telePIN – Twoje hasło do bezpiecznego potwierdzenia tożsamości w celu uzyskania informacji indywidualnej


telePIN – Twoje pytania, nasze odpowiedzi.
Ustaw samodzielnie swój indywidualny kod telePIN w e-Urzędzie Skarbowym.

17.09.2024

 

Zanim zadzwonisz na infolinię Krajowej Administracji Skarbowej przygotuj identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP) oraz telePIN.

Jeżeli dzwonisz w imieniu swojego mocodawcy lub organizacji przygotuj również jego identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP).

Co to jest telePIN

Sześciocyfrowy kod telePIN służy do weryfikacji Twojej tożsamości podczas kontaktu z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Kod telePIN nie może zawierać identycznych cyfr np. 111111 ani następujących po sobie cyfr np. 123456.

Do czego potrzebny jest kod telePIN

Potwierdzając tożsamość kodem telePIN oraz Twoim identyfikatorem podatkowym (PESEL lub NIP) możesz uzyskać indywidualną informację podatkową, np. o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych.

Ważne! Nie podawaj kodu telePIN osobom, które dzwonią do Ciebie.
Kod telePIN podajesz tylko w sytuacji, gdy to Ty nawiązujesz kontakt z Infolinią KAS lub pracownikiem urzędu skarbowego.

Jak ustawić, zmienić, odblokować lub usunąć telePIN

W e-Urzędzie Skarbowym, możesz samodzielnie nadać, zmienić odblokować lub usunąć telePIN:

  1. Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego na swoje konto osobiste poprzez stronę  
  2. Z menu po lewej stronie wybierz Ustawienia a następnie wybierz kafel Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. To tutaj:
    • Nadasz kod telePIN wybierając przycisk Ustaw telePIN
    • Zmienisz kod wybierając przycisk Zmień telePIN
    • Odblokujesz kod telePIN poprzez wybór przycisku odblokuj telePIN.

Jeśli podczas kontaktu z Krajowej Administracji Skarbowej trzykrotnie podasz błędny kod telePIN, nastąpi jego zablokowanie. Funkcja odblokowania kodu telePIN jest dostępna po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego i tylko Ty możesz go odblokować

    • Usuniesz telePIN poprzez wybór przycisku Usuń telePIN.

Pamiętaj jednak, że po usunięciu kodu telePIN nie uzyskasz informacji indywidualnej podczas kontaktu telefonicznego. W każdym momencie możesz ponownie ustawić kod telePIN.

Ważne! Jeśli nie ustawisz telePIN nadal uzyskasz ogólną informację podatkowo-celną przez telefon.

Skorzystaj z instrukcji:

Instrukcja nadania-zmiany-usunięcia-odwołania kodu telePIN (PDF, 481KB)

Jak uzyskać indywidualną informację podatkową

Po połączeniu z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej

    • wybierz 1 - infolinia urzędu skarbowego
    • wybierz temat rozmowy

Jeśli chcesz uzyskać indywidualną informację podatkową – uwierzytelnij się podając swój kod telePIN oraz identyfikator podatkowy (PESEL lub NIP).

Możesz uwierzytelnić się:

    • przed rozpoczęciem rozmowy z konsultantem po wybraniu z zapowiedzi „Chcę uzyskać informację o swoich danych”
    • w trakcie rozmowy z konsultantem – nasz pracownik przekieruje Cię do usługi uwierzytelnienia

 

Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO). Wówczas zostaniesz dodatkowo poproszony o podanie identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP) mocodawcy/organizacji.

Najczęściej zadawane pytania w sprawie telePIN