Głos podatnika - szczegóły zgłoszenia
Głos podatnika
48

44

4

Problem ze składaniem PPO - problem z logowaniem na portal podatkowy

Kategoria: Uslugi_elektroniczne
Numer zgłoszenia: Głos_podatnika_Uslugi_elektroniczne_114396
Data zgłoszenia: 26.03.2020
Status pomysłu: W trakcie realizacji
Na obecną chwilę jeśli podatnik założył konto kilka lat temu i nie pamięta jaki utworzył login nie ma możliwości udzielenia pełnomocnictwa ogólnego, gdyż na portalu podatkowym nie ma możliwości odzyskania loginu, co uniemożliwia złożenie kolejnego pełnomocnictwa.

1. Najlepiej aby logowanie na portal podatkowy odbywało się z wykorzystaniem profilu zaufanego (można w ten sposób tylko odblokować konto) lub poprzez dodanie funkcji "ODZYSKAJ LOGIN".

2. Drugim problemem ze składaniem PPO jest konieczność złożenia pisemnego wniosku (osobiście lub pocztą ewentualnie przez epuap) aby do konta na profilu podatkowym dołączyć spółkę, której podatnik jest przedstawicielem. Dopiero po rozpatrzeniu wniosku przez urząd skarbowy można udzielić pełnomocnictwa, co znacząco wydłuża czs potrzebny na złożenie PPO.

Tutaj rozwiązaniem byłoby powiązanie portalu podatkowego z danymi z KRS/CEIDG, lub możliwość dodania podmiotu przez podatnika - bez ingerencji z urzędu. Wówczas w trakcie wpisywania pełnomocnictwa weryfikowany byłby także sposób reprezentacji.
Ważne aby doprecyzować tutaj także kwestię podpisów w sytuacji reprezentacji wieloosobowej.

Odpowiedź MF:
Funkcje obecnego Portalu podatkowego w niedalekiej przyszłości przejmie e-Urząd Skarbowy, stąd nie rozwijamy już funkcjonalności Portalu (za wyjątkiem funkcji informacyjnych).
E-Urząd Skarbowy zapewniał będzie podatnikom ergonomiczne i użyteczne narzędzia ułatwiające wywiązywanie się z obowiązków (m.in. podatkowych), w szczególności poprzez usprawnienie komunikacji na linii podatnik, płatnik, pełnomocnik, notariusz – urząd skarbowy, który jest najczęstszym punktem kontaktu. Zaplanowane zostało dostarczenie nowoczesnych usług elektronicznych – odpowiednio do zakresu obowiązków podmiotu oraz wymaganych lub udostępnianych mu informacji, co powinno znacząco ograniczyć czas poświęcany przez podmiot na wymagane czynności.

Dodatkowo klienci KAS uzyskają korzyści z dostępu do zintegrowanych danych operacyjnych z obszarów podatków PIT, CIT, VAT lub postępowań egzekucyjnych i spraw majątkowych (np. aktów notarialnych) w pojedynczym punkcie kontaktu.

Projekt e-Urząd Skarbowy dostarczy między innymi następujące usługi:
• e-konto podatnika – umożliwiająca podatnikom podatków PIT, CIT, VAT będących osobami fizycznymi, prawnymi lub podmiotom nieposiadającym osobowości prawnej realizację czynności związanych z transakcjami, wykonywaniem obowiązków podatkowych i informacyjnych lub związanych z postępowaniem podatkowym za pomocą kanałów komunikacji elektronicznej,
• e-konto płatnika – umożliwiająca płatnikom zaliczek na podatek PIT będących osobami fizycznymi, prawnymi lub podmiotom nieposiadającym osobowości prawnej realizację czynności związanych z transakcjami, wykonywaniem obowiązków podatkowych i informacyjnych lub związanych z postępowaniem za pomocą kanałów komunikacji elektronicznej,
• e-konto pełnomocnika – umożliwiająca osobom fizycznym, posiadającym stosowne upoważnienie dostęp do danych podatkowych związanych z sprawami podatkowymi, wykonywaniem obowiązków podatkowych i informacyjnych lub w postępowaniu podatkowym za pomocą kanałów komunikacji elektronicznej,
• e-konto notariusza – umożliwiająca notariuszom realizację czynności związanych z transakcjami, wykonywaniem obowiązków informacyjnych za pomocą kanałów komunikacji elektronicznej.
Komentarze:
  • 23.08.2023

    Zresetowac haslo

  • 22.03.2023

    Loguję się za pomocą banku do serwisu i dostaję informację zwrotną: The server encountered an error processing the request. See server logs for more details.

    Ministerstwo Finansów:
    Problemy z logowaniem należy zgłaszać do servicedesk pod adresem: info.e-deklaracje@mf.gov.pl

  • 08.03.2023

    Po logowaniu pisze że wysyłają kod SMS który nie przychodzi. Jak to ogarnąć

    Ministerstwo Finansów:
    Problemy z logowaniem należy zgłaszać do servicedesk pod adresem: info.e-deklaracje@mf.gov.pl

  • 10.08.2022

    Widzę, że po ponad 1,5 pracy nad integracją portalu podatkowego i e-urzędu skarbowego nadal nic nie wyszło? Drogie MF nasuwa mi się pytanie kogo tam zatrudniacie? Ludzie nadal mają problem z logowaniem do Portalu podatkowego w momencie kiedy nie pamiętają identyfikatora użytkownika. Mamy 21 wiek, wszędzie loguje się za pomocą profilu zaufanego czy naprawdę aż tak ciężko od tylu lat przenieść portal podatkowy do e-urzędu skarbowego? Przez to wszystko jestem zmuszona odwiedzić fizycznie US, zmarnować papier (uśmiercić drzewo) i swój czas. dodam, że płacę nie małe podatki więc mam prawo wymagać udogonien i pomocy. I teraz clue kiedy połączycie portale? bo prace trwają już kilka lat.

