом. Як нерезидент, ви розраховуєтеся з податковим органом лише за свої доходи в Польщі. Тоді ви підлягаєте т. зв. обмеженій податковій відповідальності.
Якщо ви отримуєте пенсію з Польщі і проживаєте в іншій країні – то у двосторонньому договорі про уникнення подвійного оподаткування, укладеному між Польщею та цією країною, буде вказано, де ви повинні сплачувати податки. Це дозволить уникнути подвійного оподаткування – у двох різних країнах.
Однак, якщо ви проживаєте в країні, з якою Польща не уклала двостороннього договору про уникнення подвійного оподаткування, то ваш пенсійний дохід з Польщі буде оподатковуватися в Польщі.
Інформація про оподаткування пенсій, отриманих з інших країн
Якщо ви отримуєте пенсію з Польщі, але проживаєте в іншій країні, ваш дохід може оподатковуватися:
Пам’ятайте: щоб дізнатися, де ви повинні сплачувати податок зі свого пенсійного доходу, перегляньте договір про уникнення подвійного оподаткування між Польщею та країною, де ви проживаєте. Це дозволить уникнути сплати податку двічі – у двох різних країнах.
Якщо ваша пенсія за віком або інвалідністю оподатковується в Польщі, ви отримаєте її у розмірі, зменшеному на авансовий внесок на податок на прибуток.
Інформація про особливі умови для пенсіонерів з інших країн
Якщо ви отримуєте польську пенсію, яка оподатковується в Польщі, Заклад соціального страхування (ZUS) - як платник податку - щомісяця стягує з її суми аванс на податок з прибутку та сплачує його до податкового органу. Після закінчення податкового року платник подає до податкового органу інформацію РІТ-11А або річний податковий розрахунок РІТ-40А. Вам також необхідно надати такий же документ до ZUS.
У певних ситуаціях пенсія, яка оподатковується в Польщі, може бути звільнена від оподаткування.
У Польщі не оподатковуються:
Якщо ваша пенсія за віком або інвалідністю не оподатковується, ZUS не нараховуватиме з неї аванс на податок на прибуток. У цій ситуації він також не надасть вам жодної інформації про зроблені виплати.
Інформація про вплив на ставки податку на прибуток
Якщо ваша пенсія оподатковується в Польщі, належний податок до сплати розраховується відповідно до податкової шкали. Це означає, що розмір податку залежить від розміру вашої пільги.
Примітка: може статися, що ваша пенсія оподатковуватиметься не за шкалою оподаткування, а за ставкою, що випливає з договору про уникнення подвійного оподаткування, укладеного між Польщею та країною вашого місця проживання.
| База для обчислення податку (зл) | Податок становить |
|||
| понад | до | |||
| 120 000 | 12% за вирахуванням суми зменшення податку в розмірі 3600 зл | |||
| 120 000 | 10 800 зл + 32% від надлишку понад 120 000 зл. | |||
Важливо: враховуйте всі податкові пільги та відрахування, на які ви маєте право згідно з чинним законодавством Польщі.
Інформація про подання форми податкової декларації, терміни, порядок подання онлайн.
Ви подаєте відомості про суму отриманого доходу або понесеного збитку в податковому році до податкового органу, компетентного за адресою місцезнаходження платника (відділення ZUS, яке виплачує допомогу).
Яку подавати декларацію
Якщо ваша пенсія оподатковується в Польщі, ви отримаєте від ZUS:
Ці документи дозволять вам скласти податкову декларацію РІТ-37, яку ви подасте до податкового органу.
Вам не потрібно подавати податкову декларацію, якщо ви отримали від ZUS річний розрахунок податку PIT-40A i:
Якщо вам не потрібно подавати податкову декларацію, і ви хочете передати 1% від свого податку вибраній громадській організації – подайте заяву PIT-OP. Зробити це потрібно до 30 квітня року, наступного за податковим. Ви подаєте декларацію до податкового органу, компетентного за адресою місцезнаходження платника (філія ZUS, яка виплачує допомогу).
У вас є час з 15 лютого по 30 квітня року, що настає за податковим роком, щоб подати декларацію про суму отриманого доходу або понесеного збитку.
Примітка: дострокові декларації вважаються поданими 15 лютого.
