Podstawowy podatek od dochodów osobistych.
Mam dochody z pracy wykonywanej za granicą
Mam dochody z umowy zlecenia lub o dzieło
Podatki, które opłacasz, kiedy zmienia się Twoja sytuacja majatkowa.
Wybrane podatki lokalne oraz inne formy opodatkowania.
Od czynności cywilnoprawnych (PCC)
GLOBE - opodatkowanie wyrównawcze
Od sprzedaży alkoholu w opakowaniach powyżej 300 ml
Podatek od niektórych instytucji finansowych
Data publikacji: 15.12.2025
Data aktualizacji: 15.12.2025
Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoje bezpośrednie źródło wiedzy.
Nasi konsultanci prowadzą rozmowę w języku polskim. Rozpoczynając połączenie, wyrażasz zgodę na jej nagranie.
Dzwoniąc na infolinię KAS możesz uzyskać:
Indywidualną informację podatkową otrzymasz po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym lub aplikacji e-US, bez konieczności kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Na stronie e-US zakładka Ustawienia Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. W aplikacji e-US Konto zakładka Ustawienia konta i Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.
Dowiedz się więcej na temat usługi telePIN
Infolinię obsługują pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):
Infolinia obsługiwana przez pracowników urzędów skarbowych - konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:
Jeśli chcesz uzyskać indywidualną informację podatkową podczas rozmowy telefonicznej, potrzebujesz kodu telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Infolinia urzędu skarbowego jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO).
Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej – konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:
Konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych
Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów oferuje wsparcie w załatwianiu indywidualnych spraw związanych z poszczególnymi podatkami:
Informacje indywidualne dostępne są po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
Infolinia, na której możesz potwierdzić numer VAT kontrahentów.
Wnioski o weryfikację numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej możesz również złożyć pocztą elektroniczną na adres numery.vat@mf.gov.pl podając NIP i dane polskiego podatnika, numer VAT i dane kontrahenta z UE oraz datę weryfikacji.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Infolinia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) - konsultanci udzielają odpowiedzi w następujących tematach:
Po połączeniu wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o temat rozmowy. Jeżeli Kasja nie zrozumie Twoich słów lub temat rozmowy wykroczy poza jej możliwości, Kasja przełączy Cię do konsultanta.
Konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
Witamy na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Odpowiedzi na pytania dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur KSeF udzielamy pod numerem 6.
Dla zapewnienia jednolitej informacji podatkowej i celnej rozmowy są nagrywane. Aby zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wybierz 9.
Jeżeli chcesz połączyć się z infolinią:
Urzędu skarbowego – wybierz 1
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
Po wybraniu zakresu tematycznego:
Krajowej Informacji Skarbowej – wybierz 2
Po wybraniu cyfry „2”, wirtualna asystentka zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz, i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie Twoich słów, poprosi się o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.
Jeżeli Twoje pytanie dotyczy:
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
Jeżeli Twoja sprawa dotyczy:
Jeżeli zgłoszenie dotyczy:
Jeśli chcesz uzyskać:
We wrześniu podmiana środowisk testowych z KSeF 1.0 na KSeF 2.0.
Użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać.
Więcej na stronie ksef.podatki.gov.pl
Zgłoszenie dotyczące środowiska: