Data publikacji: 20.05.2026
Data aktualizacji: 05.10.2026
Інформація про податкове резидентство для осіб, які їздять на роботу за кордон.
Визначення податкового резидентства, тобто місця проживання для цілей оподаткування, дозволяє визначити:
Ви можете отримати статус податкового резидента Польщі, якщо є фізичною особою та:
Зазначене застосовується з урахуванням договорів про уникнення подвійного оподаткування.
Якщо вас оголосили податковим резидентом двох країн, до вас застосовуються колізійні норми, викладені у відповідному договорі про уникнення подвійного оподаткування.
Якщо ви маєте статус податкового резидента Польщі, будь-який дохід, незалежно від країни, в якій він був отриманий, ви повинні розраховувати у Польщі. Тоді ви підлягаєте т. зв. необмеженій податковій відповідальності.
Якщо ви не маєте статусу податкового резидента Польщі (ви є так званим нерезидентом), ви розраховуєтеся з податковим органом лише за доходи, отримані в Польщі. Тоді ви підлягаєте т. зв. обмеженій податковій відповідальності.
Якщо ви працюєте в Польщі, а живете в іншій країні – у двосторонньому договорі про уникнення подвійного оподаткування, укладеному між Польщею та цією країною, буде вказано, де ви повинні платити податки. Це дозволить уникнути подвійного оподаткування – у двох різних країнах.
Інформація про детальні правила для осіб, які їздять на роботу з сусідніх країн ЄС.
Ви будете платити податок з доходів від роботи в Польщі, коли:
Для цього зверніться до договору про уникнення подвійного оподаткування, укладеного між Польщею та країною, де ви проживаєте. Це дозволить уникнути подвійної сплати податку у двох різних країнах.
Якщо ви живете в іншій країні, але працюєте в Польщі на польського роботодавця, ви сплачуєте зі своїх доходів податок у Польщі. Ваш роботодавець - як платник податку - стягує щомісячні авансові внески з вашого доходу та сплачує їх до податкового органу. Після закінчення податкового року платник надсилає до податкового органу відомості про доходи з інших джерел, а також про доходи та аванси з податку на прибуток (РІТ-11). Таку інформацію роботодавець також повинен надати вам.
РІТ-11 містить інформацію, яка потрібна для правильного розрахунку з податковим органом. На її підставі ви заповнюєте декларацію про суму доходу, отриманого в податковому році.
Якщо ви живете в іншій країні, але працюєте в Польщі на іноземного роботодавця, який має заклад або постійне представництво в Польщі, то ви сплачуєте зі своїх доходів податок у Польщі. Ваш роботодавець - як платник податку - стягує щомісячні авансові внески з вашого доходу та сплачує їх до податкового органу. Після закінчення податкового року платник надсилає до податкового органу відомості про доходи з інших джерел, а також про доходи та аванси з податку на прибуток (РІТ-11). Таку інформацію роботодавець також повинен надати вам.
РІТ-11 містить інформацію, яка потрібна для правильного розрахунку з податковим органом. На її підставі ви заповнюєте декларацію про суму доходу, отриманого в податковому році.
Якщо ви живете в іншій країні, але працюєте в Польщі на іноземного роботодавця, який не має закладу чи постійного представництва в Польщі, і ваше перебування в Польщі перевищує 183 дні*, то ви сплачуєте податок зі своїх доходів у Польщі. У такій ситуації ви зобов’язані внести до податкового органу аванс з податку на прибуток.
Пам’ятайте: перший авансовий платіж ви вносите, коли ваше перебування в Польщі перевищить 183 дні.
При розрахунку суми авансового внеску ви враховуєте доходи, отримані з початку податкового року, за вирахуванням сплачених внесків на соціальне страхування, які підлягають вирахуванню в Польщі. Ви розраховуєте суму авансового внеску за ставкою 17% або 32%.
Важливо: щомісячний дохід – це дохід, отриманий протягом місяця за вирахуванням місячних витрат на його отримання.
Аванси з податку на прибуток ви сплачуєте до податкового органу щомісяця на індивідуальний податковий мікрорахунок. У вас на це є час до 20 числа місяця, наступного за місяцем, до якого відноситься авансовий внесок, а за грудень – до закінчення подання річної податкової декларації.
Примітка: Ви можете перевірити податковий мікрорахунок онлайн - за допомогою генератора, або отримати його в будь-якому податковому органі.
Ваш дохід від роботи, мандатних контрактів, аспірантури чи студентської практики звільняються від оподаткування, якщо:
* протягом податкового року або кожного двомісячного періоду, що починається або закінчується в даному податковому році (відповідно до положень деяких договорів про уникнення подвійного оподаткування)
Якщо ваша винагорода за роботу оподатковується в Польщі, то належний податок розраховується за шкалою податків. Це означає, що розмір податку залежить від суми отриманого вами доходу.
| База для обчислення податку (зл) | Податок становить |
|||
| понад | до | |||
| 120 000 | 12% 12% за вирахуванням суми зменшення податку в розмірі 3600 зл |
|||
| 120 000 | 10 800 зл + 32% від надлишку понад 120 000 зл. | |||
Важливо: під час розрахунку суми податку враховуйте всі податкові кредити та відрахування, на які ви маєте право згідно із законодавством Польщі.Примітка: якщо ваш дохід від роботи, за вирахуванням сплачених внесків на соціальне страхування (вираховуються в Польщі), перевищує суму 1 000 000 злотих, вам доведеться сплатити збір солідарності. Збір становить 4% від надлишку понад 1 000 000 зл.
