Ministerstwo Finansów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy w wersji 1.0.
Aplikacja opublikowana:
Ostatnia aktualizacja aplikacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja mobilna jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- aplikacja ogranicza swój widok wyłącznie do orientacji pionowej,
- aplikacja nie obsługuje klawiatur zewnętrznych
- nie wszystkie informacje są dostępne dla użytkowników korzystających z urządzeń asystujących (czytników ekranu) - np. niektóre przyciski zamknięcia lub rezygnacji w oknach dialogowych i oknach webowych otwierających się w aplikacji,
- klawiatura wirtualna urządzenia może nie być domyślnie ustawiona na typ wprowadzanych danych,
- kolejność odczytu może nie być w pełni zrozumiała w przypadku listy kwot zobowiązań na stronie głównej aplikacji,
- metody nawigacji nie są spójne pomiędzy główną częścią aplikacji a oknami webowymi otwierającymi się w aplikacji,
- nawigacja za pomocą fokusa nie zawsze jest jednolita w oknach webowych otwieranych w aplikacji
- użytkownik nie zawsze jest informowany, że kliknięcie linku otworzy nowe okno w oknach webowych otwieranych w aplikacji
- hierarchia nagłówków może być niezachowana w oknach webowych otwieranych w aplikacji,
- czasami usługa nie dostarcza odpowiednich podpowiedzi przy polach formularza w oknach webowych otwieranych w aplikacji,
- walidacja w usłudze nie działa jednolicie w oknach webowych otwieranych w aplikacji,
- w serwisie generowane są niedostępne dokumenty PDF.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Planujemy w 2025 aktualizować aplikację mobilną. W kolejnych aktualizacjach zamierzamy zlikwidować większość błędów dostępności cyfrowej, o których mowa powyżej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić do Departamentu Relacji z Klientami w Wydziale Wsparcia i Rozwoju Usług Zdalnych — mejlowo dostepnosc.uslug@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (22) 694 55 55.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
e-Urząd Skarbowy udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej gmachu Ministerstwa Finansów znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej siedzib jednostek Krajowej Administracji Skarbowej znajdziesz na stronach tych jednostek w zakładce Załatwianie spraw/Dostępność.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Ministerstwo rozszerzyło katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym skontaktowanie się z urzędem. Więcej informacji o na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa - Informacja dla osób niepełnosprawnych/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.