Якщо 30 квітня припадає на суботу або вихідний день, то останнім днем подання податкової декларації вважається перший робочий день, наступний за вихідним днем або днями.
Важливо: якщо ви допустили помилку при складанні декларації, ви маєте право виправити її, подавши виправлення декларації.
Ви можете подати декларацію на папері або онлайн за допомогою:
Декларацію на папері ви підписуєте власноруч.
Якщо ви хочете подати податкову декларацію в електронному вигляді за допомогою сервісу Twój e-PIT, увійдіть на веб-сайт e-Urząd Skarbowy за допомогою:
Після входу в систему надсилання податкової декларації через сервіс Twój е-РІТ не потребує додаткової перевірки.
Ви можете підписати подані свідчення онлайн через інтерактивну форму в системі e-Deklaracje за допомогою:
Якщо ви не бажаєте подавати свідчення особисто, ваш повірений може зробити це за вас.
Примітка: декларації, подані повіреним, не можуть бути підписані «авторизуючими даними»
Важливо: Підтвердженням подання декларації в електронному вигляді є Офіційне підтвердження отримання. Не забудьте перевірити, чи ви його отримали.
Декларація про розмір збору солідарності
Якщо ви зобов’язані сплатити збір солідарності, подайте декларацію DSF-1. Ви повинні подати цю форму до 30 квітня до компетентного для вас податкового органу.
Декларацію DSF-1 можна подати на паперовому носії або в електронній версії через:
Декларацію на папері ви підписуєте власноруч.
Декларацію онлайн ви можете підписати:
Ви також можете призначити повіреного, який підпише за вас декларацію.
Примітка: дані авторизації не можна використовувати для підписання декларацій, які подають повірені особи.
Якщо ви подаєте декларацію про розмір збору солідарності з помилкою, ви маєте право виправити декларацію, подавши коригувальну декларацію.
Важливо: якщо ви подаєте декларацію онлайн, переконайтеся, що ви отримали офіційний сертифікат. Це документ, який підтверджує, що ваша декларація надійшла до податкового органу.
Якщо ваша декларація містила помилку - ви маєте право виправити її, подавши виправлення декларації.
Інформація про те, як оскаржити податок.
Платник не повинен стягувати з вас авансовий платіж з податку на прибуток, якщо:
Однак може статися так, що платник через помилку або через невизначеність вашого місця проживання стягне з вас авансовий податок. У такій ситуації можна звернутися до податкового органу з заявою про підтвердження переплати, тобто повернення неправомірно стягненого податку.
У заяві ви вказуєте, який податок і в якому розмірі стягнуто неправомірно.
Пам’ятайте: якщо ви нерезидент і отримуєте пенсію за віком (пенсію по інвалідності) через платника – ви подаєте заяву до податкового органу за адресою місцезнаходження платника (відділення ZUS, що виплачує допомогу).
У податкового органу є місяць, щоб прийняти рішення у вашій справі, а в особливо складній справі – два місяці.
Якщо в складеній вами податковій декларації зазначено переплату податку, податковий орган зобов’язаний повернути її вам.
Повернення податку буде здійснено не пізніше строку:
- від дня подачі декларації
- від дня подачі первинної декларації.
Як отримати повернення податка
Важливо: щоб отримати повернення податку, надайте податковому органу номер свого рахунку. Ви можете зробити це відразу під час подання податкової декларації або заповнивши коригувальну форму (NIP-7 або ZAP-3).
Ви можете отримати переплату в касі органу тільки за запитом.
Пам’ятайте: якщо ви не вкажете рахунок, на який хочете отримати повернення переплати, і сума переплати не перевищує 32 злотих, ви зможете отримати її лише в касі органа.
Ви можете не отримати повернення переплати, якщо податковий орган визначить, що у вас є заборгованість. Ваша переплата буде вирахована повністю або частково, щоб покрити цю заборгованість.
Якщо ви не подаєте податкову декларацію або надаєте неправильні суми, розмір вашого податку може визначити податкова служба.
Пам’ятайте: Ви маєте право оскаржити це рішення. Ви подаєте апеляцію протягом 14 днів з дня вручення рішення до вищого органу через орган, який виніс рішення.