    Ministerstwo Finansów:
    Problemy z logowaniem należy zgłaszać do servicedesk pod adresem: info.e-deklaracje@mf.gov.pl

  • 25.06.2022

    Beznadzieja nie można przejść formularza pcc3 - chce ilość załączników wpisujesz 0 i ci to kasuje, wysłać z błędem też nie można bo niewłaściwie weryfikuje po przychodzie. Dno

    Ministerstwo Finansów:
    Przepraszamy za problemy z deklaracjami PCC-s w wersji online. Pracujemy nad udostępnieniem deklaracji i zeznań podatkowych w e-Urzędzie Skarbowym.

  • 22.05.2022

    Gdzie znajduje się opcja zapomniałem hasła

    Ministerstwo Finansów:
    Żeby odzyskać login i hasło na "starym” portalu trzeba wysłać e-mail na adres: info.e-deklaracje@mf.gov.pl.
    Generalnie przenosimy usługi z serwisu ppusługi.mf.gov.pl do e-Urzędu Skarbowego i wygaszamy ten serwis.

  • 17.05.2022

    Niestety adres e-mail info.e-deklaracje@mf.gov.pl. nie działa. Przychodzi zwrotka że nie ma takiego adresu. Jak zatem przypomnieć login do portalu podatkowego?

    Ministerstwo Finansów:
    Adres: info.e-deklaracje@mf.gov.pl jest prawidłowy

  • 09.05.2022

    Nie jestem w stanie odzyskać profilu, który został zablokowany. Czy w takim razie mogę złożyć deklarację PCC-3 wysyłając ją mailem?

    Ministerstwo Finansów:
    Nie, deklaracje mogą być składane tylko dedykowanymi kanałami za pośrednictwem strony podatki.gov.pl.

  • 16.02.2022

    KOMBINACJE, JAKBY NIE DAŁO SIĘ ZALOGOWAĆ PRZEZ PROFIL ZAUFANY, NASTĘPNE UTRUDNIENIE

    Ministerstwo Finansów:
    Nie wiemy, której usługi dot. komentarz. MF zapewnia logowanie profilem zaufanym.

  • 11.02.2022

    dlaczego na stronie e-urząd nie można logować za pomocą danych podatkowych?

    Ministerstwo Finansów:
    W Ministerstwie Finansów funkcjonuje Zintegrowana usługa logowania SSO MF. Usługa udostępnia aplikacjom zewnętrznym i wewnętrznym funkcje uwierzytelniania użytkowników końcowych (płatników, podatników) w oparciu o różne metody logowania.
    System logowania wspiera metody logowania i potwierdzania tożsamości użytkowników:
    • Węzeł Krajowy
    - Profil Zaufany
    - E-dowód
    - Bankowość elektroniczna
    • Login i hasło /metoda zarezerwowana dla systemu NKSPO/
    • mObywatel

  • 15.07.2021

    Jak się zalogować, jeśli zapomniałem loginu? Gdzie jest jakiś przycisk "przypomnij login"? Kto to w ogóle programował?

    Ministerstwo Finansów:
    Żeby odzyskać login należy wysłać zgłoszenie info.e-deklaracje@mf.gov.pl.
    W celu odzyskania hasła do Portalu Podatkowego prosimy skorzystać z opcji „zapomniałem hasła”.

  • 05.05.2021

    Tak to działa e -urzędem skarbowym że w tej chwili odsyłaja mnie zeby pobrać złozona deklaracje podatkowa na portal podatkowy, gdzie nie pamietam loginu. tym sposobem nie moge pobrac dokumentu z zadnego z tych portali. JEDEN WIELKI BUBEL

    Ministerstwo Finansów:
    - W przypadku pobrania deklaracji (KP, PCC, SD) złożonej przez Portal Podatkowy, podatnik może skorzystać z funkcjonalności „Wyszukaj deklarację/wniosek”, bez konieczności logowania do konta na Portalu Podatkowym.
    Zostanie wtedy przekierowany do okna, w którym należy wpisać adres e-mail oraz kod autoryzujący, który przesłany został na adres mailowy wskazany podczas składania deklaracji.

    - Natomiast w przypadku pobrania zeznania PIT, złożonego w usłudze Twój e-PIT, należy po zalogowaniu do usługi wybrać zakładkę „Złożone dokumenty”.
    W tym miejscu można pobrać zarówno złożony PIT jak i UPO.

    - W przypadku logowania do Portalu Podatkowego, aby odzyskać login (identyfikator użytkownika) do konta, należy wysłać zgłoszenie na adres: info.e-deklaracje@mf.gov.pl .

    - W przypadku utraty/zapomnienia hasła do konta na PP, użytkownik może po wpisaniu prawidłowego loginu skorzystać z opcji „Zapomniałem hasła”.

  • 11.03.2021

    I co z tego, jak pisma mi jakieś przysyłają z informacją tylko uznająca za doręczone, a ja nie jestem w stanie ich odebrać z tego powodu.

    Ministerstwo Finansów:
    Pracujemy nad integracją usług Portalu Podatkowego z e-Urzędem Skarbowym.
    W sytuacji, w której logowanie do Portalu Podatkowego jest utrudnione lub niemożliwe proszę o przesłanie informacji bezpośrednio na adres info.e-deklaracje@mf.gov.pl.

>
1 - 10 z 13
>