Інформація про подання форми податкової декларації, терміни, порядок подання онлайн
Ви подаєте декларації щодо суми отриманого доходу або понесеного збитку в податковому році до податкового органу, уповноваженого з огляду на:
У кожнму воєводстві є один податковий орган, куди ви подаєте свою декларацію:
Важливо: якщо ви отримуєте дохід у кількох воєводствах, ви подаєте свою податкову декларацію до Третього податкового управління Варшава-Середмістя.
Якщо роботодавець взяв аванс з вашої винагороди, то ви повинні отримати від нього інформацію РІТ-11. На її підставі ви подаєте в податковий орган декларацію РІТ-37.
Якщо роботодавець не був зобов’язаний стягувати податок з вашої винагороди, то ви подаєте в податковий орган декларацію РІТ-36.
Важливо: Вам не потрібно подавати податкову декларацію, якщо ви отримали в Польщі лише дохід, який був звільнений як пільга для молоді.
У вас є період з 15 лютого по 30 квітня року, що настає за податковим роком, для подачі декларації про суму отриманого доходу або понесеного збитку.
Примітка: дострокові декларації вважаються поданими 15 лютого.
Якщо 30 квітня припадає на суботу або вихідний день, то останнім днем подання податкової декларації вважається перший робочий день, наступний за вихідним днем або днями.
Пам’ятайте: якщо ви допустили помилку під час підготовки декларації, ви маєте право виправити її, надіславши виправлення декларації.
Ви можете подати свою декларацію у формі:
Подати декларацію в електронній формі можна через:
Декларацію в паперовій формі підпишіть власноруч.
Якщо ви хочете подати податкову декларацію в електронній формі за допомогою сервісу Twój e-PIT, увійдіть на веб-сайт e-Urząd Skarbowy за допомогою:
Після входу в систему, надсилання податкової декларації через сервіс Twój е-РІТ не потребує додаткової перевірки.
Ви можете підписати подані свідчення онлайн через інтерактивну форму в системі e-Deklaracje за допомогою:
Якщо ви не бажаєте давати свідчення особисто, ваш повірений може зробити це за вас.
Примітка: декларації, подані повіреним, не можуть бути підписані «авторизуючими даними»
Важливо: Підтвердженням подання декларації в електронному вигляді є Офіційне підтвердження отримання. Не забудьте перевірити, чи ви його отримали.
Якщо ви зобов’язані сплатити збір солідарності, подайте декларацію DSF-1 до компетентного для вас органу. На це у вас є час до 30 квітня.
Подати декларацію DSF -1 можна в паперовій або електронній формі.
Підпишіть декларацію в паперовій формі власноруч.
Ви можете підписати подану декларацію онлайн:
Якщо ви не бажаєте подавати декларацію особисто, ваш повірений може це зробити за вас.
Примітка: декларації, подані повіреним, не можуть бути підписані «даними авторизації».
Якщо ваша декларація містила помилку - ви маєте право виправити її, подавши виправлення до декларації.
Важливо: Підтвердженням подання декларації в електронному вигляді є Офіційне підтвердження отримання. Не забудьте перевірити, чи ви його отримали.
Інформація про те, як оскаржити податок.
Якщо зі складеної вами податкової декларації виникає переплата податку, то податковий орган зобов’язаний вам її повернути.
Повернення переплати буде здійснено не пізніше строку:
- від дня подачі декларації.
Пам’ятайте: якщо ви подасте декларацію раніше встановленого терміну, термін повернення переплати почнеться з 15 лютого.
Якщо після подання податкової декларації ви виявите, що допустили помилку в розрахунку або що не вирахували належні вам пільги, наприклад, допомогу на дитину, ви можете подати виправлення податкової декларації. Після цього податок буде повернено на підставі поданого виправлення. До виправлення слід додати заяву про переплату.
Переплата, що виникла в результаті коригування податкової декларації, повертається протягом 2 місяців з дня подання заяви про переплату, але не раніше встановленого строку:
- від дня подачі декларації.
Пам’ятайте: якщо ви нерезидент і отримуєте винагороду без посередництва платника, ви подаєте виправлення та заяву до податкового органу у справах нерезидентів того воєводства, де ви перебуваєте чи працювали.
Якщо ви нерезидент і отримуєте винагороду через платника - ви подаєте виправлення та заяву до податкового органу у справах нерезидентів того воєводства, в якому платник проживає або має зареєстрований офіс.
Ви можете отримати переплату податку:
Важливо: щоб отримати переплату на ваш банківський рахунок, надайте податковому органу номер свого рахунку. Ви можете зробити це відразу під час подання податкової декларації або заповнивши форму коригування (NIP-7 або ZAP-3).
Переплата, повернута поштовим переказом, зменшується на вартість її повернення.
Ви можете отримати переплату в касі органу тільки за запитом.
Пам’ятайте: якщо ви не вкажете рахунок, на який хочете отримати повернення переплати, і сума переплати не перевищує 32 злотих, ви зможете отримати її лише в касі органу.
Ви можете не отримати переплату, якщо податковий орган визначить, що у вас є заборгованість. Ваша переплата буде вирахована повністю або частково, щоб покрити цю заборгованість.
Якщо ви не подасте податкову декларацію або надасте неправильні суми, розмір вашого податку може визначити податкова служба.
Пам’ятайте: Ви маєте право оскаржити це рішення. Ви подаєте апеляцію протягом 14 днів з дня вручення рішення до вищого органу через орган, який виніс рішення.