Czat z Wirtualnym Asystentem Klienta Kaspro - na co warto zwrócić uwagę


Poznaj przewodnik po rozmowie z Wirtualnym Asystentem Klienta Kaspro.

 

W czym pomoże Kaspro

Czatbot Kaspro udziela informacji całodobowo. Możesz z nim rozmawiać w języku polskim. Kaspro odpowie na część pytań, w zakresie których kontaktujesz się z administracją skarbową. Dzięki niemu szybciej uzyskasz odpowiedzi.

Kaspro odpowie na najpopularniejsze pytania, które nie wymagają szczegółowej analizy stanu faktycznego i interpretacji przepisów. Nieustannie się rozwija i poszerza swoją wiedzę.

Odpowiada na pytania w tematach:

  • podatku dochodowego od osób fizycznych

Kaspro odpowie na pytania, które dotyczą:

    • najmu prywatnego
    • składek ZUS
    • działalności gospodarczej
  • podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC), podatku od spadków i darowizn (SD)

Kaspro odpowie na pytania, które dotyczą np.:

    • pożyczki
    • darowizny
    • spadku
    • zakupu samochodu.
  • zeznań rocznych osób fizycznych

Kaspro odpowie na pytania związane z zeznaniami rocznymi. Ta usługa jest dostępna od stycznia do kwietnia każdego roku.

Kaspro przekieruje Cię od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00 do konsultanta Krajowej Informacji Skarbowej, jeśli:
  • rozpozna, że Twoje pytanie wymaga zaangażowania człowieka lub
  • Ty uznasz, że chcesz porozmawiać z konsultantem i poinformujesz o tym Kaspro (napiszesz w oknie czatu np. „połącz mnie z konsultantem”, „połącz mnie z człowiekiem”).
O zmianie godzin pracy np. w dni okołoświąteczne, Kaspro powiadomi Cię odpowiednim komunikatem.

 

  • Usługi Twój e-PIT oraz
  • Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)

Czatbot Kaspro odpowie na Twoje pytania. Jeśli będziesz chciał porozmawiać z konsultantem, Kaspro zaproponuje np. możliwość kontaktu telefonicznego

W czym Kaspro potrzebuje wsparcia konsultanta

W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) innym niż najem prywatny, składki ZUS, działalność gospodarcza oraz podatku od towarów i usług (VAT) Kaspro przekieruje Cię bezpośrednio do konsultanta.

Konsultanci odpowiadają na pytania od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00.
O zmianie godzin pracy np. w dni okołoświąteczne, Kaspro powiadomi Cię odpowiednim komunikatem.

Jak rozmawiać z Kaspro

Poniżej znajdziesz przykład rozmowy.

Aby rozpocząć rozmowę, kliknij ikonę czatu, która znajduje się w prawym dolnym rogu. Ikonę znajdziesz na stronie podatki.gov.pl, w zakładce „Skontaktuj się z nami” oraz na jej niektórych podstronach.

Zaakceptuj regulamin oraz potwierdź, że nie jesteś robotem.

Wybierz zakres tematyczny, o którym chcesz rozmawiać.

Wpisuj proste wiadomości w okno na dole czatu lub korzystaj z gotowych tematów - „Popularne tematy”. Nie możesz wklejać treści ani obrazów.

„Popularne tematy” to przygotowane dla Ciebie podpowiedzi, które dotyczą najczęstszych tematów rozmów. Nie musisz z nich korzystać. Jeżeli nie znajdujesz swojego pytania w „Popularnych tematach”, wpisz je w okno na dole czatu.

„Powiązane tematy” to przygotowane dla Ciebie dodatkowe informacje związane z tematem, którego dotyczy Twoja rozmowa z Kaspro.

Jeśli klikniesz w temat, który Cię interesuje, informacja otworzy się w przeglądarce internetowej, w osobnej zakładce. Po tym, jak zapoznasz się z jej treścią, możesz powrócić do czatu.

Po przekierowaniu do pracownika, nie zamykaj okna czatu. Rozmowę będziesz kontynuował w tym samym oknie dialogowym.

Konsultant dołączy do rozmowy, jak tylko będzie dostępny.

Kaspro zada Ci kilka pytań, które umożliwią udzielenie odpowiedzi na Twoje pytanie.

Jeśli nie odpowiesz na pytanie lub nie wpiszesz wiadomości w okno czatu, czatbot Kaspro poprosi o reakcję. Jeśli nie będziesz kontynuował czatu, rozmowa zostanie zakończona.

Możesz pobrać historię konwersacji oraz wyrazić opinię na temat czatu.

Informacje dotyczące regulaminu usługi

Informacje dotyczące obowiązku informacyjnego w kanale komunikacji czat