Data publikacji: 02.06.2026
Data aktualizacji: 05.10.2026
Якщо ви отримали спадщину, вартість якої перевищує неоподатковувану суму, - ви підлягаєте сплаті податку на спадщину і дарування.
Податкове зобов'язання виникає в момент:
Якщо ви повідомите про набуття спадщини лише під час перевірки податкового органа або митно-податкового органа, то податкове зобов’язання виникне з дати такого повідомлення.
В Польщі підлягає оподаткуванню набуття:
Важливо: набуття у власність речей, що знаходяться за кордоном, або майнових прав, вчинених за кордоном, підлягає оподаткуванню в Польщі, якщо на момент відкриття спадщини ви були громадянином Польщі або мали постійне місце проживання на території Польщі.
Вам не потрібно платити податок, якщо чиста вартість спадщини не перевищує неоподатковувану суму.
Неоподатковувана сума становить:
Пам'ятайте! При розрахунку неоподатковуваної суми підсумовується ринкова вартість вашої частини спадщини та вартість майна та майнових прав, які ви отримали від спадкодавця за 5 років, що передують року, в якому ви набули спадщину.
Якщо вартість набутого майна перевищує неоподатковувану суму, і ви не можете скористатися звільненням від оподаткування – подайте податкову декларацію SD-3.
Якщо ви набуваєте спадщину разом з іншими спадкоємцями - додайте інформацію SD-3/A до заяви SD-3.
Ви подаєте свою декларацію до місцевого податковог органу.
У вас є місяць, щоб подати заяву з моменту, коли рішення суду про остаточне набуття спадщини набирає силу, або реєстрації нотаріусом свідоцтва про спадщину.
До своїх свідчень додайте документи, які підтверджують:
У заяву SD-3 ви можете включити інформацію про пільги, якими ви хотіли б скористатися, наприклад, пільга на житло.
Сума податку залежить від групи оподаткування, до якої ви належите.
|
Сума надлишку в злотих |
Податок становить | |
|---|---|---|
|
понад |
до | |
|
I група оподаткування |
||
| 10 278 | 3% | |
| 10 278 |
20 556 |
308 зл 30 гр i 5% від надлишку понад 10 278 zł |
|
20 556 |
822 зл 20 гр i 7% від надлишку понад 20 556 zł |
|
|
II група оподаткування |
||
| 10 278 |
7% |
|
| 10 278 | 20 556 |
719 зл 50 гр i 9% від надлишку понад 10 278 zł |
| 20 556 |
1 644 зл 50 гр i 12 % від надлишку понад 20 556 zł |
|
|
III група оподаткування |
||
| 10 278 |
12% |
|
| 10 278 | 20 556 |
1 233 зл 40 гр i 16% від надлишку понад 10 278 zł |
| 20 556 |
2877 зл 90 гр i 20% від надлишку понад 20 556 zł |
|
Вам треба сплатити податок протягом 14 днів з дня вручення рішення податкового органу про суму податку.
Ви маєте право на повне звільнення від сплати податку, якщо ви успадкували спадщину від: чоловіка/дружини, дітей, онуків, правнуків, батьків, дідусів, прадідів, пасинків, братів і сестер, вітчима чи мачухи.
Ви маєте право на повне звільнення від сплати податку, навіть якщо ви отримали спадщину від особи:
Пам’ятайте! Ви не можете бути звільнені від оподаткування, якщо спадкодавець помер до 1 січня 2007 року.
Щоб скористатися звільненням від оподаткування, подайте форму SD-Z2 до компетентного податкового органу.
У вас є на це 6 місяців, рахуючи з:
Якщо спадкоємців декілька – кожен окремо подає SD-Z2.
Ви можете скористатися звільненням незалежно від вартості отриманої спадщини.
Ви не подаєте заяву, якщо ринкова вартість спадщини не перевищує неоподатковувану суму, тобто суму 9 637 злотих.
Якщо ви не подасте SD-Z2 вчасно – ви не зможете скористатися звільненням. Тоді ви будете сплачувати податок на умовах, визначених для I групи податків.
Важливо: якщо ви дізналися про спадщину через 6 місяців після виникнення податкового зобов'язання - ви маєте право на звільнення від оподаткування.
Щоб скористатися своїм правом на звільнення від оподаткування:
Ви подаєте свою заяву до місцевого компетентного податкового органу.
Ви встановлюєте компетентний місцевий орган:
Якщо ви не можете визначити місцеву юрисдикцію - компетентним податковим органом є відповідно керівник Третього податкового органу Варшава-Середмістя.