Deklaracja dostępności


Ministerstwo Finansów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy w wersji 1.0.

Aplikacja opublikowana: 
Ostatnia aktualizacja aplikacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • aplikacja ogranicza swój widok wyłącznie do orientacji pionowej,
  • aplikacja nie obsługuje klawiatur zewnętrznych
  • nie wszystkie informacje są dostępne dla użytkowników korzystających z urządzeń asystujących (czytników ekranu) - np. niektóre przyciski zamknięcia lub rezygnacji w oknach dialogowych i oknach webowych otwierających się w aplikacji,
  • klawiatura wirtualna urządzenia może nie być domyślnie ustawiona na typ wprowadzanych danych,
  • kolejność odczytu może nie być w pełni zrozumiała w przypadku listy kwot zobowiązań na stronie głównej aplikacji,
  • metody nawigacji nie są spójne pomiędzy główną częścią aplikacji a oknami webowymi otwierającymi się w aplikacji,
  • nawigacja za pomocą fokusa nie zawsze jest jednolita w oknach webowych otwieranych w aplikacji
  • użytkownik nie zawsze jest informowany, że kliknięcie linku otworzy nowe okno w oknach webowych otwieranych w aplikacji
  • hierarchia nagłówków może być niezachowana w oknach webowych otwieranych w aplikacji,
  • czasami usługa nie dostarcza odpowiednich podpowiedzi przy polach formularza w oknach webowych otwieranych w aplikacji,
  • walidacja w usłudze nie działa jednolicie w oknach webowych otwieranych w aplikacji,
  • w serwisie generowane są niedostępne dokumenty PDF.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy w 2025 aktualizować aplikację mobilną. W kolejnych aktualizacjach zamierzamy zlikwidować większość błędów dostępności cyfrowej, o których mowa powyżej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić do Departamentu Relacji z Klientami w Wydziale Wsparcia i Rozwoju Usług Zdalnych — mejlowo dostepnosc.uslug@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 (22) 694 55 55.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

e-Urząd Skarbowy udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej gmachu Ministerstwa Finansów znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Informacje dotyczące dostępności architektonicznej siedzib jednostek Krajowej Administracji Skarbowej znajdziesz na stronach tych jednostek w zakładce Załatwianie spraw/Dostępność.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Ministerstwo rozszerzyło katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym skontaktowanie się z urzędem. Więcej informacji o na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa - Informacja dla osób niepełnosprawnych/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.